De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Witsel heeft te lang bij de Russen gezeten en op zijn prime zat hij bij de Chinezen. Hij is toen ook wat van zijn agressiviteit verloren die hij in de begindagen had.

PS: ik wacht nog op formele excuses voor de gemiste penalty thuis tegen de Turken.
PS2 op Oostenrijk trekt hij ons er wel door met 2 goals.

Ach, goed dat ze zelf opstappen, zo moet Tedesco ze niet zelf buitenwerken. Axel Witsel was ooit één van de beste spelverdelers, maar is sinds enkele jaren - net zoals vele anciens bij de RD's - totaal uitgeblust en iemand die alleen maar in de weg loopt. George-Louis Bouchez mindset.

Eden spant toch de kroon. Man zit liever jarenlang op de bank (zolang de euro's maar binnenvliegen), i.p.v. zorgen dat je naar een ploeg kan gaan waar je wel kan spelen (maar waar je wrs minder verdient). Ik had vroeger echt het idee dat voetballers echt graag voetballen, maar blijkbaar zijn er dus ook die enkel spelen voor het geld. Hazard was eig al fin de carrière op z'n 29.

De bedragen die omgaan in het voetbal zijn gewoon te groot geworden. Hazard is net het typevoorbeeld van een speler die gewoon graag voetbalt. Moesten voetballers een normaal maandloon krijgen zoals jij en ik, dan was Hazard al lang weg. Maar net als met de discussie over Messi en Ronaldo, ook al zit je er al heel warmpjes bij: als de bedragen zo groot worden, dan wil ik al die neuters die klagen over "ze spelen enkel nog voor het geld" het wel eens zelf zien doen. Ik denk niet dat er velen het geld zullen afslaan.

En dat geldt nog meer voor jonge spelers, die nog geen miljoenen op de bank staan hebben. In het geval van Witsel ben ik er van overtuigd dat hij meer had kunnen verdienen door na Benfica naar een Europese topclub te gaan, maar dat is als jonge speler ook een gok natuurlijk.

Verder wat betreft Witsel, ik pleitte denk ik al onder Wilmots om hem op de bank te zetten, maar het blijft ergens wel jammer want in de eerste plaats werd hij gewoon fout gebruikt. Zeker de laatste jaren kon je Witsel echt niet als enige defensieve middenvelder gebruiken. Die heeft een type Onana naast zich nodig, maar Martinez combineerde steevast met Tielemans. In de tijden dat we bijna iedereen domineerden viel het minder op dat die combo niet goed werkte, maar de laatste jaren des te meer.

Als secure schakel op het middenveld, tussen je aanvallende middenvelder en defensieve middenvelder in, kon Witsel nog altijd een rol spelen. Speelt steeds vaker bij Atletico ook als verdediger, een positie waar we op dit moment echt niet warmpjes bij zitten. Ik zou hem niet direct opstellen als basisspeler, omdat ik van mening ben dat we moeten inzetten op verjonging. Maar als ervaren stem in de kleedkamer, en als back-up voor verdediging en centrale middenveld had ik hem er wel nog bijgenomen.

<3

Toch één van de mooiste Belgische voetbalmomenten :love:

Chadli stopt ook.
Ik vraag mij nu af of Witsel en hij nu stoppen omdat ze het gevoel hebben dat ze niet meer veel gaan spelen?

Allez, anders zouden ze toch direct na het WK gezegd hebben dat ze gingen stoppen? Of alleszins voor de eerste wedstrijden onder Tedesco.

Ik denk dat bv. vooral Witsel toch nog stiekem wou doorgaan maar ondertussen toch het gevoel heeft gekregen niet te veel meer te moeten rekenen op speeltijd.

Ik vraag mij nu af of Witsel en hij nu stoppen omdat ze het gevoel hebben dat ze niet meer veel gaan spelen?

Allez, anders zouden ze toch direct na het WK gezegd hebben dat ze gingen stoppen? Of alleszins voor de eerste wedstrijden onder Tedesco.

Ik denk dat bv. vooral Witsel toch nog stiekem wou doorgaan maar ondertussen toch het gevoel heeft gekregen niet te veel meer te moeten rekenen op speeltijd.
Het lijkt erop dat Tedesco zeer grondig de kern of vijver van potentiële internationals grondig heeft bestudeerd met veel één-op-één gesprekken om navolgend aan bepaalde spelers ook al mee te geven wat zijn plan is met hem en de ploeg.

Misschien is een van de redenen dat Mertens nog niet is gestopt, dat hij nu met Galatasaray een zeer ok seizoen draait en kampioen kan spelen (ook al is het maar de Super Lig die ik lager inschat dan de JPL).

Misschien is een van de redenen dat Mertens nog niet is gestopt, dat hij nu met Galatasaray een zeer ok seizoen draait en kampioen kan spelen (ook al is het maar de Super Lig die ik lager inschat dan de JPL).

Laat het alstublieft uit, Mertens heeft echt geen enkele meerwaarde meer voor de Rode Duivels.

Courtois, Lukaku en Witsel zijn nu wel een beetje aan de late kant met hun ‘kritiek’ aan het adres van Bobby. Voor het WK werden er al genoeg brolmatchen gespeeld om tijdig aan de boom te schudden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze pas onder Tedesco het licht hebben gezien en het pluimke is gevallen..

PS: England zit nog met Southgate te broddelen die zonet Maguire en Philips heeft opgeroepen

De kritiek blijft ook redelijk vaag met een 'hij had gerust wat harder mogen zijn' opmerking. Of bedoelt Witsel dat Bobby hem gerust eens op de bank had mogen zetten? ;)

Van al die zogezegde interne ruzies en bommetjes die ontploft zijn op het WK, hebben we een half jaar later nog altijd niks concreet gehoord. Ook nu wordt dit volledig ontkend. Rioolkranten-praat dus. Ik geloof er ook nu nog altijd niks van.

De kritiek blijft ook redelijk vaag met een 'hij had gerust wat harder mogen zijn' opmerking. Of bedoelt Witsel dat Bobby hem gerust eens op de bank had mogen zetten? ;)

Van al die zogezegde interne ruzies en bommetjes die ontploft zijn op het WK, hebben we een half jaar later nog altijd niks concreet gehoord. Ook nu wordt dit volledig ontkend. Rioolkranten-praat dus. Ik geloof er ook nu nog altijd niks van.
Als je al zag hoe hard die discussie tussen Toby en KDB werd opgeblazen. Triestig eigenlijk.

Laatst bewerkt:

Toch ook een mooie selectie. Zou het ergens te volgen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan