De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft die er niet ongeveer alles uitgehaald? Real moogt ge toch niet catalogeren onder "niet alles uit zijn carrière halen"? Dat is geblesseerd geraken en in een vicieuze cirkel niet meer tot de top geraken die hij altijd was.
Kijk dat is subjectief natuurlijk, maar naar mijn mening neen, dat heeft hij niet gedaan.

Misschien verwoord ik het zo beter : hij heeft er niet alles kunnen uithalen. Welk percentage aan hem ligt en welk aan de blessure is vatbaar voor discussie en niet te bewijzen. Ieder mag daar zijn (respectvolle) mening over hebben.

Mijn mening is dat het ongeveer 50/50 is, maar ik kan dat ook niet weten. Ik kan enkel afgaan op wat ik zie, hoor en zag en dat is altijd een zeer vertekend beeld

Die journalist begrijpt gewoon de hele sport niet. Het draait niet zuiver om statistieken en efficiëntie.

Hazard wist (en heeft dat denk ik zelfs letterlijk ooit gezegd) dat voetbal voor een groot stuk draait om het show gehalte. Mensen willen mooi voetbal zien, dribbels, wereldgoals, drama in de laatste minuten enz.

Cru gezegd: so what als jouw club dit jaar kampioen speelt. Volgend jaar is er weer een andere kampioen. En het jaar daarna, en het jaar daarna enz. Wat mensen zich wel lange tijd herinneren, zijn spelers die hen deden genieten van het spel.

Enfin, dat is toch mijn mening erover :)
Ik snap je punt, maar toch niet echt akkoord.
Zeker als supporter denk je zo niet, daar is het resultaat min of meer heilig, al is de manier van voetballen ook wel belangrijk, maar toch altijd wat ondergeschikt zolang er gewonnen wordt :)

Als ik als neutrale kijker een match kijk (vb CL) dan kan ik genieten van mooie dribbels en wat show, maar tegelijk wil ik vooral aanvallend voetbal, mooie aanvallen en ditto goals zien.

Dus het draait wat mij betreft wel degelijk om statistieken en efficiëntie. Ook voor spelers in principe, al kan ik zoals gezegd wel degelijk genieten van een mooie dribbel, maar het moet functioneel zijn.
Mijn inziens worden de echt grote spelers herinnerd door zowel statistieken, effecientie en hier en daar wat show, zeker dat laatste is zeker geen "of" verhaal, dit is meer nog een extra troef, maar niet dé reden dat je hen herinnerd imo. Alle legends hebben ook gewoon statistieken.

Als ik echt naar wat show wil kijken, dan ga ik wel NBA kijken ofzo.

Als je gewoon wat show wil kijken dan kan je naar de Harlem Globetrotters of WCW kijken. NBA is gewoon topsport.
Dat weet ik, en beweer ook niet dat het dat niet is, maar daar wordt imo ook meer show opgevoerd dan in voetbal, tegelijk omdat Amerikanen daar gek op zijn.

Ik snap je punt, maar toch niet echt akkoord.
Zeker als supporter denk je zo niet, daar is het resultaat min of meer heilig, al is de manier van voetballen ook wel belangrijk, maar toch altijd wat ondergeschikt zolang er gewonnen wordt :)

Als ik als neutrale kijker een match kijk (vb CL) dan kan ik genieten van mooie dribbels en wat show, maar tegelijk wil ik vooral aanvallend voetbal, mooie aanvallen en ditto goals zien.

Dus het draait wat mij betreft wel degelijk om statistieken en efficiëntie. Ook voor spelers in principe, al kan ik zoals gezegd wel degelijk genieten van een mooie dribbel, maar het moet functioneel zijn.
Mijn inziens worden de echt grote spelers herinnerd door zowel statistieken, effecientie en hier en daar wat show, zeker dat laatste is zeker geen "of" verhaal, dit is meer nog een extra troef, maar niet dé reden dat je hen herinnerd imo. Alle legends hebben ook gewoon statistieken.

Als ik echt naar wat show wil kijken, dan ga ik wel NBA kijken ofzo.

Ja ik ben geen supporter voor een bepaalde club. Vandaar dat ik dat zo fel relativeer waarschijnlijk :p
Als neutrale kijker ben ik fan van de ploeg die aantrekkelijk voetbal speelt, niet van de ploeg die puur voor 'het resultaat' gaat.

Dat is de reden dat veel mensen soms een afkeer krijgen van bepaalde ploegen. Griekenland dat het EK won in 2004, ploegen van Mourinho, de manier waarop Frankrijk speelt onder Deschamps...

Ik kijk dan ook regelmatig naar wedstrijden (of samenvattingen) net omdat er bepaalde spelers mee doen. Uiteraard belgen (KDB en nu Doku bij ManC, soms Arsenal omdat ik Trossard wil zien spelen, vroeger chelsea 100% omdat Hazard speelde), maar bv. ook Miami alleen omwille van Messi. Of die ploegen nu winnen of verliezen interesseert me gewoon niet :p

Jammer van die verdediging bij de Duiveltjes, anders kon je weer als outsider nr de volgende EK’s en WK’s trekken. Helaas met die 4 vanachter is het boeken toe tegen een iets of wat deftige tegenstander.

Jammer van die verdediging bij de Duiveltjes, anders kon je weer als outsider nr de volgende EK’s en WK’s trekken. Helaas met die 4 vanachter is het boeken toe tegen een iets of wat deftige tegenstander.

Ik vrees er ook voor, als Faes hetzelfde uitsteekt tegen een land als Frankrijk of England als tegen Oostenrijk stade 0-2 na 20 minuten, dan gade niet kunnen rekenen op uw countervoetbal tegen een deftige ploeg. Maarja positief blijven, we kunnen altijd gewoon nog meer scoren en steeds winnen met 5-4 ofzo

Begrijp ook totaal niet wat die Wout Faes daar nu al een paar interlands achter elkaar staat te doen. Sinds zijn periode bij KV Oostende vind ik dat al een enorm zwakke verdediger die toch regelmatig uitblinkt in fouten.

Het is nu niet dat er geen alternatieven zijn want je kan daar gewoon Theate zetten.

Begrijp ook totaal niet wat die Wout Faes daar nu al een paar interlands achter elkaar staat te doen. Sinds zijn periode bij KV Oostende vind ik dat al een enorm zwakke verdediger die toch regelmatig uitblinkt in fouten.

Het is nu niet dat er geen alternatieven zijn want je kan daar gewoon Theate zetten.

Roep gewoon Toby terug op, dan ben je tenminste outsider op het EK en eens in de playoffs kan alles gebeuren. Dan kan je daarna gaan kijken naar de toekomst met De Winter/Debast/Faes/Thaete/Vanheusden. Ik zie De Bruyne niet doorgaan tot het WK dus als dit de allerlaatste kans is, pak dan gewoon je beste 11 mee en stop met de hele verjongen gezever, roep desnoods Witsel op als verdediger.

"Jérémy Doku is een moderne en dubbel zo snelle versie van Eden Hazard" ... Nu ben ik de eerste om Hazard te verslijten als dilettant en aangedikte (huehuehue) topspeler, maar toch heb ik een pak meer respect voor Hazard dan dit soort zouteloosheid.
Doku heeft volgens mij alles om Hazard op termijn te overtreffen. Hij moet dat wel nog bewijzen, maar lijkt zich nu al naar een basisplaats bij City te hebben gespeeld. Hij heeft gewoon alles, onwaarschijnlijke versnelling en geweldige techniek.
De begeleiding van Guardiola gaan hem geen windeieren leggen; om nog wat efficiënter te worden. De fans van City dragen hem nu al op handen.
Ik denk dat iedereen wel weet dat Hazard meer uit zijn carrière had kunnen halen, maar ik kan zo veel talenten uit andere sporten opnoemen die dat ook hadden.
Is dat zo? Ik weet het niet. Mensen gaan aangeven dat hij te lui was, maar misschien kon zijn lijf wel niet meer trainingsarbeid aan. Dat is ook een talent, en dat heeft niet iedereen... En hij is bij Madrid op een dood spoor geraakt door blessures.
Overigens in het begin van zijn artikel vindt hij het nog eens nodig om hard op Lukaku te trappen ook.
Gewoon belachelijk. Lukaku is gewoon de beste spits die we ooit bij de Rode Duivels gehad hebben. Hij is voor ons in veel belangrijke wedstrijden echt van doorslaggevend belang geweest, en is nu ook een perfecte kapitein voor de ploeg met jongere spelers. Iemand die echt alles uit zijn carrière heeft gehaald door zijn werk-ethos, een voorbeeld voor iedere profvoetballer.

Roep gewoon Toby terug op, dan ben je tenminste outsider op het EK en eens in de playoffs kan alles gebeuren. Dan kan je daarna gaan kijken naar de toekomst met De Winter/Debast/Faes/Thaete/Vanheusden. Ik zie De Bruyne niet doorgaan tot het WK dus als dit de allerlaatste kans is, pak dan gewoon je beste 11 mee en stop met de hele verjongen gezever, roep desnoods Witsel op als verdediger.
De oplossing is toch poepsimpel? De Cuyper linksback en Theate centraal? Die laatste is de toekomst van de Belgen centraal vanachter en die zet je weer op een onnatuurlijke positie. Zo heb je ook nog tijd genoeg om een derde centrale verdediger ervaring te laten opdoen met invalbeurten.

Faes is hier echt het probleem niet, wel een bondscoach die neerkijkt op de vaderlandse competitie.

Toch wat voorzichtig zijn met dat soort uitspraken over Doku. Hazard was ook 21 toen hij de overstap maakte naar Chelsea, maar had toen wel al quasi eigenhandig Lille kampioen gemaakt, en is daar vertrokken met 50 goals en 53 assists. Werd bij Chelsea ook meteen dé man. Doku heeft bakken talent en toont zijn potentieel nu ook op het hoogste niveau, maar Hazard stond op die leeftijd al 10 keer verder. Doku had zonder zijn blessures ook al een stuk verder kunnen staan natuurlijk, maar die blessuregevoeligheid is nog meer reden om voorzichtig te zijn met hem nu al een mooiere toekomst dan Hazard te voorspellen.

Ik vind beide spelers ook moeilijk te vergelijken. Doku is een echte winger, met waanzinnige snelheid en de techniek om op die snelheid te blijven dribbelen. Doku is vooral een speler van de individuele actie. Hazard was veel meer een spelmaker, iemand die het tempo dicteerde, een veel betere pass in de voeten had en een groter scorend vermogen had. Hazard was een speler van individuele acties, maar schitterde eigenlijk vooral in het samenspel (de 1-2-jes en de pre-assists).

Laatst bewerkt:
Feit. Hazard had in zijn laatste seizoen Lille als 21-jarige meer goals en assists in dat jaar alleen dan Doku tot dusver in 6 jaar profvoetbal. Doku gaat in de geschiedenis van Rennes ook maar gewoon een voetnoot blijven, qua prestaties dan want ik weet dat hij voorlopig als hun recordtransfer geboekt staat.

Als die voorspellingen (Doku wordt beter dan Hazard) ooit waarheid willen worden, gaat hij toch een pak efficienter moeten worden. Op dat vlak waren zijn terugronde en zijn huidig seizoensbegin wel veelbelovend.

Allee jong, Vandeweghe nochtans een compleet debiel artikel geschreven over Hazard. Daar moeten de Hazard sceptici toch van genoten hebben?

Vlaamse pers en media bij momenten Idd om mee te lachen. Zie maar naar onderstaande tweet van een sportjournalist van het nieuwsblad.

Terechte kritiek allemaal goed en wel, maar die twee debielen zijn gewoon uit op sensatie. Verachtelijke mensen tbh.

Feit. Hazard had in zijn laatste seizoen Lille als 21-jarige meer goals en assists in dat jaar alleen dan Doku tot dusver in 6 jaar profvoetbal. Doku gaat in de geschiedenis van Rennes ook maar gewoon een voetnoot blijven, qua prestaties dan want ik weet dat hij voorlopig als hun recordtransfer geboekt staat.

Als die voorspellingen (Doku wordt beter dan Hazard) ooit waarheid willen worden, gaat hij toch een pak efficienter moeten worden. Op dat vlak waren zijn terugronde en zijn huidig seizoensbegin wel veelbelovend.
Klopt uiteraard, ik vind die vergelijking ook veel te vroeg. Hazard was zeker beter (of een groter talent) op dezelfde leeftijd, maar dit soort vergelijkingen maak je best als beide spelers gepensioneerd zijn.

Er zijn speler genoeg die pas echt top zijn op hun 30e (of dan nog steeds top)

Klopt volledig, ik zie doku geen 10 goals per seizoen maken. Assists dat wel. Maar is een winger. Kan nu niet direct een vroegere speler met hetzelfde profiel benoemen, mss die kleine Spanjaard die heel zijn leven bij dezelfde ploeg speelde, dacht Sevilla. Zo'n type.

Voor verdediging, willen Toby en courtois nog? Groot verschil met of zonder voor de moment.

Allee jong, Vandeweghe nochtans een compleet debiel artikel geschreven over Hazard. Daar moeten de Hazard sceptici toch van genoten hebben?

Vlaamse pers en media bij momenten Idd om mee te lachen. Zie maar naar onderstaande tweet van een sportjournalist van het nieuwsblad.

Eens wat andere tweets van die journalist opgezocht, en dan zie je toch weer bevestiging dat de lat voor sportjournalistiek bijzonder laag ligt.

Klopt volledig, ik zie doku geen 10 goals per seizoen maken. Assists dat wel. Maar is een winger. Kan nu niet direct een vroegere speler met hetzelfde profiel benoemen, mss die kleine Spanjaard die heel zijn leven bij dezelfde ploeg speelde, dacht Sevilla. Zo'n type.

Voor verdediging, willen Toby en courtois nog? Groot verschil met of zonder voor de moment.
Jesus Navas bedoel je toch niet veronderstel ik?

Ik ben nu wel benieuwd eigenlijk want ik kan mij niet direct een Spanjaard voor de geest halen die op Doku lijkt qua spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan