De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prestaties tegen toplanden is ook zo'n argument dat gebruikt wordt omdat je niks beter weet om iemand af te breken he...
C. Ronaldo heeft, als ik me niet vergis, +130 goals in zijn interland carrière maar geen enkele (!!) in een knockout fase van een WK. Laten we die dan ook maar meteen in het rijtje "das nu toch geen top" zetten anders he...

Ik wil echt begrijpen dat zijn houding u niet aanstaat maar dat is geen persoonlijk verwijt he... Er zijn er (vooral op ander plekken) die doen alsof hun vriendin telkens zijn naam schreewt als ze er sex mee hebben, serieus.

Voetbal is emotie en als supporter wilt ge winnen. Dus als hij een grote kans mist tegen bvb Italie laat dat emotioneel sporen na. Als ge dan achteraf over die fases spreek word ge terug herinnerd aan dat emotioneel litteken en dat maakt de commentaar dan ook heel emotioneel geladen. Niet iedereen ervaart alles even neutraal hé. Ik kan u zeggen dat ik 3 dagen slechtgezind ben geweest na die wedstrijd tegen Italië en dat Lukaku er voor iets tussen zat. Dus als ik het over Lukaku heb moet ik daar altijd aan terugdenken. En dan ben ik zowiezo negatiever dan eigenlijk realistisch is.

Prestaties tegen toplanden is ook zo'n argument dat gebruikt wordt omdat je niks beter weet om iemand af te breken he...
C. Ronaldo heeft, als ik me niet vergis, +130 goals in zijn interland carrière maar geen enkele (!!) in een knockout fase van een WK. Laten we die dan ook maar meteen in het rijtje "das nu toch geen top" zetten anders he...
En daarvan maar een stuk of 12 tegen toplanden. Waarbij ik er 5 tegen Nederland en 1 tegen ons meetel.

Dit alles omdat @Wilcao zei dat hij een mindere match speelde, ondanks zijn 3 goals. :unsure:
Had er beter niet op gereageerd, gezien we beiden pro Lukaku zijn :shy:
Het gaat dan ook niet over u en Wilcao, dat was genuanceerd gebracht. Het ging me over de accounts hier die jullie posts gebruikten om er een ongenuanceerde schep bovenop te doen en met compleet dwaze statements af te komen. Dus dikke knuff voor jou ❤️

Voetbal is emotie en als supporter wilt ge winnen. Dus als hij een grote kans mist tegen bvb Italie laat dat emotioneel sporen na. Als ge dan achteraf over die fases spreek word ge terug herinnerd aan dat emotioneel litteken en dat maakt de commentaar dan ook heel emotioneel geladen. Niet iedereen ervaart alles even neutraal hé. Ik kan u zeggen dat ik 3 dagen slechtgezind ben geweest na die wedstrijd tegen Italië en dat Lukaku er voor iets tussen zat. Dus als ik het over Lukaku heb moet ik daar altijd aan terugdenken. En dan ben ik zowiezo negatiever dan eigenlijk realistisch is.
Bij mij en bij anderen (vb @Sir.Killalot als ik mij niet vergis) lag de ontgoocheling veel meer bij onze wijkende verdediging die de Italianen maar lieten doen dan een spits die een kans mist. Dus het hangt er vanaf hoe je het bekijkt zeker

Bij mij en bij anderen (vb @Sir.Killalot als ik mij niet vergis) lag de ontgoocheling veel meer bij onze wijkende verdediging die de Italianen maar lieten doen dan een spits die een kans mist. Dus het hangt er vanaf hoe je het bekijkt zeker
Mijn frustratie en ontgoocheling lag en ligt in de eerste plaats bij Martinez. Qua spelers heb ik het meest zitten vitten op Witsel, maar zelfs die neem ik niets kwalijk. Ik vind nog altijd dat Witsel een plek kan hebben bij de Duivels, zolang het maar niet als (enige) 6 is.

Ik kan eigenlijk alleen Batshuayi niet hebben :unsure:. Hij kon er uiteraard ook niet aan doen dat Martinez niet afweek van een systeem dat een spits als Lukaku nodig heeft om te renderen, maar o mijn god hoe vaak kan je offside lopen.

Maar als je naar de afgelopen 8 jaar kijkt en je afvraagt hoe het komt dat wij geen prijs gepakt hebben, kan je toch enkel naar de trainer(s) wijzen, en niet naar fouten of gemiste kansen van individuele spelers. Tegen Italië speelden we in een 5-2-3 met een centraal middenveld van Witsel en Tielemans, Thorgan Hazard als linksback en de beste centrale middenvelder van de wereld als rechtsbuiten (die eigenlijk geblesseerd speelde). Italië had een middenveld van Verratti, Jorginho en Barella. Resultaat, zoals onder quasi elke match van Martinez (zeker na het WK 2018): ons middenveld werd overlopen en overklast. Lukaku miste een kans ja. Maar met een deftige trainer had Lukaku een deftig middenveld achter zich gehad, en allicht ook meer kansen gekregen om te scoren. Op wie ga je dan lullen?

Laatst bewerkt:
Mijn frustratie en ontgoocheling lag en ligt in de eerste plaats bij Martinez. Qua spelers heb ik het meest zitten vitten op Witsel, maar zelfs die neem ik niets kwalijk. Ik vind nog altijd dat Witsel een plek kan hebben bij de Duivels, zolang het maar niet als (enige) 6 is.

Ik kan eigenlijk alleen Batshuayi niet hebben :unsure:. Hij kon er uiteraard ook niet aan doen dat Martinez niet afweek van een systeem dat een spits als Lukaku nodig heeft om te renderen, maar o mijn god hoe vaak kan je offside lopen.

Maar als je naar de afgelopen 8 jaar kijkt en je afvraagt hoe het komt dat wij geen prijs gepakt hebben, kan je toch enkel naar de trainer(s) wijzen, en niet naar fouten of gemiste kansen van individuele spelers. Tegen Italië speelden we in een 5-2-3 met een centraal middenveld van Witsel en Tielemans, Thorgan Hazard als linksback en de beste centrale middenvelder van de wereld als rechtsbuiten (die eigenlijk geblesseerd speelde). Italië had een middenveld van Verratti, Jorginho en Barella. Resultaat, zoals onder quasi elke match van Martinez (zeker na het WK 2018): ons middenveld werd overlopen en overklast. Lukaku miste een kans ja. Maar met een deftige trainer had Lukaku een deftig middenveld achter zich gehad, en allicht ook meer kansen gekregen om te scoren. Op wie ga je dan lullen?
Je kan het ook andersom bekijken. Ondanks het systeem en ondanks Martinez, maakten we een kans tegen de Italianen (bijvoorbeeld), maar blijkt dan door het mislukte WK2022 dat er veel werd verdoezeld door de kwaliteit van de spelers.
KDB niet in goede doen, Lukaku net terug uit blessure en een resem spelers die eigenlijk geen plaats meer verdienden in de basis, of zelfs in de selectie.
Maar ik stoor me nog het meest aan het sportjournaille die zoals altijd een hoera-stemming amper kon onderdrukken, amper een kritische noot liet vallen onder het regime van Bobby, ja zelfs commentaar had op de eerste selectie van Tedesco (te weinig spelers! geen respect voor JPL! hij is gewaarschuwd!) en nu na twee matchen kan je toch al voorzichtig concluderen dat de grootste gemene deler van het 'falen' van de Duivels de laatste drie à vier jaar Bobby was?

En hoe voelt ge u over onze verdediging na die match tegen Italië?
Of kunt ge u de tegengoals niet meer herinneren?

En hoe voelt ge u over onze verdediging na die match tegen Italië?
Of kunt ge u de tegengoals niet meer herinneren?
Ik weet nog heel goed hoe die goals eruit zagen. De verdediging was inderdaad kut, constant verdedigend wijken zoals ze zeggen. Die goals van Insigne was zeer zwak verdedigd en die 2de goal was een beetje lullig. Het is idd het apathisch verdedigen dat voor de 2-0 gezorgd heeft. Maar.. Lukaku heeft 2 grote kansen gehad op de 2-2 tussen minuut 85 en 95. Daarvan had hij er minstens 1 moeten scoren. Want we waren op dat moment de betere ploeg en dus waren we erop en erover gegaan.

Ik weet nog heel goed hoe die goals eruit zagen. De verdediging was inderdaad kut, constant verdedigend wijken zoals ze zeggen. Die goals van Insigne was zeer zwak verdedigd en die 2de goal was een beetje lullig. Het is idd het apathisch verdedigen dat voor de 2-0 gezorgd heeft. Maar.. Lukaku heeft 2 grote kansen gehad op de 2-2 tussen minuut 85 en 95. Daarvan had hij er minstens 1 moeten scoren. Want we waren op dat moment de betere ploeg en dus waren we erop en erover gegaan.
Zoals Brazilië de betere ploeg was en erop en erover gegaan zou zijn tijdens het WK?

Het is gewoon een beetje oneerlijk om daar vanuit te gaan en het Lukaku te verwijten.

Op dit moment? Mbappe, Haaland, Oshimen, Kolo Muani, Benzema, Lewandowski, Lautaro, Kane, David, Rashford, Vlahovic, Ramos en ik zal er vast nog een paar vergeten zijn.

Had je me die vraag gesteld aan de aftrap van EURO 2020, dan had Lukaku ongetwijfeld wel zijn plek in die top-10, misschien zelfs top-5. Maar het is moeilijk om een speler die al twee seizoenen op rij ondermaats presteert in de top-10 te zetten.

Als ge een post van dagen geleden gaat quoten zou ge wel eerst eens alles mogen lezen.

De Bruyne, die als hij ouder wordt evolueert naar een soort Modric-achtige rol, is dat realistisch of wenselijk? Ik ken niet zoveel van voetbal. Het kan zijn dat het twee vrij verschillende types spelers zijn.

Laatst bewerkt:
Axel Witsel stopt als Rode Duivel: “Wil meer tijd doorbrengen met familie en me focussen op club”

In zijn beste periode vond ik hem onderschat, maar het was een tornooi te veel helaas (niet voor hem alleen).

Misschien was hij toch op zijn best/leukst in de periode toen hij nog wat hoger speelde.

Had nu ook wel de eer aan zichzelf kunnen houden net na het WK. Nu is het eigenlijk van moeten :tongue:

Witsel in zijn topperiode was héél erg goed. Compleet zijn prime vergooid, maar hij was gewoon één van de beste op zijn positie.

En hoewel het onaanvaardbaar was dat hij nog in de ploeg stond afgelopen WK, dat is ook niet echt zijn schuld natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan