In die analyse lees ik vooral veel alternatieven waarvan je precies overtuigd ben dat ze betere resultaten zouden opleveren, zonder enig bewijs. Er zijn ook heel wat kanttekeningen aan de dingen die je voorstelt, die je handig negeert. Als coach zijn zo doodeenvoudig was, dan kon iedereen het doen. Zelfs die analisten op tv zijn grotendeels allemaal gefaald als coach. Met jongens als Doku, LDB, Lukaku, Courtois,... omgaan is ook een kunst. Allemaal moeilijke karakters om in je ploeg te hebben.
Zelfs met de beste coach ter wereld vlieg je er in principe uit met deze ploeg tegen Spanje. Mijn punt is, met een andere coach moet je geen beter EK verwachten dan met Garcia. Vandaar dat ik zeg dat het me onverschillig laat. Waren er dingen die ik misschien anders had willen zien, zoals jij? Sure. Maar met die keuzes hadden we er misschien gewoon los uitgevlogen tegen Senegal.
Ik moet vooral goed lachen met "analisten" als Degryse die het nu hebben over scorebordjournalistiek, maar destijds volledig in het gat van Martinez kropen, waardoor er 0,0 druk kwam op die man en we onze "gouden" generatie in de vuilbak gekieperd hebben. Bij Garcia zag ik tenminste nog wat interessante probeersels, met een zwakke ploeg. Geen probleem dat hij weg gaat, maar met deze generatie maakt het gewoon weinig uit.