De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dae tweede helft later spelen de enige echte optie is. Een datum naar de Zweden sturen (vanuit de UEFA) en die kunnen dan zelf beslissen niet te spelen (en dus forfait te geven)
In Nederland zijn er ook vaak dit soort situaties geweest. Zoals Ajax-Feyenoord 3 weken geleden waarbij de wedstrijd afgekapt werd vanwege supportersrellen in het stadion. (niet geheel vergelijkbaar wellicht maar in dit geval werd de uitploeg dus ook benadeeld)

In dat geval claimde Feyenoord dat het de wedstrijd niet wilde uitspelen. Uiteindelijk kwam er een compromis en werd de match zonder publiek uitgespeeld. Alleen dat is nu natuurlijk lastig want die Zweden moeten dan weer op het vliegtuig naar Brussel. Niet al te wenselijk.

In Nederland zijn er ook vaak dit soort situaties geweest. Zoals Ajax-Feyenoord 3 weken geleden waarbij de wedstrijd afgekapt werd vanwege supportersrellen in het stadion. (niet geheel vergelijkbaar wellicht maar in dit geval werd de uitploeg dus ook benadeeld)

In dat geval claimde Feyenoord dat het de wedstrijd niet wilde uitspelen. Uiteindelijk kwam er een compromis en werd de match zonder publiek uitgespeeld. Alleen dat is nu natuurlijk lastig want die Zweden moeten dan weer op het vliegtuig naar Brussel. Niet al te wenselijk.
De situatie is natuurlijk iets anders nu. Voor Zweden is (denk ik) niks meer te winnen.

Die roep om Toby is wel best grappig. Vorige tornooien werd onze verdediging nog afgekraakt (ook door mij trouwens) en nu zouden we terug moeten grijpen naar Vertongen-Alderweireld? Ook gans de campagne spelen zonder Alderweireld om hem dan op te roepen voor het EK is iets dat je genoeg niet kan maken tov de spelers die zich wel beschikbaar stelden gedurende deze periode.
Voor mij waren de verdedigers zelf vaak het probleem niet. Het middenveld dat niets kon belopen en de bal ook niet kon opschuiven daarentegen wel.

Toby die blijft wijken terwijl de middenvelders hun mannetjes hebben gevolgd en de ruimte insluiten? Dan moet Toby enkel maar afschermen en een pass afdwingen.

Toby die blijft wijken terwijl Witsel terugslentert en Tielemans met handen in de lucht naar de bal kijkt? World of trouble.

Er was zoveel ruimte tussen middenveld en verdediging, met de foute centrale spelers, verkeerde wingers enzovoort dat zelfs prime Maldini en Nesta niets konden beginnen.

Ik denk dat Toby beter is dan Faes. Maar met de opstelling van gisteren ga je ook problemen hebben met Alderweireld.

Zet Onana in een deftig middenveld en dan moet die niet constant op het randje spelen. Daar moet een Lavia/Keita/Vermeeren naast en een KDB ervoor.

CDK was trouwens ook aan het groeien, ondanks de talloze trappen. Als die ook verder kan schakelen dan gaan we echt een heel solide centrale as kunnen neerzetten. Balvaste en mobiele spelers, zeer belangrijk.

Dan kan Castagne misschien ook wat meer op zijn plooi komen want Jezus... Elke aanval probeerden we over de rechterflank te gaan, het middenveld was nooit in de buurt om een afspeeloptie aan te bieden en dan moest Bakayoko komen afhaken als een diepe spits. 4/5 ballen voor de Zweden natuurlijk.

Zowel in een 4-4-2 als in een 4-3-3 is er nog werk aan de winkel op dat vlak. Je kan in ieder geval nooit spelen met slechts twee centrale middenvelders als één daarvan Tielemans is. Of je moet met werkpaarden op de flank spelen genre Saelemaekers. Defensief was ie altijd en overal minstens één stap te kort. Ook gewoon dom positiespel. Verschrikkelijke tackles, recupereert echt geen enkele bal. Ik heb ook zelden iemand zo IN de dekking zien lopen ipv er uit als Tielemans. Als eender van onze backs aan de bal is kan je hem gewoon niet aanspelen.

En liefst hebben onze verdedigers ook de bal op 10 meter van doel. Waarom we maar kort bleven uittrappen naar de verdedigers vlak voor eigen doel snap ik helemaal niet. Elke keer stond je dara meteen onder hoge druk en niemand liep vrij. Dan moeten de verdedigers ziekenhuisballen trappen en dan krijg je de counter van het oh zo machtige Zweden.

De energie die we bespaarden door niet te bewegen mochten we erdoor jassen door achter de counter te hollen telkens. Dom dom dom.

Man man man, je speelt tegen echt een kutland en dan moet je het pikken dat je zo constant wordt weggedrukt. Dat kan toch niet? Onze verdedigers zijn onze zwakste plek en die zijn het vaakst aan de bal? Faes gaat echt niet het spel mee verdelen als een Pique ofzo. Die moet de opdracht hebben om zo snel mogelijk in te spelen naar het middenveld. Als dat er staat toch.

Mangala is gewoon matig in alles, maar vooral slecht in niets. Nuttige speler in de kern, maar kan je niet op bouwen.
Dat was mij tegen Oostenrijk ook opgevallen. De "opbouw" leek heel vaak te vertrekken vanuit Faes, maar daar is die jongen echt niet voor gemaakt.

De situatie is natuurlijk iets anders nu. Voor Zweden is (denk ik) niks meer te winnen.
Maar akkoord gaan met een formele 3-0 zege is toch iets dat letterlijk nooit gebeurd? Wanneer was de laatste keer? Ook HLN opteert hier voor 1-1 als logische einduitslag.

Voor mij waren de verdedigers zelf vaak het probleem niet. Het middenveld dat niets kon belopen en de bal ook niet kon opschuiven daarentegen wel.

Toby die blijft wijken terwijl de middenvelders hun mannetjes hebben gevolgd en de ruimte insluiten? Dan moet Toby enkel maar afschermen en een pass afdwingen.

Toby die blijft wijken terwijl Witsel terugslentert en Tielemans met handen in de lucht naar de bal kijkt? World of trouble.

Er was zoveel ruimte tussen middenveld en verdediging, met de foute centrale spelers, verkeerde wingers enzovoort dat zelfs prime Maldini en Nesta niets konden beginnen.

Ik denk dat Toby beter is dan Faes. Maar met de opstelling van gisteren ga je ook problemen hebben met Alderweireld.
Tuurlijk is Toby beter dan Faes daar gaat het ook niet over :-).

Als je met 3 CV's speelt dan moet je ook durven doordekken als de middenvelders een steek laten vallen, je hebt nl nog 2 CV's die dan de nodige rugdekking kunnen geven. Zie bvb het afstandsdoelpunt van Italië tegen ons op het EK, er was geen enkel reden waarom Toby daar niet uitstapte.

Soit oude koeien natuurlijk maar mijn punt ging daar niet meteen over :)

Ik denk dat ik al sinds Wilmots klaag over ons middenveld dat niet in balans is. Wilmots is Witsel beginnen gebruiken als een soort Busquets, en tegen ploegen waarbij je 70% balbezit hebt is dat allemaal prima. Maar tegen ploegen die hoog druk zetten merkte je snel dat Witsel een Busquets van de Aldi was (en ook niet omringd was door de Xavi's en Iniesta's van deze wereld). Martinez ging helaas op datzelfde elan voort.

En Tedesco herhaalt dat nu ten dele met Tielemans, of zorgt door andere ingrepen voor een middenveld in ondertal (de basically 4-2-4 tegen Oostenrijk). In elk geval, al zo lang ik mij kan herinneren heb ik bij de Duivels het gevoel tegen betere ploegen of ploegen die hoog druk zetten en durven komen, dat wij steeds een mannetje te kort lijken te hebben op het middenveld. Dat was onder Wilmots zo, dat was zeker onder Martinez zo, en dat blijft ook bij Tedesco nog zo.

Je kan nooit een linie volledig beoordelen als je ook niet kijkt naar de kwaliteit, formatie en opdrachten van de andere linies. Opbouwen van achteruit als dit risico's met zich meebrengt op het middenveld.. Een spits die loopt maar de ballen niet (tijdig) krijgt, een Onana die fouten moet begaan omdat hij aan het verdrinken is.

Reekshoofd of niet maakt toch een serieus verschil.
Tweede keer nodeloos puntenverlies tegen een matige tegenstander (thuis dan nog) is echt niet goed.
Ging er in de tweede helft tactisch worden bijgestuurd (wellicht wel) en welke effecten ging dit hebben? We gaan het nooit weten.
De Zweden boeit het waarschijnlijk totaal niet wat de uitslag wordt maar denk dat de overwinning aan ons 'geven' door UEFA als politiek incorrect zal worden beschouwd. Dus ik vrees ook voor een 1-1 ...

Maar akkoord gaan met een formele 3-0 zege is toch iets dat letterlijk nooit gebeurd? Wanneer was de laatste keer? Ook HLN opteert hier voor 1-1 als logische einduitslag.

Heb ik ook nergens beweerd. Ik zeg alleen dat de match uitspelen hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren. Mede omdat Zweden niks te winnen of verliezen heeft.

Ik begrijp dat het van ondergeschikt belang is, maar kunnen ze bij sporza nu echt geen korte samenvatting online zetten van de eerste helft? Ik was gisterenavond laat thuis (wel op tijd voor de tweede helft...) en heb dus niks kunnen zien. Desnoods enkel de goals? Iemand die weet waar ik die kan bekijken?

Ik begrijp dat het van ondergeschikt belang is, maar kunnen ze bij sporza nu echt geen korte samenvatting online zetten van de eerste helft? Ik was gisterenavond laat thuis (wel op tijd voor de tweede helft...) en heb dus niks kunnen zien. Desnoods enkel de goals? Iemand die weet waar ik die kan bekijken?
VTM GO zou'k denken aangezien de rechten bij VTM zitten

Ik denk dat ik al sinds Wilmots klaag over ons middenveld dat niet in balans is. Wilmots is Witsel beginnen gebruiken als een soort Busquets, en tegen ploegen waarbij je 70% balbezit hebt is dat allemaal prima. Maar tegen ploegen die hoog druk zetten merkte je snel dat Witsel een Busquets van de Aldi was (en ook niet omringd was door de Xavi's en Iniesta's van deze wereld). Martinez ging helaas op datzelfde elan voort.

En Tedesco herhaalt dat nu ten dele met Tielemans, of zorgt door andere ingrepen voor een middenveld in ondertal (de basically 4-2-4 tegen Oostenrijk). In elk geval, al zo lang ik mij kan herinneren heb ik bij de Duivels het gevoel tegen betere ploegen of ploegen die hoog druk zetten en durven komen, dat wij steeds een mannetje te kort lijken te hebben op het middenveld. Dat was onder Wilmots zo, dat was zeker onder Martinez zo, en dat blijft ook bij Tedesco nog zo.
Met Fellaini er nog bij had je dat minder. Dat was effectief een van de beste middenvelders die wij ooit hebben gehad. Een echte box-to-box. Als Wilmots of Martinez een duidelijke en vaste rolverdeling tussen hen had opgezet had je dat probleem minder. Witsel zou zuiver moeten stofzuigen. Nooit langer dan 3 seconden aan de bal mogen zijn. Maar één taak : bal veroveren en afgeven aan iemand die er wat mee kan.

Maar dat beperken van Witsel gebeurde nooit. Axel is een weergaloze speler, maar als je hem niet beperkt tot zijn kwaliteiten heb je er geen kloten aan en vertraagt ie elk aspect van je spel.

Er moet iets zijn, als je dicht bij die groep staat, waardoor je het perspectief kwijt geraakt ofzo.

Reekshoofd of niet maakt toch een serieus verschil.
Tweede keer nodeloos puntenverlies tegen een matige tegenstander (thuis dan nog) is echt niet goed.
Ging er in de tweede helft tactisch worden bijgestuurd (wellicht wel) en welke effecten ging dit hebben? We gaan het nooit weten.
De Zweden boeit het waarschijnlijk totaal niet wat de uitslag wordt maar denk dat de overwinning aan ons 'geven' door UEFA als politiek incorrect zal worden beschouwd. Dus ik vrees ook voor een 1-1 ...
Tja vrezen, heel veel maakt dat ook allemaal niet uit natuurlijk. De poules op het EK zijn zo zwak dat die loting ook niet zo heel interessant is verder.

Die roep om Toby is wel best grappig. Vorige tornooien werd onze verdediging nog afgekraakt (ook door mij trouwens) en nu zouden we terug moeten grijpen naar Vertongen-Alderweireld? Ook gans de campagne spelen zonder Alderweireld om hem dan op te roepen voor het EK is iets dat je niet kan maken tov de spelers die zich wel beschikbaar stelden gedurende deze periode.

Ik dacht al eerder Alderweireld niet naast maar in de plaats van Vertonghen. :unsure:

Gewoon omdat Toby nog een hoger niveau haalt dan Jan. Enige voordeel van Vertonghen is dat hij linksvoetig is.
Als je De Cuyper het vertrouwen zou kunnen gegeven op LB, zou je dan idealiter Alderweireld en Theate centraal zetten.

Maar het lijkt me duidelijk dat Tedesco zijn defensie voor het EK eigenlijk al vast gelegd heeft. Op zich verdedigbaar dat je daar niet te veel wilt experimenteren, maar als er tekenen zijn dat het niet marcheert is het nog niet te laat om in te grijpen.

Maar het gaat niet gebeuren vrees ik. Vertonghen moet en zal in de basis staan op het EK als ervaren 'patron' van de verdediging. Alderweireld is officieel gestopt als international. De Cuyper wordt te groen geacht (ik kan niet inschatten of dat terecht is of niet, maar ik zou hem echt wel eens willen zien spelen 1 vd komende interlands).

Is Toby momenteel niet gewoon beter dan Vertonghen omdat er voor hem een beter middenveld speelt?
Want met een middenveld dat verzuipt, grotendeels door tactische blunders, denk ik niet dat Toby beter is dan Jan.

Theate ipv Faes: graag!
Maar als je idd verder gaat kijken dan enkel de verdediging ga je veel meer kunnen oplossen door een stabiel middenveld neer te zetten.

Maar het lijkt me duidelijk dat Tedesco zijn defensie voor het EK eigenlijk al vast gelegd heeft. Op zich verdedigbaar dat je daar niet te veel wilt experimenteren, maar als er tekenen zijn dat het niet marcheert is het nog niet te laat om in te grijpen
Dat lijkt mij ook. Enkel in de thuismatch tegen Oostenrijk heeft hij een andere defensie getest (3-mans verdediging), in alle andere matchen is hij gestart met Theate, Vertonghen, Faes, Castagne. Op andere plekken experimenteert hij nog, maar die defensie lijkt nu wel vastgeklikt.

Ik verdedigde vorig seizoen nog de keuze voor Faes, maar stelt inderdaad toch teleur nu. En dan is het inderdaad jammer als je weet dat je daar eigenlijk Alderweireld of Witsel zou kunnen zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan