De Verraders S04

Tweek

Member
De%20Verraders%20seizoen%20drie

Ja mensen, deze is ook weer begonnen, slagen de verraders er ook dit jaar weer in om te liegen, bedriegen en iedereen op het foute pad te zetten?

Deelnemers: Francisco Schuster, Jens Dendoncker, Omar Souidi, Marleen Merckx, Anastasya Chernook, Francesco Planckaert, Charlotte Sieben, Toni Coppers, Clémentine Caron, Eliyha Altena, Olivier Deschacht, Roger van Damme, Lynn Van den Broeck, Els de Schepper, Gerben Tuerlinckx, Leen Dendievel, Amelie Albrecht, Chloé De Bie, Yannick Noben, Matthias Vandenbulcke

Mijn gedachten bij deze eerste aflevering:
Toch wel weer een hoop kandidaten die ik persoonlijk niet ken. Content creators, why do they even matter? Gerben werkte me al onmiddelijk op mijn zenuwen, jonge geef da schild gewoon af.
Is Toni weggelopen uit lost? precies John Locke.
En dan bij de selectie van de verraders zelf had ik iets van Staf, neem nu niet
Omar en Franscesco
want dat zou wel het meest voor de hand liggende zijn. Wat doet em... juist ja... Bizar dat de rest hun niet verdacht.

Zouden ze bij het laatste groepje opnieuw via ronde tafel een verraders kiezen? Lijkt me nogal bizar om die ook naar ronde tafel te sturen.

Dat schild afgeven zou ik toch ook wat weerstand voor hebben, maar zijt daar dan open over (beter dat ze je zien als een egoïst dan als een verrader, ook al kan dat je achteraf zuur opbreken). Het slechtste dat je in dit spel kan hebben, is dat ze denken dat je verdachte zaken aan het doen bent. Maar het tegendeel is in aflevering 1 ook al bewezen: te open zijn is ook verdacht. Prachtige groepsdynamiek, en de echte wereld in het klein: je weet nooit hoe een ander jouw gedrag zal interpreteren, hoe goed je bedoelingen ook zijn.

Van de zijde van het spel zijn er ook wel wat elementen die alles in de hand werken. Dat groepje apart houden is geniaal, want je ziet onmiddelijk twijfel ontstaan, wat een aantal mensen nog wantrouwiger maakt. Die groene en rode kaarten kunnen ze ook nog mooi uitspelen.
Combineer dat met een aantal karakters die zich al explosief hebben laten kennen, en het kan niet anders dan waar zijn dat dit seizoen zo spectaculair gaat zijn als ze na vorig seizoen al aangaven (want deze was toen al opgenomen).

Ik ga dit seizoen ook weer met plezier volgen. De gekozen verraders zelf, had ik liever Omar zelf niet in gezien, de andere 2 kunnen goede TV opleveren.

die Yannick Noben trekt dan weer op Gomer Pyle uit de film Full Metal Jacket :lol:

Altijd plezant programma om te volgen, die Oli Deschacht is er al aan voor de moeite.
Komt altijd dom over en Omar gaat die volledig gebruiken voor informatie.

want dat zou wel het meest voor de hand liggende zijn. Wat doet em... juist ja... Bizar dat de rest hun niet
Misschien met de idee dat de tweede net rap door de mand zou kunnen vallen. Levert sowieso goede televisie op, en daar spelen ze wel op in.

Hij had voor het programma "nog nooit gelogen" zegt hij

Ik blijf dit toch een geweldig programma vinden. BV's die hun trauma's van op de speelplaats herbeleven als ze niet bij het groepje mogen, nachten wakker liggen om onbestaande puzzelstukken te doen passen terwijl ze volledig op een dwaalspoor zitten en zo op de rand van een psychose komen, IRL vrienden "gebruiken als instrument". Heerlijk.

Ik herinner me een reünie-aflevering in seizoen 1 of 2, maanden later, waar mensen nog steeds kwaad waren op elkaar. Of die keer waar Loïc als verrader er zo volledig mentaal aan onderdoor ging dat hij zijn rol opbiechtte.

Het is eigenlijk een sociaal experiment dat nog net ethisch genoeg is om te bestuderen... en om van te genieten.

De verraders zelf lijken me wel goed als groep. Omar is keihard, maar oogt vriendelijk en heeft een goed argument dat de advocaat vorig jaar al verrader was, Francesco kan zich opwerpen als "joviale bondgenoot"-groepmens met een hart van goud, en Amelie houdt zo wat het midden tussen lief en competitief en kan zich volgens mij ook wel "dommer" voordoen dan ze is zonder dat het opvalt.

Zouden ze bij het laatste groepje opnieuw via ronde tafel een verraders kiezen? Lijkt me nogal bizar om die ook naar ronde tafel te sturen.
Ik denk niet dat ze nog een verrader gekozen hebben bij dat laatste groepje, maar ze moeten de schijn hoog houden dat er ook in dat groepje een verrader zou kunnen zitten, anders zou het wel heel makkelijk zijn.

Mijn keuze voor de verraders zouden Yannick Noben, Charlotte Sieben en Roger van Damme geweest zijn.

Ik denk dat Staf tegen de laatste groep gaat zeggen dat hij verrader(s) gaat aanduiden, heel de procedure gaat doorlopen en dan niemand gaat selecteren omdat er al 3 verraders zijn.

Zo is er toch twijfel; hoeveel verraders zitten er in de laatste groep?

Echt nog eens tv die je alle drama in de wereld doet vergeten. Heel benieuwd naar de volgende afleveringen, maar ik vrees echt voor Francesco. Hij kreeg wel de wind van voren van Omar, maar het verhaal daar achter was ook wel grappig.

Xavier Taveirne is dus blijkbaar ook al enkele keren gevraagd. Die zou ik er ook wel heel graag in zien.

Ik mis Ingeborg wel hahahaha...

Denk ook dat Omar de 1ste zal zijn die eruit vliegt van de verraders, hij is te zelfzeker.
En hoop dan eerder op Els of Marleen als nieuwe verrader.

Dieje fransisco (niet de plankaert) vind ik wel een vervelend iemand om naar te kijken. Die is té. En simonneke vind ik ook niet zo een interessant figuur.

Leen Dendievel, ik kan die niet zien. Vanaf de eerste seconde stak ze al tegen.

Ook wel heel duidelijk dat de hele rit met de koets op een ander moment is opgenomen. Heel mooi weer terwijl de rest vertrok in de regen en aankwam in de plassen.

Anastasya over Jens die vertelde dat hij de kaart van bondgenoot gekozen had: hij gooide letterlijk z'n kaarten op tafel. :laugh:

Dit kan gerust op een fatsoenlijkere manier verwoord worden.
Wie is die Anastasya eigenlijk? Ken die niet, buiten dat ze dikke loezen heeft vind ik er ook niet veel aan.

“Content creater” op social media en ze zou ook boene schrijven.

Is alleszins bekend geworden door de deelname aan de Slimste Mens waar ze enkele bijzondere uitspraken heeft gedaan.

Die is nog wel grappig op haar manier.

Terug
Bovenaan