De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Edit: Ohja wat is het zo verdomd jammer dat Mechele 33 en geen 23 is.

Die 10+ jaar consistentie en ervaring is wat hem nu sterk maakt.
Ik herinner mij dat hij bij brugge al een verdedigingskoppel was met Bjorn Engels. In 2013 - 2015, Sick hoe lang die al meedraaid.
Bjorn werd toen opgeroepen voor de RD, en als groot talent gezien. Mechele kwam toen niet ter sprake
Wat is daar zelfs meegebeurd eigenlijk? Naar Engeland getransfereerd en dan nooit meer iets van gehoord.

Wat is daar zelfs meegebeurd eigenlijk? Naar Engeland getransfereerd en dan nooit meer iets van gehoord.
Die heeft 5 (!!!) jaar in de ziekenboeg van Antwerp gezeten en een dikke pré gekregen. Heeft wel eens een wedstrijd gespeeld tegen Brugge en gescoord.
Belachelijk stomme, dure transfer.

Die 10+ jaar consistentie en ervaring is wat hem nu sterk maakt.
Ik herinner mij dat hij bij brugge al een verdedigingskoppel was met Bjorn Engels. In 2013 - 2015, Sick hoe lang die al meedraaid.
Bjorn werd toen opgeroepen voor de RD, en als groot talent gezien. Mechele kwam toen niet ter sprake
Wou perse naar Olympiakos ipv bij Club te blijven en heeft sindsdien nog weinig bewezen, veel blessures ook.

Hebben ze willekeurig wat Belgen per positie opgelijst? Daar staan echt namen bij die nooit in de buurt van de Rode Duivels zouden moeten komen.

Tja, zo een Mirisola. Die staat daar momenteel terecht, maar gewoon puur omdat we echt een spitsenprobleem hebben bij de Belgen. In se gaat die dat niveau niet halen, denk ik.
Onze CV's met Mbavu, Manguelle en Kongolo wel. De Wannemacker gaat ook een grote worden. Zo een Driessen is nog afwachten.

Mark Van Bommel mannekes, echt, dat kan toch niet? In Holland lachen ze ons compleet vierkantig uit mochten we die aanstellen.

Welke trainer hebben jullie dan in gedachten? 10 jaar geleden dacht ik ook dat ze met een geniale toptrainer gingen afkomen maar dat ben ik doorheen de jaren wel afgeleerd.

Van mij mogen ze gerust doordoen met Garcia. Geeft jeugd een kans, durft grote namen op de bank te zetten, kijkt niet puur naar de club of competitie waar spelers spelen maar vooral naar hun vorm en prestaties en op welk niveau ze die leveren, lijkt een goede motivator die de spelers echt wel heeft verbonden, vraagt inspraak aan zijn meest ervaren spelers,...

En heeft ons gebracht waar we op voorhand aan dachten. En ware het niet van die flater van Lammens we hadden verlengingen afgedwongen tegen de mogelijks latere wereldkampioen.

Die paar vreemde wissels (die ons dan wel oa de onverhoopte zege tegen Senegal opbrachten) ten spijt heeft hij het imo toch gewoon goed gedaan.

Dat hij Courtois wisselt kan je over discussiëren maar valt ergens ook gewoon te verdedigen.

En nu met argumenten?

Heel beperkte ervaring op het hoogste niveau en als trainer tout court.

Bij PSV en Wolfsburg werd hij vooral verweten te lang vast te houden aan zijn tactiek terwijl het voor geen meter werkte én dat bepaalde spelers zich daarover ook negatief uitlieten, oa ook door zijn communicatiestijl. En laat dat nu net 2 zaken zijn waarin je als bondscoach net wel moet uitblinken.

Spreekt ook geen woord Frans. En ja, Garcia spreekt geen Nederlands, maar dat is voor de Vlaamse spelers minder een probleem dan geen Frans kunnen voor de Waalse spelers.

Heeft enkel met Antwerp successen en een miraculeuze titel behaalt, oa dankzij de centen van Ghelamco. En dankzij Toby Alderweireld en zijn wereldgoal.

Geef anders eens wat argumenten waarom hij wel?

Ik zou niet weten wie Garcia moet vervangen, maar heb wel het gevoel dat het met Garcia het er niet beter op gaat worden. Sommige dingen pakte goed uit, maar heeft toch genoeg gekke dingen gedaan die (denk ik) ook wel serieus fout kunnen uitpakken.

Terug
Bovenaan