De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het risico niet als je hem brengt, te vroeg, dat je hem dan verbrandt voor de rode duivels ?

En dat hij daarom voorzichtig is met 1 van de enige LB's die we in België hebben al te vroeg te brengen ?
Er is niets mis met hem al op te nemen in de groep en hem al een paar keer (kort) laten invallen. Zo verbrand je hem zeker niet, al ben ik ook wel van mening dat hij nu al mee kan.

In mijn hoofd was De Cuyper ook nog een paar jaar jonger dan Deman (laat ons eerlijk zijn: beetje babyface :unsure:).
Maar ik zie net dat De Cuyper 22 en Deman 23 is. Ook qua ervaring is het toch close tussen die twee vind ik.

Ik vrees dat Tedesco zijn Duitse roots gewoon mee spelen hier. Als Deman dan nog een echte LB was, tot daar aan toe, maar dat is hij niet.

Laat ons hopen dat Theate fit blijft (naar het EK toe), anders wordt dat een groot probleem.

Ik denk dat Tedesco van zijn LB of RB gewoon in de eerst eplaats verlangt dat ze goed kunnen verdedigen. Dat is het zwakste punt van De Cuyper, die is zeer goed aanvallend maar iets minder defensief. Ik denk dat Tedesco dat achter Doku gewoon te veel risico vindt.

En ja we gaan Carasco weer krijgen net zoals Tielemans, dat lijkt me toch meer selecteren op talent/naam dan op huidige vorm. Ik ben er meer voor om spelers in vorm te selecteren.

Maar dan is Deman toch ook onzin als 2de keus?

Bovendien zal dit toch ook echt het laatste seizoen zijn dat je op Vertonghen kan rekenen, en dan zet ik toch liefst Theate op diens plek.

Mij lijkt het dat Tedesco hier toch redelijk hard wordt aangepakt terwijl zijn eerste selecties en matchen toch net heel verfrissend waren. Onmiddellijk Onana en Mangala zetten, Lukebakio uit de vergetelheid halen, spelers als Bakayoko, Theate en Faes vertrouwen geven (al overtuigt die laatste mij niet). Redelijk wat nieuwe spelers al laten debuteren.
Het laatste half jaar dan nog eens niet geholpen door blessures van key spelers zoals De bruyne en haantjesgedrag van Courtois.

Al had ik een Vermeeren en Decuyper er ook bijgehaald naar de toekomst toe. Maar het is zeker niet ongebruikelijk dat een bondscoach vasthoudt aan een ietwat vaste kern. Het is dan ook geen football manager.

Zinho Vanheusden komt erbij in de plaats van Al-Dakhil.

Is het risico niet als je hem brengt, te vroeg, dat je hem dan verbrandt voor de rode duivels ?

En dat hij daarom voorzichtig is met 1 van de enige LB's die we in België hebben al te vroeg te brengen ?
Te vroeg, hij is er al 22 hé, die moet ge nu gewoon brengen. Kans is groot dat hij na 1 of 2 seizoenen Brugge daar weg is naar een grotere ploeg en dan heeft hij tenminste al die inloop gehad bij de RD's.

Heeft ook al bewezen dat hij mentaal sterk staat. Bij Club was de eerste ploeg plots ver weg maar hij moest en zou spelen. Promotie afgedwongen met Westerlo, een jaar beste linksback van de JPL en nu bewezen bij Club dat het geen toeval lijkt te zijn. Dat is al een stevig traject op zich. Getuigt van een zekere drive die we mankeren.

Voila, De Cuyper moet er nu bij zijn, zeker als de spoeling dun is.
De enige verklaring dat ik nog zou begrijpen, is dat Theate verdedigend is ingesteld, waardoor Vertonghen nooit alleen komt te staan als De Cuyper diep infiltreert op de flank.

Trainers zijn toch sowieso een apart ras? Overal zie ik wel beslissingen waar ik geen logica in zie. Kijk naar Nederland bijvoorbeeld met een Blind en Frimpong (die er eindelijk eens bij is). Of een Guardiola in de verloren CL finale tegen Chelsea? Ik begrijp sommige dingen ook niet, maar trainers hebben soms gewoon rare ideeën die wel eens goed uitpakken en soms totaal niet.

Trainers zijn toch sowieso een apart ras? Overal zie ik wel beslissingen waar ik geen logica in zie. Kijk naar Nederland bijvoorbeeld met een Blind en Frimpong (die er eindelijk eens bij is). Of een Guardiola in de verloren CL finale tegen Chelsea? Ik begrijp sommige dingen ook niet, maar trainers hebben soms gewoon rare ideeën die wel eens goed uitpakken en soms totaal niet.
Die mannen hebben natuurlijk allemaal wel een ego en zullen allemaal wel overtuigd zijn van het feit dat zij het het beste weten. Plus je weet als fan eerlijk gezegd ook niet wat er zich binnen die 4 muren afspeelt of wat er gezegd wordt.

Die mannen hebben natuurlijk allemaal wel een ego en zullen allemaal wel overtuigd zijn van het feit dat zij het het beste weten. Plus je weet als fan eerlijk gezegd ook niet wat er zich binnen die 4 muren afspeelt of wat er gezegd wordt.
Hoog tijd dat er nog eens een docu gedraaid wordt! :unsure:

Ooit eens een interessant artikel over gelezen. Kwam erop neer dat men had aangetoond dat het wisselen van coach statistisch geen effect had op de resultaten. Ook de keuze van een coach door de club was doorgaans gebaseerd op een soort angst: men heeft liever vertrouwde namen i.p.v. iets nieuws.

M.a.w. de meeste coaches doen ook maar wat. Zet pakweg Guardiola bij de rode duivels - ze gaan daardoor geen EK worden.

Tedesco was eigenlijk wel een originele keuze, want weinig ervaring, maar denk dat dat vooral door geldgebrek bij de KBVB komt :unsure:

En dan heb je Ancelotti, waar je op voorhand de basiself makkelijk kan voorspellen, zeker in topwedstrijden. :laugh:

Zegt eigenlijk voldoende dat hij zijn laatste contractjaar niet eens meer heeft uitgedaan bij Real. Hij had namelijk nog een contract tem 2024, maar hebben het in onderling overleg verbroken. Verbaast me eigenlijk nog dat hij tot nu heeft gewacht om zijn pensioen aan te kondigen? Was toch al heel lang erg duidelijk dat die gewoon voetbalmoe was.

Ik blijf het enorm zonde vinden dat hij niet geslaagd is bij Real. Wellicht mijn favo Belg aller tijden bij mijn favo club. De tackle van Meunier was één ding, maar nadien ook gewoon niet (meer) de mentaliteit om er nog het beste van te maken helaas.

Ik blijf het wel insane vinden hoe ver hij het geschopt heeft zuiver op talent, want een trainingsbeest is hij nooit geweest.

Vandaag nog een totaal ongerelateerd Counter-Strike videotje aan het bekijken waarin ze bezig waren ze bezig waren over hoe je toch bij de beste van de wereld kan horen, ondanks dat je toch nog 2 spelers hebt die nog boven je staan in de orde en daarin maakte iemand de vergelijking met prime Hazard. Was ook geen Belg ofzo, maar het bewijst wel dat de mensen echt wel weten hoe goed die jongen was. Fantastische voetballer <3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan