De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van mij mogen ze nog maar eens een verjongingskuur ondergaan, liefst van al met een nieuwe coach. Laat Debast/Faes/De Winter & Thaete vechten voor hun plek als CB en dat de beste dan maar speelt. De Cuyper eindelijk op links. Centraal kan je Onana/Lavia/Vermeeren en Tielemans laten concurreren. Op de flanken heb je nog steeds wel wat talent met Doku/Trossard/Bakayoko & Lukebakio en dan zou ik met twee spitsen beginnen spelen zoals ze bij Leipzig doen met Openda & De Ketelaere.

Gedaan met Vertonghen, Meunier, Witsel, Carrasco, Lukaku met als enige uitzondering dat ik De Bruyne zou selecteren als die nog zou willen, omdat ik denk dat dat de enige is in die lijst met genoeg natuurlijk talent om nog steeds waardevol te zijn op zijn oude dag. Ik zou trouwens ook Courtois terug halen eens Tedesco buiten is.

KDB was gewoon slachtoffer van Tedesco he. Die moest de bal gaan opvragen aan zijn baklijn. Wat verwacht je dan

Nee Doku is geen topper zoals sommige Neerpede boys er van maken maar terug ook slachtoffer van tactiek en van Lukaku die niet loopt.

Lukaku heeft er een zwak EK zie er ook echt niet fris uit en zou veel meer vervangen geworden. Maar Tedesco.

Carrasco sjah wie haalt deze er bij en zet hem op LWB.

Nee spelers hebben echt ook niet goed gespeeld maar de grootste oorzaak bleef Tedesco
Mja een goeie spelverdeler haalt ook op regelmatige basis de bal eens op tussen zijn centrale verdedigers.
En met kdb heb je een fantastische lange bal, zelfs Vertonghen heeft die (mindere kwaliteit natuurlijk)

Maar heb jij nu één iemand ook een loopbeweging zien maken zonder bal? Allemaal stilstaan, allemaal bal in de voet en dan zelf een actie willen maken

Doku was aanvallend en verdedigend dramatisch.
Aanvallend oogkleppen op, verdedigend gewoon niet weten waar lopen
Carrasco had je beter in de woestijn gelaten, je hebt zelfs meer aan Amuzu

Het was niet goed genoeg, maar details beslissen hier meerdere wedstrijden, helaas

Ik vraag me af of Witsel geen spijt heeft van zijn terugkeer. Eerst 2 behoorlijk matige oefenmatchen gespeeld, om vervolgens door blessure geen minuut te kunnen maken op het EK. Denk dat we nu toch definitief een streep door zijn naam mogen trekken.

We doen ook nog een schietgebedje voor Romeo Lavia, dat die geen Musonda 2.0 wordt (eeuwige belofte wegens eindeloos geblesseerd).
En voor Butera en Duranville. Vooral die eerste zou in theorie centraal toch voor wat ademruimte moeten zorgen. Maar ondertussen ook al weer meer dan een jaar geen match gespeeld.

Ik vraag me af of Witsel geen spijt heeft van zijn terugkeer. Eerst 2 behoorlijk matige oefenmatchen gespeeld, om vervolgens door blessure geen minuut te kunnen maken op het EK. Denk dat we nu toch definitief een streep door zijn naam mogen trekken.
Ook een grap : Meunier die nog steeds niet fit was, wat ook voor niemand een verrassing was.

Wat een beunhaas die Tedesco.

Tedesco blijft zeker tot na de Nations League groepsfase , waar we opnieuw tegen de Fransen uitkomen. Als dat opnieuw een afgang wordt is het game over. Geen ideale start voor een nieuwe coach(matchen tegen Frankrijk/Italie/Israel)

Laat Debast/Faes/De Winter & Thaete vechten voor hun plek als CB en dat de beste dan maar speelt.
Ik zou graag nog Zeno Van den Bosch aan dat lijstje toevoegen. 20 jaar, speler van het jaar bij Antwerp en eigenlijk de betere van Alderweireld na de winterstop. Grote kerel, goed positiespel, goeie lange bal. Enkel redelijk traag.

Ik zou graag nog Zeno Van den Bosch aan dat lijstje toevoegen. 20 jaar, speler van het jaar bij Antwerp en eigenlijk de betere van Alderweireld na de winterstop. Grote kerel, goed positiespel, goeie lange bal. Enkel redelijk traag.

Samen met Debast opstellen, dan kan je bij beiden gewoon de voornaam op het truitje zetten. Zeno & Zeno.

Als FIFA effectief buitenspel regel aanpast waarbij aanvaller 99,9% voorbij verdediger mag staan, is die zijn carriere voorbij.

Waarom roept iedereen op een Hein? Dat zou toch een totale mismatch zijn, nooit met echte toppers gewerkt, veel te veel profilering en show.

Waarom roept iedereen op een Hein? Dat zou toch een totale mismatch zijn, nooit met echte toppers gewerkt, veel te veel profilering en show.

De bondscoaches van andere landen die met "echte" toppers (want hoeveel echte toppers hebben we uiteindelijk?) gewerkt hebben, kan je anders ook op 1 hand tellen.
Dat argument is zo overroepen en irrelevant.

En het is niet dat Tedesco laten zien heeft zo goed met echte toppers te kunnen omgaan. De helft van onze echte toppers zit thuis uit onvrede met de coach...

Beschikbaarheid :unsure:

Zou iderdaad slaan als een tang op een varken.

Het aanbod aan Belgische coaches met wat pedigree is bedroevend en dan kom je al snel uit bij Clement of Hein die in feite ook niet voldoen.

In feite wil je iemand die een logische selectiepolitiek hanteert, verjonging waar kan blijft doorvoeren, om kan gaan met een groep gedurende een langere afzondering, die pleit voor een duidelijk en coherente speelwijze en die daar niet vanaf wijkt wanneer het een klein beetje moeilijker dreigt te worden maar die ook nog eens tactisch flexibel genoeg is om een wedstrijdbeeld naar zijn hand te zetten.

En aja, die moet dat allemaal ook nog willen doen voor een zak borrelnootjes en een cola zero.

Ik ken ze niet.

Laatst bewerkt:
Tedesco krijgt 1,6 miljoen euro per jaar, dat is meer dan eender wie in de Belgische competitie. Misschien dat Van Bommel er bovenzat na zijn contractverlenging, ik vond daar niet gelijk cijfers van terug.

Bondscoach worden zal dus alleszins niet voor enkel een zakje chips en ne cola zero zijn. Zelfs als dat loon gehalveerd zou worden, zullen de meesten er financieel weinig op achteruit gaan.

Ik weet toch niet of Hein een goede kandidaat zou zijn. Uiteindelijk bij Genk en Anderlecht serieus gefaald en ook te koppig om aan te passen. Er is een groot verschil tussen de trainer en analist Hein.

Hein is toch wel een coach die met heel veel training zijn systeem en tactiek er in wil slijpen, en buiten in Gent is dat zelfs eigenlijk nauwelijks gelukt op het (Belgische) topniveau (n/o KVK).
Weet niet als dat geschikt is als bondscoach, en als hij dat anders zou kunnen doen werken (wat ie bij Genk & Anderlecht niet bepaald bewezen heeft).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan