De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Oef, Karl gaat op locatie Vive le Vélo presenteren zodat hij midden de analyse van de match niet plots over de koers begint.

Lukaku is toch echt nog helemaal niet fit. Die ene kans werkte hij prima af, maar dat mag ook wel als je 1 op 1 komt met de keeper. Voor de rest leek hij nauwelijks te bewegen en deed hij eigenlijk weinig goed. Hopelijk kan ie nog fitter worden. Voorlopig zou ik met Pardo starten en kan Lukaku laatste 10 min invallen als er iets moet geforceerd worden.
Ge wilt het aantal spitsen die die kans missen toch niet te eten geven denk ik..

Dan heb ik daar een ander beeld van. Ik vind zijn voetbalkennis echt wel oké, ook historische kennis.
Uiteraard geen Vandenbempt of Joos. Maar die zijn misschien wel hors catégorie.

Het is uiteraard persoonlijk, maar ik kan het best smaken, zonder meer.
Zijn platte, spontane uitdrukkingen vind ik juist leuk, grappig soms. Iets meer het gevoel van aan de toog zitten dan droge commentaar.
Dat hm dan op café gaat zitten?
Ik heb geen nood aan café praat op tv, er is een reden waarom ik geen voetbal kijk op café

Die is ook nooit mee met de match.
Iedereen ziet offside in de opbouw of een fout en dan na een VAR check of afgekeurd doelpunt komt hij af met "hoe?" "Allè? Wat is er gebeurd? Waarom is dit?"

Is gewoon de nieuwe Frank Raes. Qua stem nog altijd de beste die we gehad hebben, maar wat die allemaal lulde of foutief/niet zag ...

Nu, nog altijd liever dat dan commentatoren die een hele match lang feitelijk correct zijn, maar het enthousiasme en de intonatie hebben alsof ze naar een verfdroogwedstrijd aan het kijken zijn. Want zo lopen er bij de VRT ook wel een paar rond.

Voetbal is zowat de beste evolutieve Neandertahler-sport ooit. Ti's te zeggen, deel een gemeente op in 2 ploegen (rood-wit, noord-zuid, boven en onder het kanaal, etc) en je hebt al waar voor je geld. Ze gaan mekaar tot der dood bekampen. Zoals Neanaderthalers. Gegarandeerd.

En dan, met een business-visie uiteraard, dan verleg je discussie verder van het plein naar de kantine, HLN, Het Nieuwsblad, de VRT, VTM. En laat je de would-be analisten uitgebreid aan het woord.

En dan, dan is de cirkel rond: altijd kassa-kassa, veel inkomsten, veel discussies in de media en op café en op TV.

Geef mij dan maar de eenzame fietser die tegen de wind in opbokst.
Nutteloze post. Ragebait tot en met. Ciao en tot nooit meer.

Aster is echt verschrikkelijk inderdaad. Toen die begon, was ik fan. Maar is zowat het niveau van een De Bilde, Degryse en Soetaers aan het benaderen. Dat lijkt me de VTM-voetbalomkaderingsflair die op hem is gaan beginnen kleven.

Zo hebben we gisteren met zijn allen van de volgende uitspraak kunnen genieten: "Nicole De Moor komt zo dadelijk op het veld. Hahaha. Ik bedoelde natuurlijk Nikola Moro." Ook in CL-finale zei hij Enzo Scifo tegen Luis Figo (foutje dat nog kan gebeuren, ik vergeef het hem) maar nadien moest hij er zo nadrukkelijk op hameren en het weglachen toen blijkbaar iemand hem een berichtje had gestuurd. Het succes is hem wat naar het hoofd gestegen vrees ik (dat is dan misschien een VRT-trekje, he Karl en RVG).

Voetbal is zowat de beste evolutieve Neandertahler-sport ooit. Ti's te zeggen, deel een gemeente op in 2 ploegen (rood-wit, noord-zuid, boven en onder het kanaal, etc) en je hebt al waar voor je geld. Ze gaan mekaar tot der dood bekampen. Zoals Neanaderthalers. Gegarandeerd.

En dan, met een business-visie uiteraard, dan verleg je discussie verder van het plein naar de kantine, HLN, Het Nieuwsblad, de VRT, VTM. En laat je de would-be analisten uitgebreid aan het woord.

En dan, dan is de cirkel rond: altijd kassa-kassa, veel inkomsten, veel discussies in de media en op café en op TV.

Want wielersupporters zijn het voorbeeld van tolerantie en gemanierd?
Anders eens met mvdp gaan praten?

En het commentaar daar is ook op te janken met ene Karl op kop

Ge moogt 'em alleszins hebben. Met alle plezier. Ik verkies de witte muur waarop ik doorzichtige verf aan het laten drogen ben.
:hug:

Ik bedoel wel de echte wielersupporters, die weten dat elke renner elke wedstrijd probeert de grenzen te verleggen. En op het einde van de rit en de klassieker en de ronde moeten concluderen dat de beste van die dag en van die ronde gewonnen heeft. De beste heeft gewonnen. Er was niemand beter.

De best gedopeerde, bedoelt ge zeker?

In welke gevallen zou ge KDB wisselen? Net omdzt die altijd die flits kan hebben zou ik die laten staan.

Wie zet ge anders?
Rond minuut 60-65 moet ge KDB vervangen of net inbrengen.

Ik had Raskin gewoon niet meegenomen denk ik. Hij is okay, maar niet echt goed. Fysiek te zwak en we zijn voorbij het tijdperk waar mentaliteit alleen je kan redden. Je verliest zoveel duelkracht op een cruciaal punt van het middenveld.

Ik kijk uit naar de tijd dat profvoetballers even zwaar gecontroleerd gaan worden als profwielrenners. Het is niet omdat er veel veel meer geld omgaat in je circuit (lees profvoetbal), dat je je niet aan de regels moet houden.
Ik kijk uit naar de tijd dat forumgebruikers zich aan de grammaticaregels houden. :unsure:

Voetbal is geen duursport, logisch dat er niet in dezelfde mate gecontroleerd wordt.

Lukaku is toch echt nog helemaal niet fit. Die ene kans werkte hij prima af, maar dat mag ook wel als je 1 op 1 komt met de keeper. Voor de rest leek hij nauwelijks te bewegen en deed hij eigenlijk weinig goed. Hopelijk kan ie nog fitter worden. Voorlopig zou ik met Pardo starten en kan Lukaku laatste 10 min invallen als er iets moet geforceerd worden.
Dat was wel waanzinnig afgewerkt gezien de hoek, plaats van schot etc nog hoor.

Hoeveel bewijs moeten mensen hebben dat Lukaku een topspits is. Letterlijk goal nr 90... Bijna 3x zoveel als eerste achtervolgers KDB (36 en Hazard (33).

Pardo is wel een wapen in deze ploeg met zijn snelheid. Zeker als je middenvelders Tielemans, De Bruyne of Vanaken zijn die wel iemand kunnen lanceren met 1 splijtende pass.

Rond minuut 60-65 moet ge KDB vervangen of net inbrengen.

Ik had Raskin gewoon niet meegenomen denk ik. Hij is okay, maar niet echt goed. Fysiek te zwak en we zijn voorbij het tijdperk waar mentaliteit alleen je kan redden. Je verliest zoveel duelkracht op een cruciaal punt van het middenveld.
Raskin stond er op het moment dat een groot deel van zijn concurrenten in de lappenmand lag, en deed het (weliswaar tegen de jannekes en miekes waar we toen tegen speelden) niet slecht. Ik snap dat je hem daarvoor beloont en meeneemt (hoewel, want daardoor laat je geen ruimte voor bijvoorbeeld Keita - die naar mijn mening dit seizoen bij zijn ploeg bewezen heeft een hoger niveau te halen én op de koop toe een beter profiel heeft voor de Duivels dan Raskin), maar nu al zijn concurrenten terug zijn, hoort hij gewoon echt niet in de basis thuis.

Nu, ik ga er ondanks de 3-5-2 gisteren nog altijd vanuit dat we (nu ook Trossard terug aansluit) straks wel weer in een 4-4-2 zullen spelen, en dat we dan gewoon starten met een middenveld Onana - De Bruyne - Tielemans. En ik hoop dat als we toch terug in die 3-5-2 aantreden, dat hij dan Onana in het middenveld zet. Want als je Onana in de defensie gaat uitspelen, dan is het al helemaal onnozel om zoveel verdedigers mee te nemen.

Ik had me wel comfortabeler gevoeld moesten we een Keita meehebben als back-up voor Onana dan Raskin, maar bon. Tegen de grote landen vrees ik dat het nu ook geen wereld van verschil gaat maken. Ons middenveld gaat sowieso overlopen worden, wie we daar ook zetten.

Ik bedoel wel de echte wielersupporters, die weten dat elke renner elke wedstrijd probeert de grenzen te verleggen. En op het einde van de rit en de klassieker en de ronde moeten concluderen dat de beste van die dag en van die ronde gewonnen heeft. De beste heeft gewonnen. Er was niemand beter.

Dat kunnen we niet in voetbal zeggen: de beste heeft gewonnen. Voetbal is zo primitief dat ze op het einde van de match niet eens kunnen zeggen/toegeven dat de beste gewonnen heeft. Vandaar dat ze ook elk weekend alle media opeisen: de TV, de kranten, het café. Het stopt nooit.

Als Pogacar iedereen uit het wiel rijdt in LBL, dan zeg ik als supporter van Remco dat de beste gewonnen heeft.
Dat is toch ook de grootste zever?

Kijk naar PR dit jaar
Hoeveel pech heeft MVDP daar gehad (en op het foute moment) en hoe dicht komt die nog op het einde

Dan kan je toch onmogelijk zeggen of weten dat de beste van die dag heeft gewonnen?

Dat is als zeggen "Anderlecht wint met 0-1 van Brugge dus Anderlecht is beter dan Brugge"
Scorebordjournalistiek noemt dat

Raskin stond er op het moment dat een groot deel van zijn concurrenten in de lappenmand lag, en deed het (weliswaar tegen de jannekes en miekes waar we toen tegen speelden) niet slecht. Ik snap dat je hem daarvoor beloont en meeneemt (hoewel, want daardoor laat je geen ruimte voor bijvoorbeeld Keita - die naar mijn mening dit seizoen bij zijn ploeg bewezen heeft een hoger niveau te halen én op de koop toe een beter profiel heeft voor de Duivels dan Raskin), maar nu al zijn concurrenten terug zijn, hoort hij gewoon echt niet in de basis thuis.

Nu, ik ga er ondanks de 3-5-2 gisteren nog altijd vanuit dat we (nu ook Trossard terug aansluit) straks wel weer in een 4-4-2 zullen spelen, en dat we dan gewoon starten met een middenveld Onana - De Bruyne - Tielemans. En ik hoop dat als we toch terug in die 3-5-2 aantreden, dat hij dan Onana in het middenveld zet. Want als je Onana in de defensie gaat uitspelen, dan is het al helemaal onnozel om zoveel verdedigers mee te nemen.

Ik had me wel comfortabeler gevoeld moesten we een Keita meehebben als back-up voor Onana dan Raskin, maar bon. Tegen de grote landen vrees ik dat het nu ook geen wereld van verschil gaat maken. Ons middenveld gaat sowieso overlopen worden, wie we daar ook zetten.
Ja maar die kracht van Keita kunnen we tegen elk land gebruiken. Toch hier en daar wat minuten van gezien en dat is wel een beest. Zal zelden een nuttige pass naar voor spelen maar hey, Witsel hebben we ook bij en die doet dat ook nooit én is gewoon fysiek ondermaats intussen.

Ja maar die kracht van Keita kunnen we tegen elk land gebruiken. Toch hier en daar wat minuten van gezien en dat is wel een beest. Zal zelden een nuttige pass naar voor spelen maar hey, Witsel hebben we ook bij en die doet dat ook nooit én is gewoon fysiek ondermaats intussen.
Mee eens. Zal voor het EK zijn helaas.

Speelt misschien geen splijtende passen maar kan met de bal aan de voet wel de nodige meters maken/infiltreren. Wat Witsel ook niet doet.

Dat was wel waanzinnig afgewerkt gezien de hoek, plaats van schot etc nog hoor.

Hoeveel bewijs moeten mensen hebben dat Lukaku een topspits is. Letterlijk goal nr 90... Bijna 3x zoveel als eerste achtervolgers KDB (36 en Hazard (33).
Tja, hij is natuurlijk spits. Hazard en De Bruyne niet.

En wat zit die Chesini hier allemaal te bazelen?

Terug
Bovenaan