De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij zal voor eeuwig in m'n gedachten zitten door z'n fenomenale uitleg, hoe het truitje van Conceiçao in het gezicht van scheidsrechter Vervecken kwam. :love:

Hij was OK. Eigenlijk wat ik verwacht van een speler die in de Jupiler Pro League speelt :unsure:
Die ene keer dat hij in de aanval de bal breed gaf aan Bakayoko (en hem dan terug kreeg maar niet kon afwerken) beviel me wel, dat toonde dat hij de juiste pass kan geven in zo'n situatie.
M.a.w. zeker potentieel, maar hij zou nog wat mogen rijpen in het buitenland.

De opvolging na Lukaku is inderdaad nog lang niet klaar en/of zal misschien nooit van hetzelfde kaliber zijn.

Alle ogen op Openda en De Ketelaere, al vind ik die laatste nog altijd geen echte spits.
Maar het zal de komende 2-3 jaar duidelijk worden hoeveel we van die 2 mogen verwachten.
CDK zou nog zijn kans krijgen bij milan maar het zal er boenk op moeten zijn volgend seizoen.

Op haar 18de ging Gerzigs veelbelovende modellencarrière even on hold voor de verplichte legerdienst in Israël. Na haar opleiding promoveerde de legertop haar tot fregatkapitein van een reddingsschip.

Pijnlijker met de dag, nu is hij thuis ook al geen kapitein meer

Ja te weinig respect in Madrid, dat is duidelijk :p

Maar ik denk dat Thibaut te druk in de weer is op zijn huwelijksreis

Mishel bewijst ondertussen hoe cringe ze is
Screenshot-2023-06-29-at-11-32-44.png

Ondanks de miljoenen is dat toch gewoon marginaal volk hoor :unsure:

Ja te weinig respect in Madrid, dat is duidelijk :p

Maar ik denk dat Thibaut te druk in de weer is op zijn huwelijksreis

Mishel bewijst ondertussen hoe cringe ze is
Screenshot-2023-06-29-at-11-32-44.png

Ondanks de miljoenen is dat toch gewoon marginaal volk hoor :unsure:

Ik vind haar nu niet marginaal overkomen eerlijk gezegd. Dat ze misschien niet vooraan stond toen de hersens werden uitgedeeld is natuurlijk iets anders :unsure:

Ik vind dat zelfs een heel stijlvolle vrouw. Nu wel geen toeval dat ze op de keeper van Real valt en niet op de lokale loodgieter.

Nog even een knipoog naar het Martinez tijdperk, 5 jaar geleden stond onze burgemeester te shinen bij enkele Japanners die in ons dorp naar de wedstrijd tegen de rode duivels kwamen kijken. Het lachen verging hen na 93 minuten:lol:

20180702_205827-edit-20230702103938.jpg

Net voor de punten eens een match gaan zien van de Red Flames tegen de Hollanders. Ik geef toe nauwelijks iets gezien te hebben van het vrouwenvoetbal, maar wij hebben toch nog een lange weg te gaan. Bij die Hollanders zit er nog iets of wat niveau in (voor vrouwenvoetbal), maar wij zijn toch serieus wat niveaus daaronder.

Net voor de punten eens een match gaan zien van de Red Flames tegen de Hollanders. Ik geef toe nauwelijks iets gezien te hebben van het vrouwenvoetbal, maar wij hebben toch nog een lange weg te gaan. Bij die Hollanders zit er nog iets of wat niveau in (voor vrouwenvoetbal), maar wij zijn toch serieus wat niveaus daaronder.
Inderdaad, er is de laatste jaren al een flinke weg afgelegd, maar ze zijn er nog lang niet. En dat is geen probleem. Nederland is een Europese topper in volle WK voorbereiding en België is een land met een groot deel semi-profs dat een vriendschappelijke wedstrijd op het einde van het seizoen afhaspelde. Dan krijg je zo'n resultaten dus, wat zeker geen schande is.

De professionalisering is zeker ingezet, maar er is nog een lange weg te gaan. Vanaf komend seizoen gaan er ook meer clubs in de competitie overdag trainen (bij Anderlecht toch iig, geen echt idee van de andere ploegen) zodat onze binnenlandse clubs ook meer en meer richting professionalisering gaan.

Ik heb een stuk van de eerste helft gezien. Nederland een paar maten te groot maar vergelijk het met onze Duivels pre-2014 die tegen een grootmacht zouden sparren.

Waar ik mij meer aan stoor is dat het journaille zegt dat er te weinig aandacht is voor vrouwensport maar er dan amper over bericht. Bvb nu deze oefeninterland. Het nieuwsblad schrijft vooraf dat ze slaag gaan krijgen en sporza kan enkel achteraf een artikel schrijven dat ze slaag hebben gekregen..

Dat niveau van het vrouwenvoetbal is gewoon om van te huilen. De keepers alleen al zijn gewoon niveau U11.

Vorige maand heeft een delegatie van team USA nog eens een reality check gehad.

Er zijn ook weinig sporten waar het zo opvalt dat je naar een lager niveau kijkt imo. Bij tennis, volleybal, hockey enzovoort heb je dat gevoel veel minder.

De helft van zo’n vrouwenteam ziet er ook fysiek ongeschikt uit voor topsport.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan