De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben wel fan van Vermeeren, maar een 6 voor een flankspeler???
Totaal onlogisch, maar het zal wel zijn om de media te sussen.
Mwoah, deze keuze steun ik wel want flankspelers hebben we in overvloed.

Wel spijtig dat we nu niet verder kunnen sleutelen aan Trossard zijn plaats in de ploeg. Toch een van onze grootste uitdagingen nog.

Merci voor alles Eden.
Was toch echt een geweldige voetballer, en heeft ondanks de flop bij Real een geweldige carrière gehad als 1 van de beste Belgische voetballers aller tijden. Dat hij stopt volledig te begrijpen. Denk dat het lichaam mss ook wel op was.

Zeer spijtig, maar logisch gevolg. Had leuk geweest om hem nog ergens te zien spelen waar hij spelvreugde kan terugwinnen, op het gemakje voor zijn doen.

Na die horrorjaren bij Madrid de enige juiste keuze denk ik. Zijn lijf was op en niet alleen door gebrekkig onderhoud, ook door jaren een van de meest getackelde speler op de Europese velden te zijn. We hebben o.a. Meunier te danken voor het roemloze einde van misschien wel de beste Belgische speler ooit. Voor mij blijft hij dat in elk geval. Qua speelstijl, talent, spelplezier en persoonlijkheid de leukste speler die ik ooit op een voetbalveld heb mogen meemaken.

Het is enerzijds jammer voor de sport en onze nationale ploeg dat hij het nooit heeft beschouwd als zijn job, hij bleef het altijd spelen voor zijn plezier. Hij had kunnen wedijveren met Ronaldo en Messi had hij professioneler ingesteld geweest, en met betere zorg voor zijn lichaam had hij allicht niet geflopt geweest bij Madrid of nu al zijn schoenen aan de haak moeten hangen. Maar anderzijds is het ook net omdat hij altijd puur voor de fun is blijven spelen, dat hij zo'n genot was om naar te kijken.

Ff m'n calimero hoed opzetten:

Hoe komt het dat er overal op het internet en in de kranten moord en brand geschreeuwd werd bij de niet oproeping van Vermeeren, maar er buiten op dit forum nauwelijks verontwaardiging te vinden is over de complete negering van De Cuyper? Helemaal geen verwijt naar Vermeeren dit hoor, want das gwn een absolute klasbak die het verdient.

Hoe komt het dat er overal op het internet en in de kranten moord en brand geschreeuwd werd bij de niet oproeping van Vermeeren, maar er buiten op dit forum nauwelijks verontwaardiging te vinden is over de complete negering van De Cuyper? Helemaal geen verwijt naar Vermeeren dit hoor, want das gwn een absolute klasbak die het verdient.
Daar stelde ik me ook vragen bij ja. Theate is geen linksback, maar Tedesco vindt hem blijkbaar goed genoeg daar of vindt Faes capabel om centraal te blijven zodat Theate links kan.

Ik weet het zo niet om eerlijk te zijn.

Vorig jaar werd er ook geroepen en gezaagd om Mike Tresor, omdat hij zo goed bezig was in de Belgische competitie.
1 jaar later na een overstap naar de engelse competitie en hij heeft zich daar nog niet echt in de ploeg kunnen werken.

En het is nu ook niet alsof we spreken over dat hij in een topploeg terecht gekomen is op basis van de resultaten.

Ik kan dan wel begrijpen dat er nog wat voorzichtig omgegaan wordt met een gastje van 18 die bij Antwerpen komt piepen. Of over de Cuyper, ook al is die de beste linksachter in België.

Zeker in de filosofie van Tedesco die niet echt de neiging heeft om een uitgebreide selectie te voorzien.

Al vind ik wel dat tedesco zijn selectie wat mocht uitbreiden, zeker met wat jongere gastjes, zodanig dat die al eens konden mee proeven van de Rode Duivels (en de normale kwaliteit die erin zit).

Maar bon aan de andere kant begrijp ik het nu ook wel zo zonder Hazard, de Bruyne en Courtois dat de Dash er wel een beetje vanaf is. En ik weet niet hoe goed een Lukaku is voor een middenvelder om voor die "job" iets te hebben aan zijn coaching.

Waar ik denk dat een Vertonghen of Alderweireld in de verdediging toch ook nog altijd een bepaalde meerwaarde voor is. Gewoon door die ervaring en aanzien. Op het middenveld kan ik mij moeilijk inbeelden dat een Carrasco die rol zou kunnen spelen. Onana lijkt mij nog iets te vroeg te zijn, ook al gaat hij dat op termijn mogelijks wel kunnen, om diezelfde inspiratie te kunnen geven dan als een Hazard of De Bruyne hierover iets zouden zeggen of...

