De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opnieuw een dramatische match onder Tedesco, en de volgende zal zich al snel aandienen.

Het lijkt er dus op dat hij in de eerste helft in balbezit in een soort 3-4-3 probeerde te spelen om in balverlies naar een 5-manq verdediging te switchen met Doku op de rechtsback. Hou het toch gewoon simpel man. Je bent geen clubcoach, je bent geen Guardiola. Je hebt een groep spelers die nauwelijks automatismen heeft, en elke fucking match opnieuw stel je een andere ploeg op (ok, met al die afwezigen was dat nu wel nodig), stel je spelers totaal uit positie op, en probeer je complexe tactieken uit. Dat gaat nooit pakken. Martinez bleef veel te lang vasthouden aan zijn typeploeg en tactiek, Tedesco is het complete tegenovergestelde. Maar daar win je nog minder mee.

Als je Guardiola wil na-apen, dan zet je een verdediger op het middenveld die dan bij balverlies inzakt zodat je weer een 4-mans verdediging hebt. Dat gaat sowieso meer kans op slagen hebben dan Doku als fucking rechtsback. Maar hou het liefst gewoon simpel.

Tja, op veel fronten zijn er toch zorgenkindjes bij de RD.
Decuyper, behalve de mooie goal, toch echt tekort schieten voor de nationale ploeg.
Ook CDK loopt precies rond als een kieken zonder kop.

Tja, op veel fronten zijn er toch zorgenkindjes bij de RD.
Decuyper, behalve de mooie goal, toch echt tekort schieten voor de nationale ploeg.
Ook CDK loopt precies rond als een kieken zonder kop.
De De Cuyper van vorig seizoen verdiende zijn plaats en kreeg die niet. Dit seizoen is het met hem ook bij Club heel wat minder, is duidelijk zoekende naar zijn vorm.

CdK vond ik vreemd gisteren, dat leek wel die speler op de speelplaats die wel mag meedoen maar nooit een pass krijgt. Telkens die bal rond ging in de 2de helft van de flank van Doku naar de overkant stopte het bij het station voor CdK en ging de bal weer terug. Werd dus totaal niet betrokken in het spel.

Ik vind het wel tenenkrullend hoe iedereen ziet wat voor een brainfart Tedesco zijn opstelling en meerbepaald waar Doku stond in de eerste helft was, hoe dit grotendeels de oorzaak was van die overrompeling en 2 doelpunten, en hoe hij dat doodleuk ontkent en integendeel, zijn tactiek gaat verdedigen. Geen idee waar die zijn voetbalideeën haalt en hoe hij onze bond overtuigd heeft van zijn kunnen.

CdK vond ik vreemd gisteren, dat leek wel die speler op de speelplaats die wel mag meedoen maar nooit een pass krijgt. Telkens die bal rond ging in de 2de helft van de flank van Doku naar de overkant stopte het bij het station voor CdK en ging de bal weer terug. Werd dus totaal niet betrokken in het spel.
Viel me ook op en gek genoeg vaak de enige dynamische speler vanvoor.

Met Mangala centraal wordt het niets vrees ik. Op elk vlak redelijk, maar komt derhalve ook schromelijk tekort op dit niveau.

De startopstelling was krankzinnig, de wissels waren weer om van te huilen. Zo krijgen verschillende spelers nooit écht hun kans, ook al spelen ze wel.

Spijtig dat we niet konden winnen, al moesten we weer hopen dat de tegenstander zichzelf in de voet schoot. Maar uiteindelijk hebben we toch twee goals goed kunnen maken terwijl dat op zich al vaak een probleem was. Ingestudeerd nummertje was leuk om meteen te toon te zetten in dat opzicht.

Spelers niet op hun beste positie plaatsen is toch onbegrijpelijk.. En indien er geblesseerd uitvallen selecteer dan de volgende in de pikorde voor die positie.

Spelers niet op hun beste positie plaatsen is toch onbegrijpelijk.. En indien er geblesseerd uitvallen selecteer dan de volgende in de pikorde voor die positie.
Vooral : Doku of all people op de RB zetten... Die jongen heeft het al moeilijk om zichzelf te vinden in een team zonder identiteit. Dan moet die zich offensief kunnen uitleven. En dan doe je dat ermee. Begint te ver van doel met de bal om fris te zijn vanvoor en kan er sowieso defensief geen kloten van. Die moet hooguit druk zetten en zijn best doen, maar het echte afstoppen gebeurt in zijn rug. Mannetje drukken, eventueel voorbijgelopen worden en al langzaam positie zoeken voor de counter.

Dan snap je de functie van die moderne rechtsback niet en snap je ook niet wat voor een speler Doku is. En dat is te wijten aan dommigheid oftewel iemand die te veel in zichzelf gelooft om vervolgens enkel maar te falen.

Beide scenario's leveren ons enkel problemen op.

Er stond op geen enkel moment meer dan één speler klaar om de counter op te zetten en niemand wist wanneer die moest of kon inschuiven.

Amusant om alles te lezen hier :D Ik heb enkel de laatste 15 minuten van de eerste en tweede helft gezien. En de opstelling.
Had op voorhand al en gevoel dat hij niet met Debast op RB zou spelen, maar een flankaanvaller de hele flank voor z'n rekening zou laten nemen. Ik had gegokt op Trossard (heeft ie ooit nog eens geprobeerd dacht ik), of CDK zelfs, maar Doku :D :D :D Tegen mogelijks één van de beste linkerwingbacks van de wereld. Ja zeg, waar zijt ge dan mee bezig. En dan hebben ze eigenlijk nog chance dat Barella geblesseerd is/was. Jezusmina. Dat wordt weer een serieuze verkrachting tegen Frankrijk vrees ik.

Ik ben blij dat ik niks gezien heb van de match eerlijk gezegd.
Doku op RB is bijna niveau Casteels in de spits he jonges... wat snuift die vent eigenlijk?

Jàren lang hebben we hier liggen klagen op Martinez en zijn gebrek aan plan B maar die had tenminste nog een plan A. Tedesco heeft geen basis opstelling, geen basis tactiek en slaagt er elke match wel in om minstens 1 spelers compleet uit positie te zetten. Hoe lang gaan we nog moeten blijven sukkelen met die paljas? Ik wil congé pakken om hem zelf weg te brengen naar Duitsland als dat de kosten wat kan drukken hoor...

Ik wil congé pakken om hem zelf weg te brengen naar Duitsland als dat de kosten wat kan drukken hoor...
20396-f70dffc9c5901f29a6b2df2d66a1533f.jpg

Weet er iemand waar ik een deftige samenvatting van de match kan bekijken? Als het niet op Sporza wordt uitgezonden is dat toch altijd moeilijk terug te vinden precies. :help:

Ik ben blij dat ik niks gezien heb van de match eerlijk gezegd.
Doku op RB is bijna niveau Casteels in de spits he jonges... wat snuift die vent eigenlijk?

Jàren lang hebben we hier liggen klagen op Martinez en zijn gebrek aan plan B maar die had tenminste nog een plan A. Tedesco heeft geen basis opstelling, geen basis tactiek en slaagt er elke match wel in om minstens 1 spelers compleet uit positie te zetten. Hoe lang gaan we nog moeten blijven sukkelen met die paljas? Ik wil congé pakken om hem zelf weg te brengen naar Duitsland als dat de kosten wat kan drukken hoor...
Ik kijk al even niet meer zolang Tedesco trainer is

Dat blijf ik toch iets vreemds vinden. Dat uw interesse in uw ploeg/land zo afhangt van spelers of trainers.
Spelers niet. Wel door bestuur en hun foutieve keuzes. Ik blijf fan. Ook bij Anderlecht. Maar er tijd in steken terwijl je weet dat je er alleen frustraties van krijgt. Dat hoeft voor mij niet meer

Weet iemand of de U21 hun wedstrijd vanavond ergens uitgezonden wordt? Daar kijk ik wel naar uit: Vermeeren en Keita terug samen. Die 2 maakten elkaar echt beter.

Hahaha, de enige pluim die we op de hoed van Tedesco dachten te kunnen steken met die stilstaande fase van De Cuyper, was gewoon een spur of the moment idee van de spelers zelfs: https://sporza.be/nl/2024/10/10/-so...l-van-de-cuyper-tot-stand-kwam~1728589014130/

Eigenlijk is het een ramp dat die rode kaart viel, want nu heeft Tedesco wel nog een punt gepakt. Zonder die rode kaart hadden we een pandoering zoals tegen Zwitserland een paar jaar geleden gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan