De Verraders - 2024

Aflevering met een hoge amusementswaarde wel, ook al draait het nergens om.

Ingeborg, in andere tijden zetten ze dergelijke profielen vast in een bepaalde instelling.

Maar alléé , ge moet het in de context zien héé . Die is opgestaan met het gedacht van er is niets gebeurd en dan plots wordt ze geconfronteerd met het feit dat hare vriend , hare steun , hare toeverlaat en bondgenoot is vermoord …denk dat dat effe slikken was voor haar en ja dat ze haar kalmte wel effe verloren heeft …hare chakra zal niet goed gezeten hebben . Vond haar reactie ook ergens grappig en nee heb het niet echt voor Ingeborg . ;)

Gewoon Ingeborg er nu uit jassen en dan allemaal op Ender gaan en het spel is gespeeld.
Leuk seizoen, mede dankzij Boeva (en ergens ook wel Ingeborg :D )
Ik vind dit ook een leuk seizoen. Van in het begin had je Dorianne die meesterlijk aan het spelen was met Lotte.

M'n vrouw keek naar de verraders vorig jaar en ik vond dat dikke zever. Ik begreep ook niet hoe men zo hard in dat spel kon opgaan (elke keer tranen of drama) terwijl ze daar misschien 10 dagen zitten.

Dit jaar volg ik mee. Echt ons guilty pleasure geworden op zondagavond bij de frieten. Hoe meesterlijk sommigen zichzelf in de zak draaien is de max. Heel risky van William nu, ik kan die even niet volgen met z'n tactiek. We zullen zien.

Als ik ergens kom vraag ik soms: kijken jullie naar de verraders? Als ze kijken vraag ik meteen: wie denken jullie dat de verraders zijn?
Hun gezicht is de max. Die hebben tegelijkertijd medelijden en denken 'wat een ezel is dat zeg'.

M'n vrouw keek naar de verraders vorig jaar en ik vond dat dikke zever. Ik begreep ook niet hoe men zo hard in dat spel kon opgaan (elke keer tranen of drama) terwijl ze daar misschien 10 dagen zitten.

Dit jaar volg ik mee. Echt ons guilty pleasure geworden op zondagavond bij de frieten. Hoe meesterlijk sommigen zichzelf in de zak draaien is de max. Heel risky van William nu, ik kan die even niet volgen met z'n tactiek. We zullen zien.

Als ik ergens kom vraag ik soms: kijken jullie naar de verraders? Als ze kijken vraag ik meteen: wie denken jullie dat de verraders zijn?
Hun gezicht is de max. Die hebben tegelijkertijd medelijden en denken 'wat een ezel is dat zeg'.

Lijkt me duidelijk dat het Ingeborg, Hans & Julie zijn...

Maar alléé , ge moet het in de context zien héé . Die is opgestaan met het gedacht van er is niets gebeurd en dan plots wordt ze geconfronteerd met het feit dat hare vriend , hare steun , hare toeverlaat en bondgenoot is vermoord …denk dat dat effe slikken was voor haar en ja dat ze haar kalmte wel effe verloren heeft …hare chakra zal niet goed gezeten hebben . Vond haar reactie ook ergens grappig en nee heb het niet echt voor Ingeborg . ;)

We mogen ook niet vergeten hoe intelligent dit gemonteerd is.
Bijvoorbeeld die tussenstukjes waarbij ze toelichten hoe ze zich voelen en wat ze gaan doen (opgenomen voor een green screen).

In het beste geval nemen ze dat nog op dezelfde dag, maar het kan evengoed veel later zijn opgenomen, afhankelijk van wat ze iemand willen laten zeggen en wat ze eventueel nodig hebben van toelichting.

Ze gaan echt niet iemand uit een weide plukken of van de ronde tafel weghalen om die in real time zijn blabla even te laten doen.

Dus ik zeg het, eigenlijk zijn dat allemaal ergens acteurs, inclusief Ingeborg.
En zou die een verrader kunnen spelen? Absoluut.

Best dat shownieuws van HLN niet lezen als ge gene grote spoiler wilt hebben voor de aflevering van deze zondag en de geheime opdracht …tja , wel een beetje dom dat ze dat nu uitbrengen .

Eigenlijk ongelooflijk hoe DPG constant hun eigen programma's spoilert. In de thread van The Masked Singer zijn daar ook wat voorbeelden van te vinden.

Eigenlijk ongelooflijk hoe DPG constant hun eigen programma's spoilert. In de thread van The Masked Singer zijn daar ook wat voorbeelden van te vinden.
Dat doen ze bij Play Media ook. Toegegeven, niet echt een excuus.

Een aflevering van De Slimste Mens wordt herhaald de dag erna in de namiddag. Voor die herhaling start, zie je in de reclames van de uitzendingen daarvoor al beelden van de volgende aflevering 's avonds, dus met de 3 kandidaten die meedoen 's avonds. Je weet niet wie heeft gewonnen, maar wel wie eruit ligt.

Allez, nu verklappen ze de clou al voordat het programma begint. Wat een idioten.
EDIT: raar, die bondgenoten weten precies ook al over die dodenlijst.. raar. Mis ik iets, of is daar vroeger al iets over gezegd?
EDIT: En wat zitten ze nu heel de tijd te doen of William in de shit zit, alsof al zeker Hans een schild gaat hebben. Ik snap er niets meer van. En die dodenlijst is toch gewoon een twist om een nacht niemand te vermoorden, zodat de verraders nog niet zeker gewonnen zijn, want anders was het 3-3.

Dus uiteindelijk hebben ze gewoon foortruken om zeker te zijn dat het 10 afleveringen zijn. Te vroeg een verrader eruit? Je mag verleiden, 2 eruit: chanteren, op het einde de verraders in overmacht: doodenlijst.

Laatst bewerkt:
LOL dat drama bij die dolk, terwijl die op dat moment totaal niet meer uitmaakte.

EDIT: En ook die random veranderingen van spelregels. Vroeger moesten ze de dolk niet gebruiken. Nu ineens wel. Maar die spelregels worden nooit op voorhand uitgelegd waardoor je toch meer en meer denkt dat ze gewoon ter plekke verzonnen worden in functie van het programma.

Laatst bewerkt:
Roman aan het klagen dat toen William zijn naam noemde dat dat als een dolk in de rug is.
Dude ge zijt zelf al x dagen William aant verdacht maken en ja dat was het plan om die wat verdachter te maken, maar als ge daar blijft op doorhameren ben je zelf ook ne dolk aan steken ze.

Toch weer een zalige twist... had het niet zien aankomen...

Julie de dolk, dus 50% kans dat Hans het schild heeft (hierboven ook bevestigd, al kon dat nog gezwans zijn, maar dat weten ze aan die ronde tafel sowieso niet)...
De dodenlijst is dan een zeer zwaar blok en een clue naar William. Tenzij er dan gezegd kan worden dat de verraders Hans hadden gekozen en dat er daarom geen dode is... maar waarom zouden de verraders het risico nemen dat je iemand die naar de wapenkamer ging te vermoorden als je een alternatief hebt...
Dan is zijn enige "redding" dat er géén verraders op zouden staan... maar ook dat, dan moet je ook weer naar Roman of Sean gaan wijzen, want je kan dan maar 1 op 4 vrijstellen van degene die niet op de lijst stonden...

Nu Roman mee eruit stemmen in die eerste ronde. Verban hem en het komt uit dat hij verrader is. Dat geeft de andere verraders de kans om Ender te vermoorden én William uit de wind te zetten, best een goede zet dan. Vergeet niet dat het is opgevallen voor anderen dat Sean en Roman na het chanteren toch niet meer de trekkers waren, dus die staan ook minder sterk.

(Valt het op dat ik zot zou worden in dat spel?)

Edit: ook nog twee weken wachten... damn!

Laatst bewerkt:
Volgende week geen verraders omdat er voetbal is, dat ze dat voetbal toch allemaal op seciaal daarvoor voorziene sportzender uitzenden ipv dat daar altijd andere programma's moeten wijken.

Dus ofwel gaat Roman naar huis = een verrader weg.
Ofwel Ender, en als Hans dan het schild heeft dan is William ook zo goed als zeker naar huis.

Trouble in paradise voor de verraders.

Dit draait belachelijk slecht of belachelijk goed uit.

Ofwel gaat Roman eruit: Ender/Hans gaan eruit (afhankelijk wie het schild heeft) en hebben ze dus een luxepositie daar William zich echt wel kan profileren als ‘ik heb Roman op de radar gezet’. Zowel Sean of William zal dan wel eindigen bij de laatste drie
Of Ender gaat eruit, William wordt ontmaskert maar ook Roman staat dan ineens op de radar. Samen met Sean die genoemd is.

Voor een entertainmentprogramma van VTM vind ik dit best nog wel goede tv. Buiten de chiro-opdrachten tussendoor.

Terug
Bovenaan