De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, akkoord, maar als Lukaku onder Conte gaat voetballen, zou ik hem nog niet afschrijven. Het tornooi is pas over 2 jaar he. Kan nog heel veel gebeuren en onder Conte zie ik Lukaku nog wel zijn niveau halen (misschien niet zijn absolute top, maar toch een pak beter dan nu).

Ik zou sowieso Lukaku nog oproepen hoor, maar ik zou toch meer beginnen inzetten op Openda de komende twee jaren en daar automatismen mee beginnen op te bouwen en zien wat daarvan komt. Een speler als Lukaku heeft meer als ervaring genoeg om toch van belang te zijn op het WK zonder echt meegespeeld te hebben in de kwalificatie.

Oei, had jij echt iets anders verwacht? :biglaugh:
Ik leef op hopium hé. Barslecht toernooi gespeeld, zelfs onze laffe pers was kritisch. Als hij blijft, zijn we Courtois ook permanent kwijt. Casteels heeft hem goed vervangen, maar dat wil niet zeggen dat hij geen niveau of 2 onder Courtois blijft. Die tegen het WK Real kennende nog eens 2 extra CL titels achter zijn naam mag zetten terwijl Casteels enkel nog meedingt voor de prijs van mooiste zandkasteel bouwen in de woestijn.

Ik zou sowieso Lukaku nog oproepen hoor, maar ik zou toch meer beginnen inzetten op Openda de komende twee jaren en daar automatismen mee beginnen op te bouwen en zien wat daarvan komt. Een speler als Lukaku heeft meer als ervaring genoeg om toch van belang te zijn op het WK zonder echt meegespeeld te hebben in de kwalificatie.
Als Openda dit seizoen op hetzelfde elan verder gaat en Lukaku zijn schwung niet terugvindt (die transfer naar Napoli is er ook nog altijd niet), dan moeten we sowieso pivotten naar Openda. Eventueel in een tweespitsensysteem als CDK verdere stappen blijft zetten.

Ik maak mij qua spelers geen grote zorgen. Voor velen van de nieuwe lichting kwam het EK gewoon te vroeg, dat hadden we op voorhand ook wel al verwacht.

Met Openda, CDK, Bakayoko en Doku heb je 4 jongens die over 2 jaar toch echt een killer voorhoede moeten kunnen vormen. En dan heb je nog Lukebakio, Trossard en Lukaku. En zijn Godts en Duranville misschien ook doorgebroken.

Op het middenveld is het hopen dat Onana bij Villa de volgende stap kan zetten, en dat Lavia en Vermeeren aan spelen toekomen. Als De Bruyne vorm, fitheid en motivatie kan aanhouden tegen het WK dan heb je in potentie echt een dijk van een middenveld.

En in de verdediging hebben we nu toch ook potentiële subtoppers lopen, laat ons hopen dat het er de komende twee jaar uitkomt met jongens als De Cuyper, Debast, De Winter, Sabbe, ...

Het is alleen dat we nu met 100% zekerheid wéten dat we een totaal incompetente coach aan het roer staan hebben, en dat dus ook deze nieuwe lichting weggepist gaat worden.

Ik ga het nog maar eens zeggen hé, maar het voetbal moet toch de meest amateuristisch gerunde miljoenenbusiness ter wereld zijn? De gemiddelde Chiro-afdeling lijkt me professioneler te werken dan onze voetbalbond.

Triestig... maar helaas binnen de lijn van de verwachtingen zeker?

Ongelooflijk toch ook dat de bond nu financieel in slechte papieren zit, na een 'gouden' periode met volle stadions, ieder toernooi aanwezig, ...

We weten ook wat die evaluatie terecht gaat komen. Het is nu ook veel te laat om nog naar een nieuwe coach op zoek te gaan. 6 september zal er snel zijn. Misschien dat Vercauteren idd nog kind van de rekening zal worden, maar tenzij de Nations League echt catastrofaal worden, zal Tedesco gewoon aanblijven tot het WK, daar maak ik me geen illusies over.

Wat is eigenlijk de job van een technisch directeur? Het aantstellen van een coach? Want dan kun je wel een teken geven door Vercauteren te ontslaan aan Tedesco dat het écht niet goed genoeg was zonder Tedesco te ontslaan. De prestaties van de Belgische jeugdploegen is ook niet goed, de vrouwen doen het ook niet goed. Héél het Belgische voetbal is slecht gerunned en verlies makend ondanks alle financiële voordelen dat ze krijgen, ik kan mij eigenlijk geen enkele reden bedenken waarom je Vercauteren zou houden, gewoon terug op de vlieger naar Rusland (aleja, Turkije)

De technisch directeur 'controleert' eigenlijk de bondscoach en kan hem dus ook evalueren. Onder Bobby, had die beide petjes op zodat die zichzelf controleerde (insert spiderman meme).
Al heb ik nu de indruk dat ze de Frankie daar gezet hebben en dat die meer voor de vorm daar rondloopt als TD.

Als het Vercauteren zijn enige job is om Tedesco te controleren en hij heeft daar maanden voor nodig mag die, tenzij hij een telefoonboek geschreven heeft, morgen bij het groot huisvuil gezet worden.
Het is niet alsof de bond het budget heeft om hem te betalen om niks te doen he.

Mooie timing. Eerst dat knetterend artikel over de uitblijvende evaluatie en nu dit breed uitgesmeerd. Dit kon hij ook al een maand geleden zeggen.

Misschien dat iemand hem eens moet vragen of hij bereid is de ontslagpremie te betalen van Tedesco als de enige reden voor het niet ontslaan van Tedesco is dat de bond het geld niet heeft.

Nog een reden waarom je Tedesco moet ontslaan dus
Yep, absoluut.
Dat hij maar wegblijft met zijn trots heeft een groter ego dan België zelf.
Ik ben er ook geen fan van, maar hij heeft wel de prestaties om dat ego te tolereren.

Van de drie doelmannen in onze EK-selectie speelt er intussen eentje in de zandbak, eentje in de Engelse tweede klasse en eentje bij een degradatiekandidaat in de PL. Om dan te zeggen, we laten de beste keeper van de wereld thuis omdat we niet tegen zijn karakter kunnen ... fuck dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan