De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
't Is wel nog altijd een match met inzet he, je kan toch onmogelijk van de Zweedse spelers verwachten dat ze zich nog kunnen concentreren op het voetbal?
Nee tuurlijk niet.

Al vraag ik mij nu wel af, beetje inappropriate mss, wat ze gaan doen met die resterende 45 min? Forfaitzege voor de Belgen of gaan ze die binnen x-aantal weken afwerken indien er ergens een gat te vinden is? Gewone wedstrijd lijkt me niet zo moeilijk, maar met zo'n interland waar de bondscoach weer namen gaat moeten oproepen ligt dat toch anders denk ik.

Ik veronderstel op een ander tijdstip dat die wordt hervat? Mijn part schrappen ze het, al is het uit respect. Fuck fifa, dit is iemand z'n familie.

Is dat nu eigenlijk forfait? Of opnieuw spelen?

Een serieuze bijzaak op dit moment natuurlijk, maar vraag het mij efkes af.
Ik zou denken forfait.
UEFA/FIFA beslist dit niet. Ordediensten of burgermeester hebben ook niet beslist.

De Zweden weigeren de spelen (wat volkomen te begrijpen is hè)

Nogmaals, gelooft er nu werkelijk iemand dat die dader(s) daar nu nog in de buurt zijn? Is gebeurd om 19u...:rolleyes:
Ga je risico’s nemen als daar niet lang geleden iemand met een AK liep te moorden? Je bent zeker dat hij/zij alleen zijn? Voor zo ver jij weet zit er al lang iemand anders binnen met een bomgordel om af te laten gaan bij het ontruimen. Natuurlijk nemen ze hun voorzorgen…

Is geen kwestie van risico's nemen. Als er daar effectief enen zit met een bomgordel en kamikaze neigingen dan gaat de politie daar niets kunnen aan doen, 'gecontroleerd ontruimen' of niet.
Maar met wat er nu bekend is gaat het om een lone wolf (die Slayem S. uit Schaarbeek) zoals die onnozele huisbaas in de VS of die Tsjetsjeen in Arras en geen 'terreurgolf'.

Dan gaat is zien met uw vader en paar vrienden. Om 21u50 kregen we nieuws dat match is afgelast

Rond 24u mochten we stadion verlaten.

Weinig paniek, veel politie, spijtig voor de kindjes die in de kou moesten staan wachten.

IMG_9269.jpeg

IMG_9270.jpeg

Ik vond het redelijk debiel dat we allemaal richting parking C moesten en eens we dat park door waren mochten we ineens gaan waar we wilden.. alsof iedereen op parking C stond.
We hebben ook een beker of 10 niet meer kunnen inruilen

Om terug on-topic te gaan:
Vertonghen en Faes daar samen achterin, dan houdt ge elke keer uw hart vast als we moeten verdedigen. Bij Castagne hetzelfde.
Tielemans speelde eigenlijk gewoon een goede helft, ook omdat Mangala hard werkt.
Aanvallend zit het wel goed, zowel de gevestigde waardes (Lukaku, Carrasco, en als ze terug fit zijn Trossard en KDB) als de volgende generatie (Bakayoko, Doku, Lukebakio, hopelijk ook Openda al heeft die mij nog altijd niet overtuigd bij de RD).

Het positieve aan deze spelersgroep is dat we altijd entertainment gaan krijgen.
Zwakke verdediging, sterke aanval = goals à volonté langs beide kanten.

Om terug on-topic te gaan:
Vertonghen en Faes daar samen achterin, dan houdt ge elke keer uw hart vast als we moeten verdedigen. Bij Castagne hetzelfde.
Tielemans speelde eigenlijk gewoon een goede helft, ook omdat Mangala hard werkt.
Aanvallend zit het wel goed, zowel de gevestigde waardes (Lukaku, Carrasco, en als ze terug fit zijn Trossard en KDB) als de volgende generatie (Bakayoko, Doku, Lukebakio, hopelijk ook Openda al heeft die mij nog altijd niet overtuigd bij de RD).

Het positieve aan deze spelersgroep is dat we altijd entertainment gaan krijgen.
Zwakke verdediging, sterke aanval = goals à volonté langs beide kanten.
Dit dus, dat laatste zou ik voor tekenen. Als we dan toch geen toernooi gaan winnen, laat ons dat zoals het ooit was de chou-chou van de neutrale fans worden. Kleine ploegen met 5-2 verslaan, eens stunten en dan met de billen bloot tegen Frankrijk of zo. Dan heb je als fan toch ten minste genoten.

Tielemans was niet slecht idd, ik leg de lat alleen veel hoger (niet voor hem alleen) ons middenveld werd overlopen door middelmatige Zweden he, niet Engeland of zo. Hoe dan ook op het EK kan het enkel lukken met KDB, Onana + Vermeeren/Lavia IMO. Voor mij is Mangala de ideale doublure voor Onana. Die laatste moet je er elke match afhalen na een gele kaart.

Zonder Toby terug te halen gaat het vanachter naar een laag niveau tenzij er enkele jongeren zich zeer goed ontwikkelen op korte termijn.

Toby please come back. Your country needs you. (ik denk overigens dat voor een EK in Duitsland hij wel te overhalen is)

Aanvallend heb je eigenlijk overal een doublure/extra. De weelde is daar groot. Ze moeten dan wel in balbezit raken (wat gisteren een probleem was)

Dit wordt gewoon een 1-1 inderdaad. Reglementaire overwinning zal het nooit worden als de Zweden zelf zo 'benadeeld' zijn buiten het stadion.
Ik denk dae tweede helft later spelen de enige echte optie is. Een datum naar de Zweden sturen (vanuit de UEFA) en die kunnen dan zelf beslissen niet te spelen (en dus forfait te geven)

Voor de nieuwe lichting komt dit EK eigenlijk een seizoen te vroeg. Naar mijn gevoel moeten we dit EK dan ook eerder beschouwen als een plek om ervaring op te doen, en niet met te hoge verwachtingen gaan. De kans is natuurlijk reëel dat een De Bruyne het niet meer gaat trekken tot het WK, maar op dit moment zijn we gewoon niet klaar om echt een outsider te zijn.

Zet Onana in een deftig middenveld en dan moet die niet constant op het randje spelen. Daar moet een Lavia/Keita/Vermeeren naast en een KDB ervoor.

CDK was trouwens ook aan het groeien, ondanks de talloze trappen. Als die ook verder kan schakelen dan gaan we echt een heel solide centrale as kunnen neerzetten. Balvaste en mobiele spelers, zeer belangrijk.

Dan kan Castagne misschien ook wat meer op zijn plooi komen want Jezus... Elke aanval probeerden we over de rechterflank te gaan, het middenveld was nooit in de buurt om een afspeeloptie aan te bieden en dan moest Bakayoko komen afhaken als een diepe spits. 4/5 ballen voor de Zweden natuurlijk.

Zowel in een 4-4-2 als in een 4-3-3 is er nog werk aan de winkel op dat vlak. Je kan in ieder geval nooit spelen met slechts twee centrale middenvelders als één daarvan Tielemans is. Of je moet met werkpaarden op de flank spelen genre Saelemaekers. Defensief was ie altijd en overal minstens één stap te kort. Ook gewoon dom positiespel. Verschrikkelijke tackles, recupereert echt geen enkele bal. Ik heb ook zelden iemand zo IN de dekking zien lopen ipv er uit als Tielemans. Als eender van onze backs aan de bal is kan je hem gewoon niet aanspelen.

En liefst hebben onze verdedigers ook de bal op 10 meter van doel. Waarom we maar kort bleven uittrappen naar de verdedigers vlak voor eigen doel snap ik helemaal niet. Elke keer stond je dara meteen onder hoge druk en niemand liep vrij. Dan moeten de verdedigers ziekenhuisballen trappen en dan krijg je de counter van het oh zo machtige Zweden.

De energie die we bespaarden door niet te bewegen mochten we erdoor jassen door achter de counter te hollen telkens. Dom dom dom.

Man man man, je speelt tegen echt een kutland en dan moet je het pikken dat je zo constant wordt weggedrukt. Dat kan toch niet? Onze verdedigers zijn onze zwakste plek en die zijn het vaakst aan de bal? Faes gaat echt niet het spel mee verdelen als een Pique ofzo. Die moet de opdracht hebben om zo snel mogelijk in te spelen naar het middenveld. Als dat er staat toch.

Mangala is gewoon matig in alles, maar vooral slecht in niets. Nuttige speler in de kern, maar kan je niet op bouwen.

Ik denk dae tweede helft later spelen de enige echte optie is. Een datum naar de Zweden sturen (vanuit de UEFA) en die kunnen dan zelf beslissen niet te spelen (en dus forfait te geven)
Zweden kan best case sowieso maar 3des worden in de groep. Dus of Zweden nu verlies met 5-0 of alsnog speelt en bijvoorbeeld zouden winnen met 1-2. Dat maakt volgens mij niet echt meer uit? Of mis ik iets?

Die roep om Toby is wel best grappig. Vorige tornooien werd onze verdediging nog afgekraakt (ook door mij trouwens) en nu zouden we terug moeten grijpen naar Vertongen-Alderweireld? Ook gans de campagne spelen zonder Alderweireld om hem dan op te roepen voor het EK is iets dat je niet kan maken tov de spelers die zich wel beschikbaar stelden gedurende deze periode.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan