De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben dit echt enkel en alleen aan Martinez te danken, dus een welgemeende dank u.

Niet vergeten dat de voetbalbond met hem door wou, maar hij heeft zelf de handdoek in de ring geworpen. Dus van harte bedankt Roberto.

Ik kan amper geloven dat ik nog een goei 10 minuten mag genieten van niets dan positief nieuws. Van Duitsland winnen EN leergeld betalen?

Belangrijkste friendly in 20 jaar! Prove me wrong!

Ja je hebt gelijk Strobot, dit had alles wat een oefenpartij nodig heeft. Prachtige aanval met drive en wil, verdedigen, pompen of verzuipen, het echt verkloten en er toch met wegkomen, en vooral counteren counteren counteren!!

Toch knappe overwinning, heerlijk eerste half uur, dan wat pech vlak voor rust.

2de helft zoals verwacht een pak moeilijker maar toch best goed standgehouden, Faes ook een pak beter in die 2de helft. Ook Theate stemt mij hoopvol, zowel centraal als op de LB.

Wel 1 grote fout van Tedesco: Saelemaekers op LB. Dat trok echt nergens op.

En Bakayoko vind ik voetballend ook vrij zwak.

Heerlijke match. 30 minuten wereldvoetbal gezien, daarna werd het een stuk moeilijker. Maar dit resultaat volhouden met zo'n onervaren groep, knap hoor.

Er zit echt wel muziek in de nieuwe generatie. En met Courtois, KDB en Lukaku heb je een combinatie waarmee je echt nog resultaten kan halen. Ik zeg dat al lang, maar blij dat we nu een trainer hebben die dat ook ziet.

Zeer positief verrast door Tedesco. Er is zeker nog werk aan, want ik zeg het, van alle toplanden ligt het spel van de Duitsers ons gewoon het beste. En na het eerste half uur kreeg ons middenveld het steeds moeilijker.

Enige waar hij in de fout is gegaan is met de LB imo. Als je met een 4-mans defensie wil spelen, neem dan op zijn minst 1 echte LB mee. Met De Cuyper hebben we een talent in vorm lopen, dat snap ik echt niet dat je die niet meeneemt. Ook al moet die jongen natuurlijk ook nog gigantische stappen zetten. Saelemaekers op die plek was in elk geval echt geen succesvol experiment. Al was het voor alle invallers wel moeilijk, gezien de match toen helemaal gekanteld was. Maar laat ons dit soort uitspelen van spelers op totaal onnatuurlijke posities toch echt naar het verleden bannen.

Hopelijk kan Tedesco en de ploeg de komende wedstrijden bevestigen en vooral: blijven groeien.

Ik heb het echt, echt moeilijk met die fucking commentatoren
Die horen het donderen in Keulen 🤣
Ik heb gewoon op Duitsland gekeken, geen last van gehad en intussen mijn Duits weer wat geoefend.

Wedstrijd zelf was goed. 1e helft veel drive in de ploeg. 2e helft duidelijk minder, ook met wisselen natuurlijk. Mooie overwinning. Laat ze maar verder experimenteren en bouwen aan een goeie ploeg. Tedesco heeft mij positief verrast de eerste 2 wedstrijden. Dat hij lukebakio en Mangala erbij zou halen had ik wel gedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan