De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lukaku scoort in elke competitie vlotjes goals, inclusief in de PL bij slecht draaiende topploegen genre United. Zijn stats voor België zijn gewoonweg krankzinnig. Dat is gewoon een spits van wereldniveau. Zijn twee voornaamste gebreken (first touch en dom mekkeren) vallen fel op, maar hij trapt er meer in dan bijna elke andere spits gewoon. En dat al meer dan 10 jaar lang…

Net zoals elke spits moet je hem correct gebruiken. Lanceren in de diepte en heel af en toe laten kaatsen en bikkelen met de rug naar doel. Maar hij is op zijn best als hij in duel kan gaan op weg naar de goal. En daar is hij echt wel dodelijk.

Toch wel enkele mensen met geheugenverlies. Het is Lukaku die er in Kroatië er twee inbuffelt waardoor we voor het eerst in jaren ons terug kwalificeren voor een groot tornooi. Op WK 2014 zorgt hij ervoor dat we ons tegen USA kwalificeren. Op Euro 2016 zorgt hij met twee goals voor een broodnodige overwinning tegen Ierland in de groepsfase. En ga zo maar door.
Hij scoort drie goals tegen en in Zweden, in wat op papier de moeilijkste match is van de hele kwalificatie. Iemand anders zei het nog, zet Bats daar en kerel stond drie keer offside. Je kan als verdediger niet zeggen, 'Ah het is maar tegen Lukaku met zijn slechte controles, dus kort dekken hoeft niet'.
Correct , als Lukaku scorrt is het een gewoonte , scoort hij niet kan hem niet voetballen :)

- Iemand De Condé nog gehoord?

OK. De tweede keer een opmerking hierover, dus ik ga hier even serieus op reageren. Ook al heb ik nrt dat zelf afgeraden op ons forum :D
Ik zet het overigens in spoiler omdat ik het jammer vind dat zoiets naar boven komt na twee dergelijke prestaties van onze Duivels.

We zijn allemaal blij met wat we gezien hebben, maar van de sterkhouders was er niemand die ze in Genk viseerden tnv een Heynen of Tresor. Net zoals De Condé ook nergens gealludeerd heeft op hoe het allemaal schijt zou zijn omdat er niemand van Genk bij was. De speler die het meest geviseerd werd met zijn uitspraken was een Praet tnv Heynen. En dat is de afgelopen twee matchen niet ontkracht. Integendeel zelfs in mijn boek. Na gezien te hebben hoe Tedesco wil voetballen, is er zelfs nog een hardere zaak te maken om Heynen in de bredere kern op te nemen. Dit voetbal is echt op het lijf van Heynen geschreven, die enorm goed is in het verleggen van het spel tussen verdediging en aanval, ook zeer goed is in zijn infiltraties en verdedigend stevig op zijn poten staat, ... (imo een completer pakket dan een Mangala die zeker niet slecht speelde) Zet die bij spelers als Onana, De Bruyne, Lukebakio, ... en die gaat gewoon mee groeien.

Ivm Tresor kan je een zaak maken. Dat heb ik zelf al aangegeven overigens dat ik zijn niet-selectie nog kon plaatsen. De opmerkingen na het oproepen van Bakayoko gingen dan ook vooral over hoe een Tedesco bepaalde argumenten heeft gemaakt over Tresor zijn niet-selectie die gewoon zever bleken te zijn na het oproepen van Bakayoko en hoe ook hier op het forum bepaalde argumenten waren meegegeven voor die niet-selectie die ook niet echt in orde waren gezien die specifieke late oproeping. Maar sportief kon ik die niet-selectie ook toen nog snappen. En dat is na deze matchen zeker niet veranderd. Itt Heynen past Tresor voetballend ook niet echt in Tredesco zijn spel. In een kern van 30 man kunt ge hem mogelijk erbij zetten als wapen voor stilstaande fases, flankvoorzetten, ... tegen versterkte burchten, maar meer niet.

En als laatste haalde De Condé vooral de onderwaardering van de Belgische competitie aan en ook dat is niet ontkracht gezien de meerderheid het hier wel eens is over dat een De Cuyper ivp Saelemakers op de LB echt geen verslechtering was geweest en toekomstgericht zelfs een goede zaak.

Dat kan nu toch niet dat we na 72(!!!) goals voor de nationale ploeg en hopen matchen waarin hij niet meedeed en we zo hard suckten voor doel nog altijd aan het discussiëren zijn over het al dan niet goed zijn van Lukaku?
Het is niet omdat fenomenen zoals Haaland beter zijn dan hem dat hij een slechte spits is he, komaan zeg.
Scoort altijd en overal, houdt een verdediging 90 minuten lang aan de praat en heeft een goeie kaats. Wat wil je gvd nog meer? Dat hij Messi-gewijs er ook nog 24 overstapjes bij doet en 7 man in de wind zet? Aan élke voetballer zijn gebreken he... Maar speel Romelu uit naar zijn kwaliteiten en je hebt gewoon een hele goeie spits in je ploeg staan.
Er zijn een aantal landen die heel wat zouden over hebben om hem in de spits te kunnen zetten, en daar zijn net wat toppers bij.

Het lijkt wel alsof vele mensen zijn houding als een persoonlijk verwijt opnemen waardoor de man niks goed kan doen in hun ogen.

Voor mij persoonlijk maakt dat ook niet uit, als de duivels maar goed spelen.

Daarom is het een choker, anders was hij gewoon slecht. Maar het grote publiek dat niet elke week naar de premier league of Serie A kijkt onthoudt toch vooral Italië 21 en Kroatië 22.

En terecht.. In de belangrijkste matchen faalt hij elke keer weer.. Tegen Kroatië was hij niet fit, maar hij krijgt daar toch een paar kansen e.. Als spits wordt ge nu eenmaal afgerekend op u doelpunten, daarom staat ge ook op het veld.
Lukaku moet volgens mij wel altijd spelen en 95% van den tijd doet hij het heel goed. Maar als er een belangrijke match is weet ge eigenlijk al op voorhand dat de kans redelijk groot is dat hij grote kansen gaat missen.

Lukaku is gewoon een echte topspits, ongelofelijk hoeveel mensen er hier zijn die die nog altijd niet naar waarde kunnen schatten. Een Lukaku in vorm is nog altijd geen Mbappé, Lewandowski, Benzema of Haaland, dus er is inderdaad nog een trapje hoger dan hem. Maar da's toch iets dat je moeilijk als een verwijt kan gebruiken.

We mogen ons beide pollekes kussen dat we een spits van zijn talent hebben. En dat we een ploeg hebben waarin die ook tot z'n recht komt. Het is zeer fijn voor Polen dat ze Lewandowki hebben, of voor Noorwegen dat ze Haaland hebben. Maar ik vraag me af of die niet liever een spits van de categorie Lukaku zouden hebben in ruil voor een beter gebalanceerd team.

Toch wel enkele mensen met geheugenverlies. Het is Lukaku die er in Kroatië er twee inbuffelt waardoor we voor het eerst in jaren ons terug kwalificeren voor een groot tornooi. Op WK 2014 zorgt hij ervoor dat we ons tegen USA kwalificeren. Op Euro 2016 zorgt hij met twee goals voor een broodnodige overwinning tegen Ierland in de groepsfase. En ga zo maar door.
Hij scoort drie goals tegen en in Zweden, in wat op papier de moeilijkste match is van de hele kwalificatie. Iemand anders zei het nog, zet Bats daar en kerel stond drie keer offside. Je kan als verdediger niet zeggen, 'Ah het is maar tegen Lukaku met zijn slechte controles, dus kort dekken hoeft niet'.
Wat @Sir.Killalot en @Evert hier zeggen. Het is gewoon een topspits.
Tegen Kroatië op het EK komt hij net uit blessure en wordt er door sommigen maar verwacht dat hij ineens alle zorgen van de Rode Duivels op hem pakt en ons naar de volgende ronde brengt. Tegen Italië een beetje hetzelfde, er wordt daar verwacht dat hij, ook al speelt de ploeg slecht door foutieve trainerskeuzes TOCH het verschil maakt, je speelt op dat moment niet tegen Gibraltar of San Marino he.

En dan hebben we het inderdaad nog niet over alles wat hij WEL al heeft gedaan op de belangrijke momenten, niemand kan toch die 2 goals vergeten tegen Kroatië waardoor we ons kwalificeren? Tegen Zweden vorige week speelt hij niet supergoed, maar hij knalt er wel gewoon 3 binnen en zet ons direct op het goeie pad richting kwalificatie.
Wilmots de speler of wat bedoel je :unsure:
Ik hoop het, want als we het over Wilmots als trainer hebben zijn we vertrokken voor 100 pagina's.

OK. De tweede keer een opmerking hierover, dus ik ga hier even serieus op reageren. Ook al heb ik nrt dat zelf afgeraden op ons forum :D
Ik zet het overigens in spoiler omdat ik het jammer vind dat zoiets naar boven komt na twee dergelijke prestaties van onze Duivels.

We zijn allemaal blij met wat we gezien hebben, maar van de sterkhouders was er niemand die ze in Genk viseerden tnv een Heynen of Tresor. Net zoals De Condé ook nergens gealludeerd heeft op hoe het allemaal schijt zou zijn omdat er niemand van Genk bij was. De speler die het meest geviseerd werd met zijn uitspraken was een Praet tnv Heynen. En dat is de afgelopen twee matchen niet ontkracht. Integendeel zelfs in mijn boek. Na gezien te hebben hoe Tedesco wil voetballen, is er zelfs nog een hardere zaak te maken om Heynen in de bredere kern op te nemen. Dit voetbal is echt op het lijf van Heynen geschreven, die enorm goed is in het verleggen van het spel tussen verdediging en aanval, ook zeer goed is in zijn infiltraties en verdedigend stevig op zijn poten staat, ... (imo een completer pakket dan een Mangala die zeker niet slecht speelde) Zet die bij spelers als Onana, De Bruyne, Lukebakio, ... en die gaat gewoon mee groeien.

Ivm Tresor kan je een zaak maken. Dat heb ik zelf al aangegeven overigens dat ik zijn niet-selectie nog kon plaatsen. De opmerkingen na het oproepen van Bakayoko gingen dan ook vooral over hoe een Tedesco bepaalde argumenten heeft gemaakt over Tresor zijn niet-selectie die gewoon zever bleken te zijn na het oproepen van Bakayoko en hoe ook hier op het forum bepaalde argumenten waren meegegeven voor die niet-selectie die ook niet echt in orde waren gezien die specifieke late oproeping. Maar sportief kon ik die niet-selectie ook toen nog snappen. En dat is na deze matchen zeker niet veranderd. Itt Heynen past Tresor voetballend ook niet echt in Tredesco zijn spel. In een kern van 30 man kunt ge hem mogelijk erbij zetten als wapen voor stilstaande fases, flankvoorzetten, ... tegen versterkte burchten, maar meer niet.

En als laatste haalde De Condé vooral de onderwaardering van de Belgische competitie aan en ook dat is niet ontkracht gezien de meerderheid het hier wel eens is over dat een De Cuyper ivp Saelemakers op de LB echt geen verslechtering was geweest en toekomstgericht zelfs een goede zaak.
Je moet Tedesco wat respijt geven he, de man is nog maar net bondscoach en heeft net zijn eerste wedstrijden achter de rug. Als hij volgende keer Saelemaekers nóg eens op de linksback zet, dan mogen we beginnen klagen. Voor hetzelfde geld had hij afgesproken met Jacky om De Cuyper bij te U21 te laten als voorbereiding op hun EK en neemt Tedesco hem vanaf september op in zijn selectie.

Begrijp me niet verkeerd, Heynen bij de selectie van de Rode Duivels halen zou naar mijn mening ook zeker niet onverdiend zijn, maar gezien de prestaties van de afgelopen dagen kan je ook niet zeggen dat Tedesco zijn selectie (voor de posities op het middenveld) onterecht was.

Wat @Sir.Killalot en @Evert hier zeggen. Het is gewoon een topspits.
Tegen Kroatië op het EK komt hij net uit blessure en wordt er door sommigen maar verwacht dat hij ineens alle zorgen van de Rode Duivels op hem pakt en ons naar de volgende ronde brengt. Tegen Italië een beetje hetzelfde, er wordt daar verwacht dat hij, ook al speelt de ploeg slecht door foutieve trainerskeuzes TOCH het verschil maakt, je speelt op dat moment niet tegen Gibraltar of San Marino he.

En dan hebben we het inderdaad nog niet over alles wat hij WEL al heeft gedaan op de belangrijke momenten, niemand kan toch die 2 goals vergeten tegen Kroatië waardoor we ons kwalificeren? Tegen Zweden vorige week speelt hij niet supergoed, maar hij knalt er wel gewoon 3 binnen en zet ons direct op het goeie pad richting kwalificatie.

Ik hoop het, want als we het over Wilmots als trainer hebben zijn we vertrokken voor 100 pagina's.
Tegen zweden scoort hij idd 3 keer maar dat was nu niet de belangrijkste match e?
Dat is wat ik zeg, op belangrijke momenten, als er veel prestatiedruk is. Die 2 goalen tegen Kroatie waren idd belangrijke, maar dat is dan ook de enige match die altijd aangehaald wordt om dit te proberen onkrachten, maar het is de uitzondering die de regel bevestigd.
Tegen Italie mogen we toch verwachten dat hij het verschil maakt? Hij krijgt daar 2 dotten van kansen, dan moet er minstens 1 binnen, DAN zijt ge nen Wereldspits, nu is hij een heel goeie spits, een topspits zelf, maar geen Mbappé, Zlatan of Lewandowski.
Dat is mijn mening he.. Ik ben zelf spits geweest, ik weet wat het is. Hoge toppen maar diepe dalen, als ge scoort zijt ge den held, als ge mist de anti-held, dat is nu eenmaal het lot van ne spits.

Tegen zweden scoort hij idd 3 keer maar dat was nu niet de belangrijkste match e?
Dat is wat ik zeg, op belangrijke momenten, als er veel prestatiedruk is. Die 2 goalen tegen Kroatie waren idd belangrijke, maar dat is dan ook de enige match die altijd aangehaald wordt om dit te proberen onkrachten, maar het is de uitzondering die de regel bevestigd.
Tegen Italie mogen we toch verwachten dat hij het verschil maakt? Hij krijgt daar 2 dotten van kansen, dan moet er minstens 1 binnen, DAN zijt ge nen Wereldspits, nu is hij een heel goeie spits, een topspits zelf, maar geen Mbappé, Zlatan of Lewandowski.
Dat is mijn mening he.. Ik ben zelf spits geweest, ik weet wat het is. Hoge toppen maar diepe dalen, als ge scoort zijt ge den held, als ge mist de anti-held, dat is nu eenmaal het lot van ne spits.
Niet alleen finales zijn belangrijke matchen.

Lukaku is een goeie spits die al enorm veel betekend heeft voor België maar ik zou hem op dit moment zeker niet in de top-10 van beste spitsen ter wereld zetten.

Kan je in zijn matchen niet kijken of hij boven xG scoort? Dan kan je zijn afwerking toch objectief bekijken?

Het ging over het woord "choker"

IMO kan Lukaku niet om met de druk van de grote matchen. In football manager zou zijne hidden stat voor :

"Important Matches
How effectively player deals while playing big, high-pressure matches.

Laag zijn.. Dat is alles wat ik zeg.

Niet alleen finales zijn belangrijke matchen.
Klopt, maar in zijn hoofd is een wedstrijd tegen Zweden minder spannend dan tegen Italie op een EK/WK

Kan je in zijn matchen niet kijken of hij boven xG scoort? Dan kan je zijn afwerking toch objectief bekijken?
Dat zou idd kunnen, maar ik weet niet waar ik die data kan bekijken :)

Even nagekeken;

Hij scoort dus +6 op 133.
Vreemd genoeg is zijn koppen niet geweldig.
Zlatan even gecheckt: +10 op 100
Haaland: +16 op 70 (beest)
Mbappé: +19 op 135.

Origi: +3.4 op 34: niet slecht
Batsman: +1 op 46: matig
Benteke: -10 op 67: slecht
Mertens: +18 op 80: beest
Hazard: +13 op 52: beest

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel alsof vele mensen zijn houding als een persoonlijk verwijt opnemen waardoor de man niks goed kan doen in hun ogen.
Dat is volgens mij bij veel mensen het geval en ergens snap ik het ook wel al kan ik daar zelf wel naast kijken. Het na een aanval waar hij de bal niet kreeg zo naar de grond net voor zijn voeten liggen wijzen maakt hem niet sympathieker. Het vingertje voor de mond na een doelpunt evenmin. En de manier waar hij met kritiek omgaat nog minder.
Dat terzijde blijft het wel een topspits als je hem juist gebruikt, de cijfers liegen niet. Ze hadden zelfs hoger kunnen liggen want het wandelvoetbalgebrij onder Martinez was niet echt 'spelen naar zijn sterkte'.

We komen nu toch terug weer bij het hele "statistieken om te kwaliteit van een speler te beoordelen", wat gewoon niet werkt?
Een spits die heel de match aanspeelbaar is en de ploeg beter laat spelen, maar niet scoort wordt zo afgeschilderd als een slechte spits en eentje die een goal maakt, maar voor de rest letterlijk 0 ballen raakt en door z'n slecht spel zorgt dat z'n ploeg 5-1 verliest is dan een topper.

Kijk trouwens eens naar de xG en G van Benzema, die staat zogezegd ook in het rood, maar iedereen ziet en weet dat dat gewoon echt een top/wereldspits is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan