Death Stranding

RIP Ryan Karazija (Frontman Low Roar).

Laatst bewerkt:
Blijkbaar lopen er BTs rond op het WK :D.

980

Per direct ook op Xbox. Tijdelijk slechts €19.99.

Keep on keeping on.

Naar aanleiding van de release op Xbox heeft trouwens ook Conan O'Brien - die in de game een klein rolletje heeft - het eindelijk eens gespeeld.
En hij werd door Kojima uitgenodigd om nog eens langs te komen in z'n studio om zich opnieuw te laten scannen voor "een volgende game".

Voor de volledigheid nog eens het eerdere - hilarische - bezoek van Conan aan Kojima's studio, alweer 5 jaar geleden:

Laatst bewerkt:
Om even niet teveel het 2de deel te overspoelen met vraagjes mss deze nog even oppikken. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die eerst part 1 wil uitspelen.

Iemand wat goede tips, liefst met een link naar een goede website ipv spoiler tags die toch iedereen leest? Ik weet niet wat te doen als die zwarte handen ten tonele komen. Iemand concrete tips daarvoor, en ook een overzichtje van hoe het hele koerier system werkt, ik ben er nog altijd niet uit, net begonnen en mijn 2de link gemaakt (knot). Nog zoveel onduidelijkheden. Ik moet niet alles weten, maar wel indien ik zaken zou missen en zou moeten backtracken. Ik speel op normal en dat is zeker te doen qua moeilijkheid...

Om even niet teveel het 2de deel te overspoelen met vraagjes mss deze nog even oppikken. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die eerst part 1 wil uitspelen.

Iemand wat goede tips, liefst met een link naar een goede website ipv spoiler tags die toch iedereen leest? Ik weet niet wat te doen als die zwarte handen ten tonele komen. Iemand concrete tips daarvoor, en ook een overzichtje van hoe het hele koerier system werkt, ik ben er nog altijd niet uit, net begonnen en mijn 2de link gemaakt (knot). Nog zoveel onduidelijkheden. Ik moet niet alles weten, maar wel indien ik zaken zou missen en zou moeten backtracken. Ik speel op normal en dat is zeker te doen qua moeilijkheid...

Ik zou niet te veel nadenken over dat koeriersysteem, volg gewoon de main missies "Orders for Sam" voor een tijdje en dan wordt dat wel duidelijk.

Wat de BT's betreft, in het begin heb je amper tools om ze te lijf te gaan dus is rondgaan de enige optie. Goed je scanner gebruiken, afstand houden, adem inhouden.

Death Stranding is een beetje doorbijten in het begin maar het wordt beloond.

Ok maar 1 ding dat ik nu al wil weten, redelijk in het begin van de game dus weet niet of het spoiler is maar zet het toch tss tags:

Ik ben dus zo BTs aangevallen geweest, en je belandt zo in een black pool of death, redelijk surrealistisch, wat is daar de bedoeling van, is het normaal dat je daar soms in belandt, en wat voor effecten geeft dat op de game? Waarschijnlijk wordt dit wel duidelijk, en is het part of the process om te ontdekken, maar kan dat kwaad? Want erna was mijn stamina serieus naar de kloten. Of wa dat nu omdat ik verzopen was in een rivier, weet het effe niet meer goed...

Ok maar 1 ding dat ik nu al wil weten, redelijk in het begin van de game dus weet niet of het spoiler is maar zet het toch tss tags:

Ik ben dus zo BTs aangevallen geweest, en je belandt zo in een black pool of death, redelijk surrealistisch, wat is daar de bedoeling van, is het normaal dat je daar soms in belandt, en wat voor effecten geeft dat op de game? Waarschijnlijk wordt dit wel duidelijk, en is het part of the process om te ontdekken, maar kan dat kwaad? Want erna was mijn stamina serieus naar de kloten. Of wa dat nu omdat ik verzopen was in een rivier, weet het effe niet meer goed...

Wordt nog allemaal uitgelegd, maar als je al een stukje wil weten...

Jouw personage heeft een link met het hiernamaals. Ook de andere hoofdpersonages die je ontmoet doorheen de game, hebben een speciale band met de dood. Het is grotendeels gebaseerd op hoe men in Egypte dacht over de dood. Komt nog meermaals aan bod doorheen de game.

Anyway, op sommige plekken komen dus die BT's tevoorschijn, en dat zijn dode zielen die nog vasthangen aan onze wereld. Sommigen willen gewoon dat je hen bevrijdt, anderen willen dat je hen met rust laat.

Als ze je pakken word je meegesleurd naar een zee van pure aardolie. En daar krijg je een soort van mini bosses bestaande uit zeedieren, denk aan walvissen en octopussen, die werden verstoord door je komst. De term "death stranding" verwijst o.a. naar het échte fenomeen dat er soms zeedieren in grote aantallen aanspoelen nadat hun habitat werd verstoord. Dat verklaart dus de bosses. En waarom aardolie? Wel die bestaat ook grotendeels uit dode zeedieren en planten, na miljoenen jaren onder hoge druk in de aardbodem.

BT's ga je uiteindelijk nog in stealth-mode kunnen bevrijden. Maar je zal ze - zeker die bosses - ook te lijf kunnen gaan met wapens. Heel veel wapens. Heel bijzondere wapens.

Overleef je een gevecht niet, krijg je op die plek een hele diepe krater die meestal blijvend in het landschap zit. En schade aan je cargo natuurlijk.

Thx, een stukje? Ik vind dit al redelijk impressive, nu doe ik zeker door. Ben destijds gestopt door die BTs waar ik gene weg mee kon

Gisteren het verhaal uitgespeeld.

Wat is de meest efficiënte aanpak voor de platinum trophy?
Concentreren op zoveel mogelijk ziplines uit te werken of ook investeren in die wegen terug te bouwen?
Is het de moeite om die ziplines ook verder te upgraden?
Ik heb alvast de moeilijkheid op hard ingesteld voor die premium leveringen.

Ben er ook eens mee gestart, directors cut, en circa 8u in de game. Twee korte vraagjes;
- zijn die side quests (standard orders) echt een meerwaarde? Had begrepen dat dat vooral is om betere gear te krijgen, maar hebde dat nodig echt? Soms is dat wel iets te droog; 'breng 60kg metaal even helemaal terug...'
- heb dien 'brommer' juist gekregen, maar schrik dat die batterij leeg ga gaan; gewoon generators bouwen hoe het uitkomt?

Wel echt goeie game, denk dat het iets is dat u meteen moet liggen of niet, kan het wel smaken. Ook het verhaal, al is dat weird as fuck en is het niet echt de bedoeling denk ik dat ge mee moet zijn met alle concepten uit die wereld.

Generators inderdaad. Maar uiteindelijk liggen er ook wegen, en zolang je daar rijdt, heb je geen batterij nodig én wordt ze opgeladen ook.

Terug
Bovenaan