De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Hein heeft van Gent toch een stabiele subtopper gemaakt die zelfs voor de titel speelde & een keer kampioen geworden is geweest.

Zijn periode bij Genk was niet al te best daarvoor en daarna Anderlecht zeker ook niet, maar dat laatste kan je toch behoorlijk nuanceren.

Vooral gefaald is dan toch voor te lachen mag ik hopen.
Alleen bij Gent heeft hij het goed gedaan. Dat is toch best magertjes voor iemand die we de hemel in prezen na dat kampioenschap? Al helemaal voor iemand die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden. Nu mag hij de kans krijgen, maar heb er weinig vertrouwen in

In die analyse lees ik vooral veel alternatieven waarvan je precies overtuigd ben dat ze betere resultaten zouden opleveren, zonder enig bewijs. Er zijn ook heel wat kanttekeningen aan de dingen die je voorstelt, die je handig negeert. Als coach zijn zo doodeenvoudig was, dan kon iedereen het doen. Zelfs die analisten op tv zijn grotendeels allemaal gefaald als coach. Met jongens als Doku, LDB, Lukaku, Courtois,... omgaan is ook een kunst. Allemaal moeilijke karakters om in je ploeg te hebben.

Zelfs met de beste coach ter wereld vlieg je er in principe uit met deze ploeg tegen Spanje. Mijn punt is, met een andere coach moet je geen beter EK verwachten dan met Garcia. Vandaar dat ik zeg dat het me onverschillig laat. Waren er dingen die ik misschien anders had willen zien, zoals jij? Sure. Maar met die keuzes hadden we er misschien gewoon los uitgevlogen tegen Senegal.

Ik moet vooral goed lachen met "analisten" als Degryse die het nu hebben over scorebordjournalistiek, maar destijds volledig in het gat van Martinez kropen, waardoor er 0,0 druk kwam op die man en we onze "gouden" generatie in de vuilbak gekieperd hebben. Bij Garcia zag ik tenminste nog wat interessante probeersels, met een zwakke ploeg. Geen probleem dat hij weg gaat, maar met deze generatie maakt het gewoon weinig uit.

Alleen bij Gent heeft hij het goed gedaan. Dat is toch best magertjes voor iemand die we de hemel in prezen na dat kampioenschap? Al helemaal voor iemand die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden. Nu mag hij de kans krijgen, maar heb er weinig vertrouwen in
Kortrijk?

En 'alleen bij Gent'... Hij heeft het gros van zijn trainerscarrière daar doorgebracht. Hij heeft een paar maanden vertoefd bij Genk en ongeveer een jaar(?) bij Anderlecht, waar het sowieso al niet makkelijk werken is. Getuige ook de resem trainers die er nadien zijn gepasseerd.
Toch wel redelijk straffe woorden om te zeggen dat hij vooral gefaald heeft, vind ik.

Ik wil het uiteindelijk ook wel zien met HVH, maar ik zou graag nog eens terug een Belgische coach hebben die zowel zijn spelers in het buitenland kent alsook de competitie en onze cultuur. Dan kom je automatisch uit bij HVH als één van de beschikbare opties.

En Hein kent gewoonweg enorm veel van voetbal, dat kunnen we niet ontkennen. Een bondscoach zijn is overigens ook totaal anders dan een club coachen. Van mij zou hij een kans verdienen. Het enige negatieve dat ik van Hein kan zeggen is dat hij nogal koppig kan zijn en zijn fouten moeilijk kan toegeven.

Kortrijk?

En 'alleen bij Gent'... Hij heeft het gros van zijn trainerscarrière daar doorgebracht. Hij heeft een paar maanden vertoefd bij Genk en ongeveer een jaar(?) bij Anderlecht, waar het sowieso al niet makkelijk werken is. Getuige ook de resem trainers die er nadien zijn gepasseerd.
Toch wel redelijk straffe woorden om te zeggen dat hij vooral gefaald heeft, vind ik.

Ik wil het uiteindelijk ook wel zien met HVH, maar ik zou graag nog eens terug een Belgische coach hebben die zowel zijn spelers in het buitenland kent alsook de competitie en onze cultuur. Dan kom je automatisch uit bij HVH als één van de beschikbare opties.

En Hein kent gewoonweg enorm veel van voetbal, dat kunnen we niet ontkennen. Een bondscoach zijn is overigens ook totaal anders dan een club coachen. Van mij zou hij een kans verdienen. Het enige negatieve dat ik van Hein kan zeggen is dat hij nogal koppig kan zijn en zijn fouten moeilijk kan toegeven.
Ik weet dat hij veel van voetbal kent, maar het uitleggen of het doen is nog iets anders. Kijk naar Gert Verheyen zoals hier al eens werd aangehaald

Ik weet dat hij veel van voetbal kent, maar het uitleggen of het doen is nog iets anders. Kijk naar Gert Verheyen zoals hier al eens werd aangehaald
Dan wordt er toch ook vergeten wat voor CL campagne Gent heeft gespeeld. Nu werd er toch teveel onrecht aangedaan.

De streak van coach die van hetzelfde land is staat nog steeds recht. Dus we moeten een Belgische coach vinden tegen het WK 2030, anders nooit LOS KAMPIOEN

Zeker niet vergeten, maar we kunnen toch niet ontkennen dat we van Hein, na zijn periode bij Gent, meer hadden verwacht?
Is hij gewoon niet het type coach dat een goede sportief directeur boven hem nodig heeft? Heeft wel altijd een spel voor ogen maar daarvan afwijken ligt soms moeilijker. Nu wel vaker een dingetje bij coaches.

Is hij gewoon niet het type coach dat een goede sportief directeur boven hem nodig heeft? Heeft wel altijd een spel voor ogen maar daarvan afwijken ligt soms moeilijker. Nu wel vaker een dingetje bij coaches.
Zou zeker kunnen, maar is hij dan geschikt als bondscoach?

Zou zeker kunnen, maar is hij dan geschikt als bondscoach?
Hij moet alleszins niet kijken op budget.
Hij heeft letterlijk alle voetballers met de Belgische nationaliteit tot zijn beschikking. Als hij tactiek A wil toepassen moet hij maar uit vissen wie van de volledige pool aan Belgische voetballers hij daarvoor nodig heeft.

Hij moet alleszins niet kijken op budget.
Hij heeft letterlijk alle voetballers met de Belgische nationaliteit tot zijn beschikking. Als hij tactiek A wil toepassen moet hij maar uit vissen wie van de volledige pool aan Belgische voetballers hij daarvoor nodig heeft.
Is nu niet zo evident, want dat wilt ook zeggen dat je niet voor elke positie en formatie iemand kunt hebben die geschikt is of het niveau heeft.

Als er nu één ding is dat in landenvoetbal belangrijk is, is dat het geheel belangrijker is dan het individu en dat je niet per sé overal de beste speler moet hebben.
Voldoende ploegen met mindere goden op bepaalde posities maar toch met een goed resultaat omdat die de ploeg beter laten draaien, en vice versa.

De andere opties waren Pocognoli en Thomas Frank. Dan is Van Bommel mss nog de beste keuze
Maar wel onnozel om die al quasi vast te leggen voor het wk.

Als dit fout afloopt toch eentje op het conto van Manaert, die hem blijkbaar koste wat het kost wou als bondscoach.

Al kan hij ons mss verrassen. Alvast benieuwd naar zijn eerste selectie.

Terug
Bovenaan