Ik vraag mij echt af of we De Bruyne niet zouden kunnen oproepen gewoon hiervoor. Niet om te spelen, maar gewoon daarvoor. Alhoewel, uiteindelijk is dat mogelijks te beperkt nuttig indien die niet in dat spel staat en mogelijks conflicterend met de functie van de coach en het feit dat de meerwaarde juist is dat die ervaring zich op dat veld bevindt.

Toch echt wraakroepend dit, wat een idioot. Voor mij kan die echt nog weinig goed doen, echt, hoe blind kunt ge zijn zeg.

On another note:

Lijkt me toch ook niet de beste zet van Castagne om hier zo in de pers over te spreken.
Is ook niet het eerste incident met Courtois natuurlijk. Castagne zal zich vast ook nog herinneren dat Courtois zei niet te willen spelen met 'degradanten' in de ploeg, een niet zo subtiele steek naar de Leicester spelers.

Ik denk dat er in het voetbal niets of niemand boven een goede groepssfeer staat. Dan liever Casteels in de goal ofzo.

Laatst bewerkt:
Merci Eden, ook al kon het hamburgincident moeilijk vergeven, maar nadien schitterend rechtgezet door België mee te helpen aan brons op het WK 2018. Match tegen Brazilië was masterclass en we moeten ons die momenten herinneren. Zoals anderen het hier schreven, het lichaam was op en we moeten appreciëren hoe hard hij van het spelletje genoot en het ook niet te serieus nam (Sterling nadoen, keihard in de lach schieten als Branislav Ivanovic in het Engels begint, etc.)

Ik lees nu net dat Tedesco gezegd heeft dat Maxim De Cuyper zijn 3de keuze is voor de linksachter, na Theate (een CV, die bij zijn club nooit op de back speelt) en Deman (een linkermiddenvelder, die bij zijn club nooit op de back speelt). OK.

Ik ken die Deman eigenlijk niet goed genoeg om dat te kunnen inschatten. Maar feit is idd dat dat een LM is.
Als we echt aanvallend willen spelen is dat misschien OK, maar defensief kan dat wel eens faliekant aflopen.

Ik kan dan wel begrijpen dat er nog wat voorzichtig omgegaan wordt met een gastje van 18 die bij Antwerpen komt piepen. Of over de Cuyper, ook al is die de beste linksachter in België.

Zeker in de filosofie van Tedesco die niet echt de neiging heeft om een uitgebreide selectie te voorzien.
De Cuyper mag niet geselecteerd worden van Club Brugge..

Allè stelt dat die jonge mag trainen, of zelfs spelen met Vertonghen naast zich.
Dan wilt die erna toch nooit meer langs Quick en Flupke willen spelen in de competitie

Helemaal geen Calimero hoed vind ik. We hebben dat profiel van speler niet bij de RD. Het minste wat je als bondscoach kan doen is 'm oproepen en een kans geven. Flopt hij op dat niveau? Dan is dat zo, maar heb je het wel tenminste geprobeerd.

Ik ken die Deman eigenlijk niet goed genoeg om dat te kunnen inschatten. Maar feit is idd dat dat een LM is.
Als we echt aanvallend willen spelen is dat misschien OK, maar defensief kan dat wel eens faliekant aflopen.
Speelt als LM in een 3-5-2 bij Bremen (en Cercle speelde ook met 3 achteraan), dus zal op zijn flank ook wel defensief werk moeten opknappen. Maar Tedesco speelt met een 4-mansdefensie. En dan heb je imo weer het verhaal van een Carrasco, Thorgan Hazard of Chadli die indertijd ook af en toe zo als LB uitgespeeld werden. Tegen de echt kleine landen kan dat goed uitpakken, maar ik zie dan toch liever een CV op die plek. Of wel ja, een echte LB als De Cuyper.

Helemaal geen Calimero hoed vind ik. We hebben dat profiel van speler niet bij de RD. Het minste wat je als bondscoach kan doen is 'm oproepen en een kans geven. Flopt hij op dat niveau? Dan is dat zo, maar heb je het wel tenminste geprobeerd.
Is het risico niet als je hem brengt, te vroeg, dat je hem dan verbrandt voor de rode duivels ?

En dat hij daarom voorzichtig is met 1 van de enige LB's die we in België hebben al te vroeg te brengen ?

Is het risico niet als je hem brengt, te vroeg, dat je hem dan verbrandt voor de rode duivels ?

En dat hij daarom voorzichtig is met 1 van de enige LB's die we in België hebben al te vroeg te brengen ?
Bij Tedesco heb ik toch eerder het gevoel dat hij de Belgische competitie niet echt bekijkt. Ik kan daar natuurlijk mis in zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan