De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp ook de commentaren niet goed alsof we geen people manager meer zouden willen hebben na Martinez. Of iemand die de zaken niet zou "verbloemen".

Wat kan mij dat nu schelen. Nee, Martinez riep de verkeerde (oude) spelers op, gebruikte de verkeerde kapitein en draaischijf die nog weinig waard was en gaf de (juiste) jeugd geen kans. Dat was het probleem. Het probleem was helemaal niet dat hij alles trachtte binnenskamers te houden of de wereldsterren trachtte te paaien.

Ik vrees eerlijk gezegd dat Tedesco hier ook wel een fout heeft gemaakt door dit zo naar buiten te brengen. Zoals gezegd, hij stelt zichzelf daar mss wel mee uit de wind, maar voor de groep vraag ik mij toch af of dit het beste was.

Een Neymar, Messi, Mbappé, Zlatan, Ronaldo, Lewandowski,... krijgen bij hun land ook meer gedaan dan de gemiddelde waterdrager en gaan echt niet bij elke discussie door de coach "op hun plaats worden gezet" om als voorbeeld te dienen.

Zoals @Marsu ook schreef, er moet toch gewoon meer aan de hand zijn dan de uitleg die Tedesco geeft? Courtois zou akkoord zijn met de band voor Lukaku tegen Oostenrijk en voor hemzelf tegen Estland, en plots, na de match tegen Oostenrijk, is hij net daarom kwaad en bolt hij het af? Dat geloof je toch niet, ook al is het een eikel?

Ik begrijp ook de commentaren niet goed alsof we geen people manager meer zouden willen hebben na Martinez. Of iemand die de zaken niet zou "verbloemen".

Wat kan mij dat nu schelen. Nee, Martinez riep de verkeerde (oude) spelers op, gebruikte de verkeerde kapitein en draaischijf die nog weinig waard was en gaf de (juiste) jeugd geen kans. Dat was het probleem. Het probleem was helemaal niet dat hij alles trachtte binnenskamers te houden of de wereldsterren trachtte te paaien.

Ik vrees eerlijk gezegd dat Tedesco hier ook wel een fout heeft gemaakt door dit zo naar buiten te brengen. Zoals gezegd, hij stelt zichzelf daar mss wel mee uit de wind, maar voor de groep vraag ik mij toch af of dit het beste was.

Een Neymar, Messi, Mbappé, Zlatan, Ronaldo, Lewandowski,... krijgen bij hun land ook meer gedaan dan de gemiddelde waterdrager en gaan echt niet bij elke discussie door de coach "op hun plaats worden gezet" om als voorbeeld te dienen.

Zoals @Marsu ook schreef, er moet toch gewoon meer aan de hand zijn dan de uitleg die Tedesco geeft? Courtois zou akkoord zijn met de band voor Lukaku tegen Oostenrijk en voor hemzelf tegen Estland, en plots, na de match tegen Oostenrijk, is hij net daarom kwaad en bolt hij het af? Dat geloof je toch niet, ook al is het een eikel?

Het zijn examens precies dat er hier zoveel herhaald moet worden..

Ja, inderdaad we weten niet alles en nee we geloven Tedesco niet blindelings op zijn woord. Maar nogmaals: Hoe het verhaal nu gebracht is spreekt niet in het voordeel van Courtois. En ja, jij kan blijven herhalen dat wij niet alles weten en dat het ongelooflijk is dat Courtois voor zo'n fait divers het afbolt. Maar mss is je mening over Courtois dan toch fout en blijkt hij toch een kleuter te zijn?
Waarom komt Courtois dan niet met een uitgebreider statement? Waarom zou Tedesco hierover liegen? Waarom wordt er door niemand iets tegengesproken? Als Tedesco hierover liegt, dan is het vanavond zijn laatste match als (bonds)coach.

Ik zeg hierbij misschien en alles is bedoeld in veronderstellende wijs. Zonder enige nadelige erkentenis en alle rechten voorbehouden.

Edit inzake de people manager die Martinez was: hetgeen je opsomt van verkeerde spelers oproepen, verkeerde kapitein en jeugd geen kans geven behoren eveneens tot het begrip 'people manager' omdat hij zo de vrede binnen de groep probeerde te houden. En het kan u niet schelen, maar mij wel en het staat dus 1-1.

Peoplemanager gaat idd meer over zn sterrenbehandeling . Vond Courtois het dan wel oké dat Hazard nog jaren kapitein was zonder ook maar een match bij Real te spelen ?

Het zijn examens precies dat er hier zoveel herhaald moet worden..

Ja, inderdaad we weten niet alles en nee we geloven Tedesco niet blindelings op zijn woord. Maar nogmaals: Hoe het verhaal nu gebracht is spreekt niet in het voordeel van Courtois. En ja, jij kan blijven herhalen dat wij niet alles weten en dat het ongelooflijk is dat Courtois voor zo'n fait divers het afbolt. Maar mss is je mening over Courtois dan toch fout en blijkt hij toch een kleuter te zijn?
Waarom komt Courtois dan niet met een uitgebreider statement? Waarom zou Tedesco hierover liegen? Waarom wordt er door niemand iets tegengesproken? Als Tedesco hierover liegt, dan is het vanavond zijn laatste match als (bonds)coach.

Ik zeg hierbij misschien en alles is bedoeld in veronderstellende wijs. Zonder enige nadelige erkentenis en alle rechten voorbehouden.
Dat eerste vetgedrukte: dat blijkt nochtans niet uit alle posts en meningen en is ook zowat de eerste keer dat dat hier geschreven wordt.

En dat tweede: en ik herhaal teveel? Je geeft telkens weer elke reden die al tig keer heb proberen weerleggen. Cirkeltjes draaien dit, en ik ben Club supporter.

Edit inzake de people manager die Martinez was: hetgeen je opsomt van verkeerde spelers oproepen, verkeerde kapitein en jeugd geen kans geven behoren eveneens tot het begrip 'people manager' omdat hij zo de vrede binnen de groep probeerde te houden. En het kan u niet schelen, maar mij wel en het staat dus 1-1.

Oei, nee, dat is geen people manager zijn, dat was puur zijn selectiebeleid en zijn opstelling en tactiek. People manager is uw sterren en bij uitbreiding uw ganse ploeg tevreden houden. Maar dan wel de juiste spelers, dat was Hazard de laatste jaren al lang niet meer. Maar Courtois is dat nu wel nog, is zelfs zowat de absolute ster samen met KDB.

Peoplemanager gaat idd meer over zn sterrenbehandeling . Vond Courtois het dan wel oké dat Hazard nog jaren kapitein was zonder ook maar een match bij Real te spelen ?

Dat is toch gewoon een aanname die weinig bijbrengt? Mss was dat net één van de frustraties van Courtois, een beetje voetballer zag toch al lang dat Hazard op was en té belangrijk was bij de RD's de laatste 2-3 jaar? Mss daarom dat hij nu het belang van die band wou aankaarten. Ook aannames, akkoord, maar wel meer gestoeld op zijn verklaringen nu.

Laatst bewerkt:
Straf wel hoe je hier dingen leest als 'sterren moet je soigneren'. Gasten, die mannen kunnen toevallig goed tegen nen bal stampen eh. Laat ons dat vooral een beetje relativeren. Ze doen hun job en worden er dik voor betaald. Ik krijg ook elke maand gewoon men loon en een kaartje met mijne verjaardag omdat ik men job doe :) .
Voor hun prestatie bij de RD worden ze minder vergoed. Als u dat te min is, doe uzelf en de supporters dan een plezier, blijf gewoon thuis.

Frankrijk kon het zich in het verleden nog permiteren om Benzema thuis te laten omdat ze nog een sloeber genaamd 'Mbappé' hadden rondlopen. Casteels is zeker een goeie keeper maar zal toch nog wat bokes moeten eten om hetzelfde palmares als TC te krijgen.

En als TC niet met mindere spelers wil samenspelen zegt dat ook weer veel over zijn bereidheid om zijn ervaring te delen met jongere spelers. Zo'n Vandevoordt kan ongelooflijk veel van hem opsteken en als hij dat niet wil zien is hij de rol (vice-)kapitein niet eens waardig.
Een kapitein neemt jongeren op sleeptouw en zorgt ervoor dat alle neuzen in dezelfde richting staan.

Er wordt vaak gelachen dat als je vrouwen bij elkaar zet er al snel roddel en achterklap zal volgen. Als ik deze (en andere) voetbalverhalen zo lees krijg ik het gevoel dat als je mannen bij elkaar zet het plots een bende kleuters wordt.

Hoe we wouden 'geen peoplemanager' meer. Ik wil gewoon een coach die resultaten haalt hoor... de rest maakt mij niet uit.

Dat hangt ook af van je visie, natuurlijk.
Wat ik eigenlijk wil, is een coach die de ploeg leuk voetbal laat brengen. Zolang we ons plaatsen voor EK's en WK's maken de resultaten mij niet zoveel uit. Ik zie ons toch geen prijzen pakken met deze groep, dus dan liever wat entertainment en grrrrrrinta van de spelers zien.

Goed, ik ga het hierbij laten wat betreft Courtois.
Zou met niet verbazen dat er meer nieuws is straks, na de match tegen Estland, die we hopelijk winnen zonder al die key players (KDB, Trossard, Courtois, Onana, nu blijkbaar ook nog Dendoncker) :unsure: Weer alle hoop op Romelu 🖤

Dat eerste vetgedrukte: dat blijkt nochtans niet uit alle posts en meningen en is ook zowat de eerste keer dat dat hier geschreven wordt.

En dat tweede: en ik herhaal teveel? Je geeft telkens weer elke reden die al tig keer heb proberen weerleggen. Cirkeltjes draaien dit, en ik ben Club supporter.

Oei, nee, dat is geen people manager zijn, dat was puur zijn selectiebeleid en zijn opstelling en tactiek. People manager is uw sterren en bij uitbreiding uw ganse ploeg tevreden houden. Maar dan wel de juiste spelers, dat was Hazard de laatste jaren al lang niet meer. Maar Courtois is dat nu wel nog, is zelfs zowat de absolute ster samen met KDB.

Dat is toch gewoon een aanname die wening bijbrengt? Mss was dat net één van de frustraties van Courtois, een beetje voetballer zag toch al lang dat Hazard op was en té belangrijk was bij de RD's de laatste 2-3 jaar? Mss daarom dat hij nu het belang van die band wou aankaarten. Ook aannames, akkoord, maar wel meer gestoeld op zijn verklaringen nu.
Je hebt 3 sterren nu , en zowel Lukaku als Courtois zijn er met een handleiding bij . Dat is niet evident. Tedesco wil vooral een ploeg kunnen kneden die altijd gemotiveerd is om te spelen(dat ontbrak bij Martinez), als Courtois vindt dat hij daarboven staat, dan is het logisch dat het botst. Een Martinez had idd gezegd "out door blessure" en daarmee was de kous af , maar wat voor indruk maak je dan bij de rest van je ploeg . Iedereen gelijk , een nieuwe start , dat lijkt me het beste .

Kom, kom, er is hier toch al meer dan genoeg gezegd dat men zich niet enkel baseert op wat Tedesco zegt? Vrijwel iedereen zegt (tot treurens toe) dat ze ook de verklaringen van insiders meenemen, de reactie van Vertonghen, het gebrek aan steun voor Courtois zijn verhaal van zijn ploegmaats, Courtois zijn geschiedenis, ...

Vrijwel niemand zegt dat ze 100% zeker weten wat er is gebeurd, wel dat ze, op basis van de info die er nu is, meer geneigd zijn om de kant van Tedesco te geloven.

Sorry, maar jij doet het vind ik toch iets te hard lijken alsof Tedesco maar gewoon iets geroepen heeft en dan heel de thread daarmee aan de haal is gegaan zonder meer. Er zijn wel meerdere aanwijzingen om te denken dat de waarheid die waarschijnlijk inderdaad wel ergens rond het midden ligt overhelt naar Tedesco's kant.

Er moet toch niet bij elke post geschreven worden dat men niet 100% zeker weet wat er gebeurd is + een lijst over het waarom men meer geneigd is om Tedesco te geloven zeker? Dat is nu echt al wel genoeg uitgelegd vind ik.

Er wordt vaak gelachen dat als je vrouwen bij elkaar zet er al snel roddel en achterklap zal volgen. Als ik deze (en andere) voetbalverhalen zo lees krijg ik het gevoel dat als je mannen bij elkaar zet het plots een bende kleuters wordt.
Je mag ook wel niet vergeten dat profvoetballers al vanaf hun jeugd enkel en alleen aan voetbal denken en eigenlijk gewoon opgevoed worden met het voetbal als hoofddoel. Ja, die doen hun school wel uit, maar veel meer komt daar bij de meesten ook niet bij kijken, en dat is voor heel veel voetballers gewoon een bijkomstigheid.

Reken daar dan nog eens bij dat die gasten vaak vanaf hun tienerjaren aanbeden worden door fans en supporters en dikke sommen geld binnenrijven en je komt nu niet bepaald op een recept voor het maken van heelder hopen goed aangepaste intellectuelen.

Er zitten natuurlijk uitzonderingen bij, maar de gemiddelde profvoetballer is eigenlijk mentaal gezien op veel vlakken nog een kind.

Ok, ben je nu blij dan of wil je het nog een tiental keer bevestigd zien?

Ja, ik ga hier niet meer op in. Gij hebt de dikste, zoals ze bij ons zeggen. De cirkel stopt hier want 't is hier echt een kleutertuin aant worden.

Ok whatever. Dan nog wil ik geen people manager hebben als dat wil zeggen dat men er quasi alles aan moet doen om een voetballertje tevreden te houden.
En mss zorgde Hazard voor veel meer sfeer en eendracht binnen groep en was hij daarom kapitein. Daar kunnen wij niet over oordelen omdat wij niet alles weten hé

People manager is uw sterren en bij uitbreiding uw ganse ploeg tevreden houden.
Helaas de verkeerde volgorde... eerst je ploeg tevreden houden, dan je sterren. Een people manager maakt geen knieval voor een figuur met een ego. Die zorgt ervoor dat dat figuur met een groot ego mee in het verhaal past.
Een goede people manager kan ervoor zorgen dat een sterspeler zijn plaats afstaat aan een doublure om die wat speeltijd te gunnen, just in case. Die gaat niet elke sterspeler zijn goesting geven om hem tevreden te houden. Die zal die af en toe eens duidelijk maken dat niet alles gaat lopen zoals zij willen en dat er ook consequenties zijn voor acties. En een goede people manager kan dat doen op zo'n manier dat dat figuur met een extreem groot ego, dat aanvaardt.

Sels heeft voor zijn debuut in de laatste minuut mogen invallen. Die heeft toch ook niet zitten zagen over een gebrek aan respect?

Kom, kom, er is hier toch al meer dan genoeg gezegd dat men zich niet enkel baseert op wat Tedesco zegt? Vrijwel iedereen zegt (tot treurens toe) dat ze ook de verklaringen van insiders meenemen, de reactie van Vertonghen, het gebrek aan steun voor Courtois zijn verhaal van zijn ploegmaats, Courtois zijn geschiedenis, ...

Vrijwel niemand zegt dat ze 100% zeker weten wat er is gebeurd, wel dat ze, op basis van de info die er nu is, meer geneigd zijn om de kant van Tedesco te geloven.

Sorry, maar jij doet het vind ik toch iets te hard lijken alsof Tedesco maar gewoon iets geroepen heeft en dan heel de thread daarmee aan de haal is gegaan zonder meer. Er zijn wel meerdere aanwijzingen om te denken dat de waarheid die waarschijnlijk inderdaad wel ergens rond het midden ligt overhelt naar Tedesco's kant.

Er moet toch niet bij elke post geschreven worden dat men niet 100% zeker weet wat er gebeurd is + een lijst over het waarom men meer geneigd is om Tedesco te geloven zeker? Dat is nu echt al wel genoeg uitgelegd vind ik.

Maar dat zijn toch veel zaken die helemaal niks bevestigen of ontkrachten.

Welke insiders? Pers? Gilles De Bilde? Marc Degryse? Voor de rest hoor ik weinig echte insiders iets nieuws zeggen wat al niet gezegd is door de coach. Behalve dan bv Lemmens, maar dat is dan kamp Courtois dus "niet geloofwaardig".

Vertonghen zijn reactie zegt niks. Hij heeft niks gezien, niks gehoord, behalve wat de coach hem heeft gezegd en daar heeft hij zijn mening over gegeven.

Gebrek aan steun van de ploegmaats: ja, wat denk je nu, dat ze in volle voorbereiding efkes gaan Instagrammen over dit voorval? Ik vermoed zelfs dat ze een hard verbod hebben gekregen om erover te communiceren, en terecht.

Courtois zijn geschiedenis maakt van hem dan mss wel een moeilijke mens, maar is ook nog geen enkel bewijs.

Wat overschiet: het woord van Tedesco tegen dat van Courtois.

... en nu moet ik er echt over ophouden. :cry:

Waar komt het trouwens plots vandaan dat als je een blessure hebt (die geen dringende ingreep nodig heeft, want ie speelt er al 2 jaar mee) je niet mee zou gaan op verplaatsing ?? Als captain, leider van een groep notabene ? Kompany ging toch ook mee naar t EK in 2016, al was het maar om voor de wedstrijden effe in de kleedkamer zijn zegje te doen ? Of is t omdat het een EK was dat t anders was ? Of zou Courtois dit ook flikken voor een EK ? sorry, knie doet pijn, ik ga forfait moeten geven ? dikke quatch, tis omdat het in Estland was en ie graag vrij zou hebben voor zijne trouw, als de rest is dikke bullshit.

Zet hij hiermee zichzelf uit de wind? Net het tegenovergestelde, volgens mij. Om zichzelf uit de wind te zetten, had hij gewoon met dat blessure verhaal moeten afkomen. Door zo open te communiceren zet hij net de deur open voor kritiek op zichzelf.

Eigenlijk had Courtois dat nog veel beter kunnen aanpakken hé. Afscheid aankondigen, saaie kwalificatie aan zich voorbij laten gaan en dan terugkeren zodra het EK/WK eraan komt. Ibrahimovic-style.

Toevallig staat er nu net een podcast online met Ludo Vandewalle (die effectief in Ijsland zit). Omdat ik mijn tijd zit te verdoen op het werk met wachten op iets heb ik even het een en ander uitgetypt.

Als dat echt allemaal verzonnen is of slechts gebaseerd op interpretaties van wat 1 persoon heeft gezegd of denkt lijkt het mij toch dat ze daar heel hard op doorgaan en dan gaat het volgens mij niet lang meer duren eer er iemand van de Rode Duivels met de waarheid naar buiten komt, aangezien die spelers er eigenlijk ook in betrokken worden.

Over het verhaal:
Wij als journalisten hebben natuurlijk hier en daar wel contacten in de entourage van spelers, van de staff, van de voetbalbond, en zo krijgen wij een bericht toegestuurd van iemand "er is een probleem met Courtois, hij is hier niet komen opdagen." En dan beginnen wij, journalist zijnde, naar de mensen die we kennen in die entourage van Courtois, van de voetbalbond, van Tedesco, van enkele spelers te bellen van "ja, klopt dat?" En dat wordt dan bevestigd en dan krijgen we ook nog meer uitleg van wat er precies aan de hand was, hebben we nog verder gebeld, en eigenlijk hadden we dat verhaal redelijk snel rond.

Over het 'uit de wind zetten' van Courtois met zijn zogezegde blessure:
Te veel mensen weten het, hoe de vork echt in de steel zit. Dus als Tedesco daar begint te liegen, zoals we eigenlijk voordien van Roberto Martinez gewoon waren, die had dat wel toegedekt, dan op den duur ben je niet meer geloofwaardig, want wie geloofde op het laatste Martinez nog?
Bij deze bondscoach lukt dat niet omdat hij zijn groep nog wil vormen en geen signaal wil geven van "iedereen doet maar wat hij wilt"

Vragen van de interviewer:

Vertonghen zat daar ook en hij zei "Courtois heeft het groepsproces verstoord", dat lijkt me toch een impliciete sneer naar zijn ploegmaat waar hij eigenlijk al jarenlang mee samenspeelt?
Ja ik zou dat zelfs niet impliciet noemen, Bert, ik vind het redelijk rechtstreeks. Hij zegt "ja die man heeft het groepsproces verstoord" en als er nu iemand dat kan weten en recht van spreken heeft dan is het Jan Vertonghen. Recordinternational, al meer dan 15 jaar speelt hij bij de Rode Duivels, hij is zelf aanvoerder geweest, hij heeft de meeste caps. Vroeger was het zo dat de speler met de meeste caps altijd aanvoerder mocht zijn, hij is nu een paar keer over het hoofd gezien. Hij heeft dat ook gezegd: "dat doet pijn," maar tegelijk heeft hij ook gezegd "maar ik vind het nog altijd wel een eer om voor de nationale ploeg te spelen". Dus dan is dan misschien weer wel een impliciete verwijzing; misschien vindt Thibaut Courtois het geen eer meer om voor de nationale ploeg te spelen.

Betekenen zijn woorden ook dat de spelersgroep zich in dit geval tegen Courtois kant?
Zij zitten met hetzelfde gevoel waar wij mee zitten hier in Talinn. Van "ja goed, dit kan niet, dit is een spelersgroep in de steek laten." Je mag niet vergeten: het zijn veel jonge spelers, zij hebben die handvaten van oudere spelers nodig, zeker van iemand als Courtois die enorm veel ervaring heeft. Maar ja, zij voelen zich in de steek gelaten, maar anderzijds weten zij ook wel "ja, als hij meespeelt hebben we meer kans om te winnen" dus zij zitten met datzelfde dubbel gevoel als wij hier ook zitten.

Zalige reacties hier. Wat een soap. :rofl:
Ik vind het vooral een goeie barometer om in andere topics met bepaalde mensen niet meer in discussie te gaan. Als je in een belachelijke topic als deze al niet objectief kan zijn en zo blijft doordrammen om toch maar je gelijk te halen (ook al wordt elk woord quasi onmiddellijk ontkracht) dan ontneemt mij dat de moed om in "belangrijkere" topics de discussie aan te gaan. Is beetje zoals met een flat-earther discussieren, leuk voor 5 min. maar zeer snel vermoeiend.

Maar dat zijn toch veel zaken die helemaal niks bevestigen of ontkrachten.

Welke insiders? Pers? Gilles De Bilde? Marc Degryse? Voor de rest hoor ik weinig echte insiders iets nieuws zeggen wat al niet gezegd is door de coach. Behalve dan bv Lemmens, maar dat is dan kamp Courtois dus "niet geloofwaardig".

Vertonghen zijn reactie zegt niks. Hij heeft niks gezien, niks gehoord, behalve wat de coach hem heeft gezegd en daar heeft hij zijn mening over gegeven.

Gebrek aan steun van de ploegmaats: ja, wat denk je nu, dat ze in volle voorbereiding efkes gaan Instagrammen over dit voorval? Ik vermoed zelfs dat ze een hard verbod hebben gekregen om erover te communiceren, en terecht.

Courtois zijn geschiedenis maakt van hem dan mss wel een moeilijke mens, maar is ook nog geen enkel bewijs.

Wat overschiet: het woord van Tedesco tegen dat van Courtois.

... en nu moet ik er echt over ophouden. :cry:
Ben jij dat Thierry ?

Vooral sneu voor Casteels, kan hij nu op zijn 31ste eindelijk eens uit de schaduw treden van de man die hem al 15 jaar overal blokkeert, net dan is hij geblesseerd en weg momentum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan