De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
In alle eerlijkheid ... ik was al lang voor het WK aan het foeteren op Martinez, maar als ik nu zie wat Tedesco met die ploeg uitsteekt, had ik veel liever Martinez nog bij ons gehad.
Idem, maar vooral voor het extra-sportieve dan. Blijkbaar heeft Martinez daar wel echt goed werk geleverd en zou dat nu ook weer in elkaar stuiken. En dat is wel erg jammer.

Qua sportieve weet ik eerlijk gezegd niet of ik veel harder vloek dan tijdens de laatste jaren met Bobby. Het WK heeft mij echt niet minder kwaad gemaakt dan de non-matchen in de groepsfase van het laatste EK tbh. Het feit dat Martinez een betere kern had helpt ook niet om positief terug te kijken naar de man eerlijk gezegd.

Tot dat je 90 minuten naar Witsel op de 6 moet kijken
cray-lost-it.gif

Dat van Kroatië is toch gewoon keihard zijn eigen fout als je het volledige interview hebt beluisterd? Lieven "Die kent mijn lichaam van binnen en van buiten" Maeschalk zegt dat hij 2 maand aan de kant gaat staan. Lukaku gaat daarop na 3 weken al spelen en hervalt.

Het interview laat u toch regelmatig met uw ogen rollen als je beetje kritisch bent. Om nog te zwijgen over dat Nederlands, voor iemand die zoveel talen kan.

Dat van Kroatië is toch gewoon keihard zijn eigen fout als je het volledige interview hebt beluisterd? Lieven "Die kent mijn lichaam van binnen en van buiten" Maeschalk zegt dat hij 2 maand aan de kant gaat staan. Lukaku gaat daarop na 3 weken al spelen en hervalt.

Het interview laat u toch regelmatig met uw ogen rollen als je beetje kritisch bent. Om nog te zwijgen over dat Nederlands, voor iemand die zoveel talen kan.
Awel over dat nederlands idd... ik stoorde mij daar eigenlijk ook aan..wilt precies praten als een of andere wannabe rapper uit bxl terwijl die perfect nederlands praat...

Dat hij er niet bij was is idd zijn fout.
Dat onze bondscoach de tactische kennis niet heeft om te beseffen dat je met een ander type spits best ook in een ander type systeem speelt is niet de fout van Lukaku he.

Ik neem Lukaku dat eigenlijk echt niet kwadelijk, dan eerder Martinez. Je moet je voorstellen dat je Lukaku bent: je speelt dolgraag voor je land, je komt heel goed overeen met je ploeggenoten en er is het gevoel dat het "the last dance" is, maw tis nu of nooit. Je ligt daar geblesseerd op een tafel en er is een 3% kans dat je effectief gaat kunnen spelen en de bondscoach komt naar jou en zegt: "je gaat toch mee, we hebben je echt nodig". Tuurlijk zegt die jongen ja, ik zou net hetzelfde gedaan hebben. Die jongen neemt een gigantisch risico met zijn lichaam om voor België te kunnen spelen. Het is dan aan Martinez om eigenlijk te beseffen dat je eigenlijk niks gaat hebben aan Lukaku op het WK en dat je dan voor een nieuw/ander systeem moet gaan dat beter ligt aan de spelers die er wel zijn. Wat doet Martinez? Hij blijft zijn systeem behouden en vervangt Lukaku gewoon door Batshuayi en hoopt dat het maar werkt en hoopt stiekem Lukaku gewoon te kunnen laten spelen vanaf dat hij nog maar een beetje gezond is.

Daar gaat het toch niet om, Lukaku heeft zich de maanden ervoor ferm mispakt en is daardoor in deze situatie gekomen. Dat heeft hij alleen maar aan zichzelf te wijten. Die 4 missers dan afschuiven als "God heeft zo beslist" is ook maar flauw voor mij als fan van de Rode Duivels.

Het hinten naar racisme is in het verschil van behandeling tussen hem/Kompany en Hazard vond ik er ook wel over.

Het hinten naar racisme is in het verschil van behandeling tussen hem/Kompany en Hazard vond ik er ook wel over.
Maar niet onbegrijpelijk toch? Heeft in zijn leven al zoveel wansmakelijke bagger naar zijn kop gekregen. Dan lijkt het mij logisch dat je al sneller die kaart trekt. Al is Hazard mss niet de juiste om mee te vergelijken, want die kreeg ook wel wat belachelijke zever naar zijn hoofd na dat hamburger incident.

Het stukje over de Rode Duivels was nog wel interessant, maar oh boy, het stukje dat hij duidelijk toont wat voor calimero hij is. Iedereen is tegen hem, iedereen lacht hem uit. Mannekes lief. Als ik hem was zou ik snel terug naar Anderlecht gaan als je altijd op handen wil gedragen worden.
Je moet niet bij Lukaku zijn voor de genuanceerde en slimme interviews. Typisch geval van een kerel die geen dommerik is, maar wel denkt dat hij een genie is. Gevaarlijke combinatie aan de micro.
De manier van praten/communiceren alleen al.

Ik weet eigenlijk niet of het de nieuwe generatie veel verder gaat helpen als de oude generatie zo over hun praat en naar de buitenwereld communiceert. Ze hopen dat waarschijnlijk, maar ik betwijfel het.

Laatst bewerkt:
Het stukje over de Rode Duivels was nog wel interessant, maar oh boy, het stukje dat hij duidelijk toont wat voor calimero hij is. Iedereen is tegen hem, iedereen lacht hem uit. Mannekes lief. Als ik hem was zou ik snel terug naar Anderlecht gaan als je altijd op handen wil gedragen worden.

De manier van praten/communiceren alleen al.

Ik weet eigenlijk niet of het de nieuwe generatie veel verder gaat helpen als de oude generatie zo over hun praat en naar de buitenwereld communiceert. Ze hopen dat waarschijnlijk, maar ik betwijfel het.

Misschien kijken Lukaku en De Bruyne toch met een iets té nostalgische vroeger-was-alles-beter-bril naar de huidige toestand.

Feit is gewoon dat er meer kwaliteit was 6 jaar geleden. Ze vergeten ook dat die nieuwe generatie (die er sinds 2008 aankwam) ook veel kritiek kreeg in het begin en dat het ook geduurd heeft tot nà 2012 vooraleer ze het konden waarmaken. Zij kregen ook kritiek op hun mentaliteit (ik herinner mij bv. het interview van Vercauteren die toen even interim-bondscoach was).

Hazard stond ook niet bekend als trainingsbeest. In 2018 was zijn mentaliteit wél goed voor mij, maar in veel andere periodes heb ik me ook zitten ergeren aan zijn mentaliteit op het veld. Dat was natuurlijk hun 'buddy' en als hij top was, was hij een speler van wereldklasse, dat scheelt natuurlijk.

Lukaku heeft ongetwijfeld ook wel veel racistische bagger naar zijn hoofd gekregen in al die jaren. Ik kan dat 'calimero'-gedrag dus ergens wel plaatsen. Jammer, dat wel. Er zijn sporters die daar uiteindelijk wel abstractie van kunnen nemen en zich naar niet op blijven blindstaren. Lukaku is daar duidelijk niet één van.

Tot dat je 90 minuten naar Witsel op de 6 moet kijken
populistische uitspraak, praat eens met een coach op hoog niveau waarom Witsel vroeger altijd speelde (bij elke coach in elke ploeg trouwens, hij was meer onbetwist dan een lukaku bij zijn ploegen, dat terzijde). (heb dat eens gedaan en dat was bijzonder verhelderend)
Hoe jij naar Witsel kijkt, ligt aan het feit dat je niet genoeg van voetbal kent. Klinkt vrij aanvallend, maar ik bedoel dat als je vergelijkt met hoe voetballers/coaches op hoogste niveau voetbal zien tov de casual kijkers zoals wij hier allemaal.

Hoe Witsel speelde (ik spreek niet over de huidige, wat oudere Witsel) was vooral op intelligentie. Hij loste veel potentiële problemen op gewoon door voordat iets gebeurde, al op de juiste plaats te staan om dat te voorkomen.
Al die what-if scenario's die nooit gebeurd zijn, wij zien dat niet. Die topmannen wél, daarom waarderen zij Witsel allemaal. Wij zien alleen de laterale passing waar wij op focussen.

, maar oh boy, het stukje dat hij duidelijk toont wat voor calimero hij is. Iedereen is tegen hem, iedereen lacht hem uit. Mannekes lief.
Natuurlijk niet volledig onterecht.

Blijven waanzinnige taferelen imo. Is toch heel lang niet naar waarde geschat door veel mensen.

populistische uitspraak, praat eens met een coach op hoog niveau waarom Witsel vroeger altijd speelde (bij elke coach in elke ploeg trouwens, hij was meer onbetwist dan een lukaku bij zijn ploegen, dat terzijde). (heb dat eens gedaan en dat was bijzonder verhelderend)
Hoe jij naar Witsel kijkt, ligt aan het feit dat je niet genoeg van voetbal kent. Klinkt vrij aanvallend, maar ik bedoel dat als je vergelijkt met hoe voetballers/coaches op hoogste niveau voetbal zien tov de casual kijkers zoals wij hier allemaal.

Hoe Witsel speelde (ik spreek niet over de huidige, wat oudere Witsel) was vooral op intelligentie. Hij loste veel potentiële problemen op gewoon door voordat iets gebeurde, al op de juiste plaats te staan om dat te voorkomen.
Al die what-if scenario's die nooit gebeurd zijn, wij zien dat niet. Die topmannen wél, daarom waarderen zij Witsel allemaal. Wij zien alleen de laterale passing waar wij op focussen.
Zoals je zelf aangeeft: 'vroeger'.

Het ging hier de afgelopen posts nog eens over het WK 2022. Je kan moeilijk zeggen dat Witsel op dat WK een goede prestatie heeft geleverd. Dat was een ander verhaal dan de Witsel op het WK 2018.

Hij heeft op de 6 nooit die splijtende pas naar voren gehad, maar de Witsel van 2022 had andere problemen: té traag en dus vaak te laat op de bal, niet agressief genoeg meer in de duels, nog meer laterale pasjes dan vroeger.

Verloor ook wel eens vaker de bal, terwijl dat vroeger net één van zijn sterktes was. Ik was nooit echt een grote fan van Witsel op de 6 (zie liever een ander type speler), maar peak Witsel was wel een baken van rust en zeer balvast.

Er is een reden dat Witsel bij zijn club ook al een tijdje niet meer op de 6 speelt. Alleen hield Martinez op het WK te veel vast aan zijn topspelers uit 2018, waaronder dus Witsel.

We hadden het duidelijk over 2022 als jij vind dat iedereen die toen Witsel slecht noemde niks van voetbal kent, dan kennen 99% van de mensen en alle analisten niks van voetbal ;)

Witsel was een topper maar er zijn veel toppers die geen kloten waard zijn in de verkeerde rol. Witsel moet de bal instant afgeven naar een offensieve speler met ruimte. Die mogelijkheid werd nooit gemaakt bij ons. Zij het door de selectie of de opstelling. Heel leuk als je moet temporiseren, 12565x zolenwerk om dan handbal te spelen. Maar wij moesten het hebben van de snelle counter helaas.

We hadden het duidelijk over 2022 als jij vind dat iedereen die toen Witsel slecht noemde niks van voetbal kent, dan kennen 99% van de mensen en alle analisten niks van voetbal ;)
Goh dat maakte ik niet meteen op uit jouw post dat het specifiek op wk '22 ging.
Daar was hij idd slecht. Daar was quasi heel de ploeg slecht, het toernooi teveel voor veel van die mannen, waaronder Witsel.

Ik zou graag de mening van Silence eens horen, die weet het kennelijk beter dan een coach uit eerste klasse in België. Moet verhelderend zijn om zijn discours te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan