De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp dat het van ondergeschikt belang is, maar kunnen ze bij sporza nu echt geen korte samenvatting online zetten van de eerste helft? Ik was gisterenavond laat thuis (wel op tijd voor de tweede helft...) en heb dus niks kunnen zien. Desnoods enkel de goals? Iemand die weet waar ik die kan bekijken?

Samenvatting staat in dit artikel.

Belgische voetbalbond vraagt blijkbaar geen inhaalmatch of forfaitscore. Toch nog wat menselijkheid in het voetbal, mooi.
Dit zou weleens de eindconclusie kunnen zijn inderdaad. Zijn er nog landen benadeeld omdat Zweden nu een puntje pakt? Zo niet, dan lijkt me dit een simpele oplossing voor de UEFA.

Dit zou weleens de eindconclusie kunnen zijn inderdaad. Zijn er nog landen benadeeld omdat Zweden nu een puntje pakt? Zo niet, dan lijkt me dit een simpele oplossing voor de UEFA.
In de eerste pot zitten voor de EK-loting is misschien leuk, maar kom... het cliché zegt dat je tegen elk land moet kunnen winnen om kampioen te worden. Of we dus in pot 1 zitten of pot 2, wat maakt het. Het lijkt me dus ook gewoon de enige (moreel) juiste beslissing. We zijn sowieso groepswinnaar tenzij we tegen Azerbeidzjan verliezen, en als we dat ni doen, zijn we't dus niet waard om eerste te eindigen.

Was gisteren aanwezig in het stadion (net zoals voor de meeste matchen van de Rode Duivels).

Geen prettige ervaring, maar begrijpelijke beslissing van de Zweden. Al bij al goed opgelost, op de exit na waarbij iedereen naar parking C werd gestuurd (ook als je auto 2km in de andere richting stond en je dus niets kon gaan doen op parking C). Zorgde toch voor wat onnodige chaos en gedring, maar was uiteindelijk voor de politie (die met veel te weinig waren) niet afdwingbaar.

Vond het al vreemd dat ze überhaupt aan de match begonnen (al was het nieuws toen wellicht nog niet overal voldoende doorgesijpeld).

In de eerste pot zitten voor de EK-loting is misschien leuk, maar kom... het cliché zegt dat je tegen elk land moet kunnen winnen om kampioen te worden. Of we dus in pot 1 zitten of pot 2, wat maakt het. Het lijkt me dus ook gewoon de enige (moreel) juiste beslissing. We zijn sowieso groepswinnaar tenzij we tegen Azerbeidzjan verliezen, en als we dat ni doen, zijn we't dus niet waard om eerste te eindigen.
Ja en die EK-poules zijn sinds 2016 erg eenvoudig te overleven, dat lukt ieder topland. Komt wel goed.

Was gisteren aanwezig in het stadion (net zoals voor de meeste matchen van de Rode Duivels).

Geen prettige ervaring, maar begrijpelijke beslissing van de Zweden. Al bij al goed opgelost, op de exit na waarbij iedereen naar parking C werd gestuurd (ook als je auto 2km in de andere richting stond en je dus niets kon gaan doen op parking C). Zorgde toch voor wat onnodige chaos en gedring, maar was uiteindelijk voor de politie (die met veel te weinig waren) niet afdwingbaar.

Vond het al vreemd dat ze überhaupt aan de match begonnen (al was het nieuws toen wellicht nog niet overal voldoende doorgesijpeld).

Raar, wij zaten op tribune 4 die als tweede het stadion mochten verlaten en dus even via een parkje zoals iedereen en dan kwamen wij uit op een groot kruispunt (Forum Café op de hoek) en dan zijn wij gewoon richting onze auto gewandeld, niemand zei dat we richting parking C moesten wandelen.

Ja, tot het zover is, dan gaan ze zagen over een 'lastige loting' 😊
Ze verpakken hun beslissing nu politiek correct aan de UEFA, maar de realiteit is gewoon dat geen van beiden er nog zin in heeft, wat uiteraard begrijpelijk is.

Kameraad van mij die gaan kijken was die is blijkbaar direct is die richting kunnen vertrekken?

Rode Duivels bij winst tegen Azerbeidzjan zo goed als zeker van status EK-reekshoofd, ook als 1-1 tegen Zweden blijft

Kameraad van mij die gaan kijken was die is blijkbaar direct is die richting kunnen vertrekken?
Ik kwam van tribune 4 en de politie blokeerde de weg in de richting waar wij naartoe moesten met de boodschap dat iedereen naar parking C moest gaan. :)

Leek nadien dat mensen van tribune 2/3 wel gewoon konden doorlopen. Na een tijdje en teveel druk van een massa mensen heeft de politie ook maar laten begaan aan onze kant (denk ik).

Zijn we eigenlijk 100% zeker van pot 1 bij winst tegen Azerbeidzjan of toch nog afhankelijk van andere matchen?

Edit: Als België met één goal verschil wint van Azerbeidzjan op de slotspeeldag, is het doelsaldo in vergelijking met Hongarije al plus zeven en moeten de Hongaren wel erg vlot scoren om dat verschil bij te benen. Zij spelen nog in Bulgarije en thuis tegen Montenegro. Ter vergelijking: Hongarije scoorde in zijn overige zes groepsmatchen ‘slechts’ elf keer. Als België zijn plicht vervult tegen Azerbeidzjan, lijkt het statuut van reekshoofd dus zo goed als binnen.

Zijn we eigenlijk 100% zeker van pot 1 bij winst tegen Azerbeidzjan of toch nog afhankelijk van andere matchen?
Hongarije kan ons in principe nog uit pot 1 houden, maar dan zouden die met véél goals verschil moeten winnen van Bulgarije en Montenegro.
Ons doelsaldo is momenteel 6 eenheden beter, en we kunnen het zelf ook nog opkrikken tegen Azerbeidzjan. Zo goed als zeker pot 1 dus.

Edit: Als België met één goal verschil wint van Azerbeidzjan op de slotspeeldag, is het doelsaldo in vergelijking met Hongarije al plus zeven en moeten de Hongaren wel erg vlot scoren om dat verschil bij te benen. Zij spelen nog in Bulgarije en thuis tegen Montenegro. Ter vergelijking: Hongarije scoorde in zijn overige zes groepsmatchen ‘slechts’ elf keer. Als België zijn plicht vervult tegen Azerbeidzjan, lijkt het statuut van reekshoofd dus zo goed als binnen.
Het is voor de Belgen wel een ietwat zure uitkomst, die match tegen de zwakke Zweden was op zeker wel gewonnen in de tweede helft. Ik kan ook nergens meer highlights vinden, heb jij die nog ergens?

Maar goed, winnen van Azerbeidzjan zou toch simpel moeten zijn. Reekshoofd gaat alsnog wel lukken.

Het is voor de Belgen wel een ietwat zure uitkomst, die match tegen de zwakke Zweden was op zeker wel gewonnen in de tweede helft. Ik kan ook nergens meer highlights vinden, heb jij die nog ergens?

Maar goed, winnen van Azerbeidzjan zou toch simpel moeten zijn. Reekshoofd gaat alsnog wel lukken.
Geen idee waar je die samenvatting kunt vinden eerlijk gezegd.

Zie post #2903 ietsje terug. Op basis van die highlights kan België eigenlijk zeer tevreden zijn met een gelijkspel. :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan