De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Euhm, Calimero? Waar heb ik het over clubkleuren?
Kom kom, je staat er ondertussen wel om bekend om alles wat van Neerpede komt te gaan verdedigen he. U goed recht en zelfs mooi als supporter maar soms is kritiek gewoon terecht en niet eens slecht bedoeld.
Had het zelfs niet per se over hier, maar gewoon de algemene trend. Die gast heeft al zoveel shot over zich gekregen.
In het begin van zijn carrière werd daar idd heel veel over geklaagd, ook door RSCA supporters als ik het mij goed herinner. Meer dan eens was het ook gewoon terecht want die heeft een hoop flaters begaan. Ook al is het geen cadeau als je moet debuteren in een ploeg zonder ervaring, onder een trainer die ook nog alles moet leren en, zeker toen, enorm naïef speelde.
De laatste tijd hoor ik daar quasi enkel nog goeie dingen van dus die lijkt me gewoon goed gegroeid dan?

Zoals ik al zei moet er daar uiteraard rekening mee gehouden worden voor de RD. Stel je voor dat we met 4 verdedigers spelen die op hun natuurlijke positie worden uitgespeeld en dat er in de kern zelfs nog plaats is voor deftige doublures. Tedesco zelf wordt waarschijnlijk al badend in het zweet wakker als hij er aan denkt dat hij geen CV's meer op de back kan zetten 😅

Het lang verwachte interview met Romelu Lukaku:

Skip het deeltje 'De Gouden Generatie' want daar krijg je enkel heimwee van. Over de nieuwe generatie zegt hij gewoon wat KDB & Courtois ook al gezegd hebben: gebrek aan competitiviteit bij de nieuwe generatie.

We moeten ons neerleggen dat deze generatie gewoon niet zo sterk ik is tov de vroegere.
En De bruyne, Lukaku gaan niet blijven het verschil maken.
Ik zou er niet van verschiten dat de bruyne volgend jaar in de zandbak speelt.

Als er ene met een gebrek aan competiviteit is bij de Rode Duivels, is het toch wel Kevin "wij zijn maar Belgie he" De Bruyne :confused::confused:

Ik denk dat jij niet goed weet wat competitiviteit is. Als je denkt dat je misschien wel de beste 10 in de wereld kan worden zonder competitief te zijn heb je het echt wel mis hoor. Lukaku zegt zelf dat in de goude generatie de trainingen zo intensief waren door spelers als KDB, Fellani, Dembele, ... ook in de recente matchen bij de RD was KDB duidelijk diegene die het meeste moeite deed.

Ik denk dat jij niet goed weet wat competitiviteit is. Als je denkt dat je misschien wel de beste 10 in de wereld kan worden zonder competitief te zijn heb je het echt wel mis hoor. Lukaku zegt zelf dat in de goude generatie de trainingen zo intensief waren door spelers als KDB, Fellani, Dembele, ... ook in de recente matchen bij de RD was KDB duidelijk diegene die het meeste moeite deed.
En de beste van de hoop deed geen zak op training :unsure:

We hebben het over KdB bij de Rode Duivels, niet KdB bij Man City. Het is daar dat hij de beste 10 ter wereld is geworden.
Ik heb het ganse interview niet gezien, logisch ook, bijna 2 uur, maar ik las de samenvatting op Sporza waar Lukaku zei dat ze bij de Rode Duivels gewend waren om voor titels te spelen. En het is net daar dat KdB altijd relativeert van "we zijn maar Belgie he", "niet te hoge verwachtingen aub". Ik vind dat soort relativeringsdrang niet blijken van een competitieve instelling. En ik ga ook helemaal niet akkoord dat KdB "duidelijk diegene die het meeste moeite deed", was. Meeste moeite in mekkeren misschien.

Na de nederlaag tegen Italie op het EK werd er door Courtois ook gefoeterd in de pers dat taken niet uitgevoerd werden. Vreemd om de nieuwe generatie dit aan te wrijven als de "gouden" generatie dit blijkbaar ook niet altijd (goed) deed.

Ik vind dit interview gewoon hautain overkomen en op sommige vlakken ook gewoon hypocriet. Afin, de stukken die Sporza eruit heeft gehaald alleszins. Misschien dat Lukaku veel genuanceerder was in het lange interview.

Je moet niet bij Lukaku zijn voor de genuanceerde en slimme interviews. Typisch geval van een kerel die geen dommerik is, maar wel denkt dat hij een genie is. Gevaarlijke combinatie aan de micro.

Lukaku moet dit soort "interviews" gewoon laten. Hij heeft uiteraard het recht om hierop in te gaan, maar hij is niet de juiste persoon hiervoor.

Lukaku moet dit soort "interviews" gewoon laten. Hij heeft uiteraard het recht om hierop in te gaan, maar hij is niet de juiste persoon hiervoor.
Zijn nochtans de enige interviews die hij gaat geven, in een 'ontspannen' setting met journalisten/analisten die hij wél respecteert. Ik zie hem met Filip Joos ook wel nog eens, op het einde van zijn carriere, een lang gesprek hebben over voetbal en zijn leven. Andere derderangsjournalisten als Jurgen Geril, de dubieuze Keynaert en andere knollen van het Belgisch voetbal worden al jaren gepasseerd omwille van hun kinderachtig gedoe rond de nationale ploeg. Kompany had ook nul behoefte om daar één minuut van zijn leven aan te spenderen, om dan nadien 'afgemaakt' te worden met wat goedkoop natrappen van diezelfde journalisten.

Dit zijn exact de interviews die hij net wel moet doen, vind ik. Lang zijn tijd nemen om zijn visie over nationale ploeg/Anderlecht/Mentale issues,... te geven. Een interview in clubverband of bij de nationale ploeg wordt ingeblikt in 4 minuten, nagelezen door een perschef, 8 keer veranderd naar inhoud toe,... Dat soort zaken hebben nul meerwaarde. Ik ga niet met alles akkoord en de romantisering van de gouden generatie vond ik niet correct, maar ik luister duizend keer liever naar dit soort interviews dan naar Sjotcast waar 4 absolute nobody's van het Belgische voetbal ons even gaan leren hoe het moet.

Zijn nochtans de enige interviews die hij gaat geven, in een 'ontspannen' setting met journalisten/analisten die hij wél respecteert. Ik zie hem met Filip Joos ook wel nog eens, op het einde van zijn carriere, een lang gesprek hebben over voetbal en zijn leven. Andere derderangsjournalisten als Jurgen Geril, de dubieuze Keynaert en andere knollen van het Belgisch voetbal worden al jaren gepasseerd omwille van hun kinderachtig gedoe rond de nationale ploeg. Kompany had ook nul behoefte om daar één minuut van zijn leven aan te spenderen, om dan nadien 'afgemaakt' te worden met wat goedkoop natrappen van diezelfde journalisten.

Dit zijn exact de interviews die hij net wel moet doen, vind ik. Lang zijn tijd nemen om zijn visie over nationale ploeg/Anderlecht/Mentale issues,... te geven. Een interview in clubverband of bij de nationale ploeg wordt ingeblikt in 4 minuten, nagelezen door een perschef, 8 keer veranderd naar inhoud toe,... Dat soort zaken hebben nul meerwaarde. Ik ga niet met alles akkoord en de romantisering van de gouden generatie vond ik niet correct, maar ik luister duizend keer liever naar dit soort interviews dan naar Sjotcast waar 4 absolute nobody's van het Belgische voetbal ons even gaan leren hoe het moet.
Ik heb Lukaku hoog zitten als voetballer, maar steeds als hij van zich laat horen, zitten daar een hoop oogrollende dingen bij. Dat blijft steeds een probleem bij hem.

Blijft voor mij een simpel verhaal : Zonder Lukaku hebben we die kansen niet eens en behalve eentje die wat meer glashelder was waren het moeilijke ballen. Dat WK was verpest al lang voor die match, door een andere persoon.

Blijft voor mij een simpel verhaal : Zonder Lukaku hebben we die kansen niet eens en behalve eentje die wat meer glashelder was waren het moeilijke ballen. Dat WK was verpest al lang voor die match, door een andere persoon.
Dit. Martinez zijn aanvallend systeem rekende 100% op Lukaku, en het blijft Martinez zijn duidelijkste tactische manco dat hij geen alternatief systeem had wanneer ie met een andere spits moest spelen. Heel de ploeg draaide op dat WK 2,5 matchen compleet vierkant en van zodra Lukaku, na 3 trainingen gehad te hebben na 3 maanden uit te zijn, inviel, begon de ploeg direct weer op niveau te spelen. Dankzij Lukaku hadden we nog een kans op kwalificatie, zonder Lukaku was het duidelijk dat we beter niet eens aan het WK begonnen waren. Wie het Lukaku daar kwalijk neemt, die volgt of kent het voetbal gewoon niet.

Zijn er dan, buiten de notoire haters en scorebordjournalisten, echt mensen die denken dat het WK om zeep was door Lukaku?
Met een fitte Romelu in de ploeg vanaf match 1 is die 3e match een formaliteit en stoot je zonder issues door. Uiteindelijk mag je Lukaku bedanken dat hij er niet bij was in die eerste 2,5 matchen of Martinez had na Qatar gewoon nog een contractverlenging gekregen 😅

En ergst van al, met een fitte Romelu had Martinez ook een beter EK gespeeld. Niet dat ik Bobby hier ook maar enigzins wil goedpraten, want het is 100% op zijn conto dat je eruit gaat in de groepsfase van Qatar, maar die zijn plan A (met Lukaku) had ons meer opgebracht dan Tedesco zijn 'trek u plan'. We hadden ook geen prijs gepakt he, zijn plan A faalt altijd wel ergens en hij heeft geen plan B, maar we hadden wel verder geraakt. En waarschijnlijk zelfs weer ver genoeg om Bobby nog maar eens 2 jaar te verlengen...

Zijn er dan, buiten de notoire haters en scorebordjournalisten, echt mensen die denken dat het WK om zeep was door Lukaku?
Met een fitte Romelu in de ploeg vanaf match 1 is die 3e match een formaliteit en stoot je zonder issues door. Uiteindelijk mag je Lukaku bedanken dat hij er niet bij was in die eerste 2,5 matchen of Martinez had na Qatar gewoon nog een contractverlenging gekregen 😅

En ergst van al, met een fitte Romelu had Martinez ook een beter EK gespeeld. Niet dat ik Bobby hier ook maar enigzins wil goedpraten, want het is 100% op zijn conto dat je eruit gaat in de groepsfase van Qatar, maar die zijn plan A (met Lukaku) had ons meer opgebracht dan Tedesco zijn 'trek u plan'. We hadden ook geen prijs gepakt he, zijn plan A faalt altijd wel ergens en hij heeft geen plan B, maar we hadden wel verder geraakt. En waarschijnlijk zelfs weer ver genoeg om Bobby nog maar eens 2 jaar te verlengen...

In alle eerlijkheid ... ik was al lang voor het WK aan het foeteren op Martinez, maar als ik nu zie wat Tedesco met die ploeg uitsteekt, had ik veel liever Martinez nog bij ons gehad.

Het enige dat me wat stoort is dat dit via de media (een interview) gebeurt.
Of ja, ik hoop dat Lukaku dat al binnenskamers gezegd heeft allemaal (situatie Courtois, wegvallen winnaars mentaliteit...).

Blijven tekenen aan de wand dat Tedesco niet de juiste bondscoach is op dit moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan