Debuut IM - do's en don'ts?

Startte aan €299 maar dat gaat uiteraard ook stelselmatig omhoog.
De €379 is fase 1 en goedkoopste prijs.
Vind deze prijzen echt wel gek... Duurder of een halve ironman. Dan weet ik niet waarom je in feite voor een challenge wedstrijd zou kiezen..

Middle DistanceIndividual entryRelay entry
Current tier (Phase 1)€ 379€ 399
Phase 2: From November 17€ 399€ 419
Phase 3: From January 5€ 419€ 439
Phase 4: From March 30€ 439€ 459
Phase 5: From July 6€ 459€ 479
Final tier from August 10€ 479€ 499

De €379 is fase 1 en goedkoopste prijs.
Vind deze prijzen echt wel gek... Duurder of een halve ironman. Dan weet ik niet waarom je in feite voor een challenge wedstrijd zou kiezen..

Middle DistanceIndividual entryRelay entry
Current tier (Phase 1)€ 379€ 399
Phase 2: From November 17€ 399€ 419
Phase 3: From January 5€ 419€ 439
Phase 4: From March 30€ 439€ 459
Phase 5: From July 6€ 459€ 479
Final tier from August 10€ 479€ 499
Er was vlak na de race dit jaar een moment om in te schrijven aan €299. Ik denk voor de eerste 500 deelnemers. Ik had het moeten screenshotten. :)

Edit: Net gekeken en ik kreeg de mail op 19/9, maar de prijzen van toen staan er niet in de mail zelf. Het ging om de early access (phase 0).

Laatst bewerkt:
Net terug van Marbella WC.

Amai, wat was dat :laugh:
Over 2 dagen een 6000 deelnemers. Dus het was er druk. Maar ondanks dat het druk was eigenlijk nergens lang moeten schuiven voor afhalen nummer, inchecken / outchecken materiaal. Dat was waarschijnlijk voor andere mensen wel anders.

Zelf niet naar de banquets geweest. De eerste was blijkbaar een ramp qua eten. IM heeft zelf de tickets terugbetaald aan de mensen die er gekocht hadden los van de atleten. Dus de 2de ook maar geskipped.

Vorig jaar had ik ook de 70.3 Marbella gedaan. In vergelijking was het parcours dit jaar wel zwaarder. De klim vanuit Ojen is een stuk steiler en het loopparcours was de grootste wijziging en een stuk zwaarder. Ook wel met de wind erbij.

Zelf 119de/493 in mijn AG (35-39) geworden. Overall wel tevreden van mijn wedstrijd. Had mss wat harder moeten fietsen op de tussenstukken. Maar het lopen ging heel goed.
Niveau is wel waanzinnig hoog ivm andere wedstrijden van IM, maar het is natuurlijk een WC.

Mijn tijden:
Zwemmen: 33:43 (1:45)
Fietsen: 2:41 (33:41)
Lopen: 1:21 (3:53)
Finish: 4:43

Ook voor het eerst een wisselzone (T2) ondergronds in een parkeergarage :laugh:
Doordat op zaterdag de vrouwen hun wedstrijd hadden konden we ook niet zien waar onze fiets juist moest komen. Maar de vrijwilligers hielpen goed tijdens de wedstrijd om je nummer terug te vinden.

Wel blij dat ik geen problemen gehad hem met de bagage. Ik denk dat ze daar in de luchthaven van Malage hun werk gehad hebben met 6000 fietskoffers af te handelen. Wel wat mensen met problemen, ik denk vooral intercontinentale.

Bij deze ben ik ingeschreven voor Almere. Ik deed er 5j geleden mijn eerste halve en vorige editie deed ik mijn duurloop op het fietspad van de dijk terwijl de race langs me passeerde.

Sowieso heb ik niet de tijd om de vermoeidheid naar een hele te kunnen dragen, maar het kriebelde wel toen ik zag dat Thun nog plaatsen heeft.

Ironmanprijzen zijn trouwens wel duurder dan wat ik nu in Almere betaal. Ironman adverteert een prijs en vraagt dan een processing fee, Challenge doet dat niet.

Zijn er hier mensen die wat ervaring hebben met aero bikefits? Ik heb een filmpje gemaakt na continu tweaken op rollen, maar ik vraag mij af of spacers verwijderen een positieve impact gaat hebben op mijn drag.

Ik weet dat dat bijzonder complex is, en heb het in het verleden ook al eens op FB groups gevraagd, maar dan staat dat écht publiek.

Zijn er hier mensen die wat ervaring hebben met aero bikefits? Ik heb een filmpje gemaakt na continu tweaken op rollen, maar ik vraag mij af of spacers verwijderen een positieve impact gaat hebben op mijn drag.

Ik weet dat dat bijzonder complex is, en heb het in het verleden ook al eens op FB groups gevraagd, maar dan staat dat écht publiek.
Voor halve of IM zou ik toch ook naar comfort kijken ipv enkel aero.
Hoe comfortabeler, hoe beter je de wattages kunt wegtrappen.

Natuurlijk ook niet 100% voor comfort gaan.

mss gewoon een statische foto. Lijkt dat iets?

Tis voor een halve (geen IM, maar wel een halve, Lievegem). Ingeschreven maar ik ben echt een waardeloze zwemmer zelfs na 1,5j zwemles. Dus die 1.8k wordt een echte challenge, als het überhaupt al haalbaar is

Ps: ik draag mijn creatinekilo’s nog mee 😆 IMG_0278.jpeg

mss gewoon een statische foto. Lijkt dat iets?

Tis voor een halve (geen IM, maar wel een halve, Lievegem). Ingeschreven maar ik ben echt een waardeloze zwemmer zelfs na 1,5j zwemles. Dus die 1.8k wordt een echte challenge, als het überhaupt al haalbaar is

Ps: ik draag mijn creatinekilo’s nog mee 😆Bekijk bijlage 47168
Je zit idd wel vrij rechtop. Spacer eruit => afweging met comfort en ´ronddraaien´ en zo verder tot je op uw sweetspot zit.

Je zit idd wel vrij rechtop. Spacer eruit => afweging met comfort en ´ronddraaien´ en zo verder tot je op uw sweetspot zit.
Relax, zou niet zomaar beginnen met het verwijderen van spacers. Comfort > lager zitten all day every day.
Het blijkt uit veel testen dat het plaatsen van aero extensies onder een hoek en iets hoger zitten meer aero is dan lager en rechte extensies. Lager is dus niet meteen meer aero.

Zoek dus gewoon eerst vooral een positie waar je uzelf comfortabel in voelt en je ook de watts kan wegtrappen. Heeft geen nut te zakken met spacers als je u houding niet kan houden. Ook rekening houden met het lopen achterna.. meer comfort tijdens fietsen is ook een snellere looptijd.
Enige wat ik effectief kan adviseren is op training uit verschillende posities ook effectief lopen achterna en kijken wat het gevoel zegt.
Let hierbij goed op wat het lichaam zegt door het blijven in de aero positie zitten. Is dat haalbaar? Neig je vanzelf te vaak er uit te komen? Kunnen indicators zijn dat het niet in orde staat.

En de vraag wat is meer aero? ‘T is maar door te testen dat je het effectief weet. Denken dat iets meer aero is, is vaak bedrogen uitkomen.

@poeperman: begin aub met een bikefit. Zo maak je aan basis hoe het mechanisch zou moeten zijn en kan je altijd nog kleine aanpassingen doen achterna
Welke extensies heb je op je fiets staan?

Een min om meer schaamteloze kopie van de Fast TT cockpit, die bij mijn frame zat. Het is een Winow TT-119.

https://winow-bike.com/

De zadel - pedaalafstand is overigens perfect gelijk aan die uit mijn bikefit voor de racer, dus die afstand (de meest cruciale?) zou alleszins relatief juist moeten staan.

Laatst bewerkt:
Een min om meer schaamteloze kopie van de Fast TT cockpit, die bij mijn frame zat. Het is een Winow TT-119.

https://winow-bike.com/

De zadel - pedaalafstand is overigens perfect gelijk aan die uit mijn bikefit voor de racer, dus die afstand (de meest cruciale?) zou alleszins relatief juist moeten staan.
Mijn maten op de tri bike zijn wel een stukje anders dan op de racer. Blijft een keuze of je jezelf laat fitten maar ‘t is een no brainer voor mij om daar mee te beginnen

Ik ben nieuw hier , en had graag wat tips and tricks gekregen voor de triatlon wedstrijd. Ik heb me samen met een vriend ingeschreven voor de 70.3 open lake triatlon. Achteraf gezien dat het fietsparcours met 900 hoogtemeters best wel pittig is. Ik train momenteel 2x per week op de rollen, probeer 2x te gaan lopen (heb in het verleden 1x een volledige en enkele halve marathons afgewerkt). Zwemmen volg ik wat beginnerslessen crawl en probeer ik ook 1x in de week zelf te gaan. Het begint wat te lukken, maar er is nog werk aan. Alvast bedankt voor jullie input en tips ;)

Ik ben nieuw hier , en had graag wat tips and tricks gekregen voor de triatlon wedstrijd. Ik heb me samen met een vriend ingeschreven voor de 70.3 open lake triatlon. Achteraf gezien dat het fietsparcours met 900 hoogtemeters best wel pittig is. Ik train momenteel 2x per week op de rollen, probeer 2x te gaan lopen (heb in het verleden 1x een volledige en enkele halve marathons afgewerkt). Zwemmen volg ik wat beginnerslessen crawl en probeer ik ook 1x in de week zelf te gaan. Het begint wat te lukken, maar er is nog werk aan. Alvast bedankt voor jullie input en tips ;)
Ah, de OpenLakes, met de massastart voor te zwemmen .. bereid je hier goed op voor

Terug
Bovenaan