En Witsel. Voor mij moest hij destijds ook niet terugkeren, maar hij was er de hele campagne bij, dus onverwacht is zijn naam niet. We zullen dan maar denken dat zijn ervaring een troef kan zijn (zowel op als naast het veld). En hij is nog steeds wel een basisspeler bij een La Liga-ploeg.
Girona staat daar wel amper boven de degradatiezone.
Ik snap de keuze voor een Witsel in de ploeg als ervaren rot, maar enerzijds heb je met Lukaku, Courtois, De Bruyne, Meunier, Tielemans, ... al (veel) WK-ervaring in elke linie. En anderzijds kwam Witsel op de positie waarvoor hij mee is 4-jaar geleden al ruimschoots te kort.
Ik lees op sommige plekken ook dat Witsel mee is omwille van zijn polyvalentie, dat hij ook in de defensie kan uitgespeeld worden. Maar we hebben al 9 verdedigers mee, waarvan 5 centrale verdedigers. Die keuze zou je nog kunnen begrijpen moest Garcia Debast hebben thuisgelaten, gezien die naar alle waarschijnlijkheid pas na de groepsfase kan aansluiten.
We kunnen dan hopen dat Witsel niet gaat spelen, maar we hebben maar 5 middenvelders mee en Onana is momenteel ook nog altijd geblesseerd.
Nuja, het probleem ligt misschien minder bij de keuze voor Witsel (hoewel), maar eerder bij het feit dat er minstens 1 verdediger te veel is geselecteerd. De Cuyper, Seys, Moreira, Castagne en Meunier is 1 back te veel, al is Moreira allicht eerder mee voor hoger op het veld (maar hoger op het veld zou ik dan toch eerder voor een Godts gekozen hebben). En vijf centrale verdedigers meedoen + Witsel als back-up is toch ook overkill.
Ik zou Debast, gezien hij toch een groot deel van het toernooi niet kan spelen, en 1 van de backs thuisgelaten hebben. Dan had je nog ruimte voor een Keita/Lavia en een Godts in je selectie.