Er wordt toch rekening gehouden met zware beroepen?Waarom zouden die personen die op 16 jaar beginnen werken zijn hun best niet doen? Niet iedereen is bekwaam om hogere studies te doen of zijn er omstandigheden waardoor die niet heeft verder kunnen studeren.
Levensverwachting is zo'n hol begrip. Iemand die heel zijn leven in ploegen heeft gewerkt heeft meestal een lagere levensverwachting, moeten die mensen dan gestraft worden om tot 67 jaar (of langer misschien in de toekomst) te moeten werken?
Ik vind het niet normaal dat er geen rekening gehouden wordt met zware beroepen.
Dat aangepast werk voorzien voor ouderen en als soort van landingsbaan inrichten is in theorie mooi, maar of dat in de praktijk toepasbaar is, zal nog moeten blijken. Dan moet de samenleving zichzelf toch wat aanpassen en moet er een soort koppigheid uit de mens ofzo.
Ik kom zelf uit een arbeidersgezin en mijn kant van de familie zit vol met tantes en nonkels op leeftijd die al hun jaren achter een band gesleten hebben. Niks mis mee uiteraard, die hebben zelfs een mooi spaarcentje kunnen opbouwen door premies van onregelmatige uren en whatnot.
Allemaal zijn ze tegen langer te moeten werken (of course) maar ze zouden ook allemaal niks anders willen doen dan ze momenteel doen. Zitten een paar digibeten tussen die nog rondlopen met een klassieke GSM en dus weinig van vooruitgang willen weten.
"Een bureaujob doen? Da zal wel zijn manneke, ik ben gene snob gelijk als da ze daar in Brussel hebben zitten e"
En dan spreek ik hier gewoon naar wat ik in mijn eigen omgeving zie. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat ik de enige zal zijn die dergelijke personen kent.