De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Laatst bewerkt:
Was Toby Alderweireld maanden geleden niet lovend enthousiast over Mark Van Bommel? Was toen ook al op voetbalpensioen dus het is niet dat hij dat moest zeggen. Ik ben wel vrij positief over de aanstelling. Is dan misschien wel een buitenlandse coach, maar heeft wel een pak meer voeling met de Belgische voetbalcompetitie dan dat Garcia dat had.

Edit: Effe wat opzoekwerk gedaan https://www.vi.nl/nieuws/alderweireld-zet-van-bommel-boven-mourinho-en-simeone-mijn-beste-coach-ooit
1784664730662.png

Zoals elke coach moet je die krediet geven, maar de timing en de achterdocht bij de bond is niet correct. Als dit effectief de keuze is van Mannaert, dan is zijn lot aan dat van Van Bommel gekoppeld.

Zoals elke coach moet je die krediet geven, maar de timing en de achterdocht bij de bond is niet correct. Als dit effectief de keuze is van Mannaert, dan is zijn lot aan dat van Van Bommel gekoppeld.

Ik sta nu ook niet te springen voor Van Bommel, maar dit is toch ook zever hé.

Geldt dat dan voor elke keuze die Mannaert naar voor schuift? Of enkel Van Bommel? Want die 2 andere namen die circuleren zijn imo slechtere keuzes en dus een nog grotere gok. Of mocht hij nu pakweg Vermaelen naar voor schuiven en hij faalt, dan moet Mannaert ook gaan? Of als Mannaert de bond in de dieprode cijfers duwt en Guardiola vastlegt en die faalt?

Tuurlijk gaat hij ook beoordeeld worden op zijn keuze, maar om zijn lot daaraan te moeten koppelen? Als we zo gaan redeneren komen we in een RSCA straatje terecht me dunkt...

Ik volg de JPL niet op de voet, maar zowat het beste seizoen in het moderne voetbal voor Antwerp was onder hem?
Vanwaar die negativiteit?
Wat mij betreft een erg goede keuze van de KBVB, al kijk ik wel door een rood-witte bril: uitstekende people manager, kent de competitie en had geen schrik om jeugd te lanceren ten koste van grote namen.

Ook gewoon een erg aimabel en klassevol persoon die goed met de druk wist om te gaan.

Heeft als speler natuurlijk wel bij de absolute top gespeeld. Lang international geweest, ook de WK-finale gehaald en gespeeld. Dat is zeker niet onbelangrijk.

Is ook niet op zijn mond gevallen. Lijkt me duidelijk in de communicatie, zowel naar spelers, staff als pers. Motiveren zal hij wel kunnen. Veeleisend is hij ongetwijfeld ook.

Vraag zal zijn hoe goed de mayonaise zal pakken. Zal hij er in slagen om zijn ideeën over te brengen in korte tijdsperiodes?

Moet direct tegen Italië en Frankrijk spelen. Geen cadeau.

Een Vertonghen ofzo als assistent? :wink:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan