Debuut IM - do's en don'ts?

Ik ben wel aan het twijfelen om vrijwilliger te zijn in Knokke, maar ik weet niet of het ideaal is om een week voor mijn eigen race daar de hele dag te gaan staan.

Ik ben wel aan het twijfelen om vrijwilliger te zijn in Knokke, maar ik weet niet of het ideaal is om een week voor mijn eigen race daar de hele dag te gaan staan.
Waarom zou dat zo nefast zijn een week voor de wedstrijd?
Een dag ervoor kan ik nog inkomen, maar een week.

Waarom zou dat zo nefast zijn een week voor de wedstrijd?
Een dag ervoor kan ik nog inkomen, maar een week.
In principe is dat nog een stevige trainingsdag. Ik taper best weinig voor een halve. Ik zou moeten schuiven met een lange training de dag ervoor en dan herstellen de dag van de race waar ik dan op mijn benen sta.

Ik heb vorig jaar mijn Ordu gekocht. Ik heb de aerobottle vervangen door een gewone cage en bottle en de bottle cages (genre xlab mini wing) van mijn partner haar TT achter het zadel. Nu ben ik aan het twijfelen om zelf iets te kopen. Tips?

Algemene indruk: alles is superduur. 😅 De meest eenvoudige (en goedkope) oplossing is hetzelfde systeem achter het zadel te kopen.

Alternatief is een mount aan het zadel, maar dan riskeer je niet te mogen deelnemen door de fairing.
De oplossing tussen de armen is ook niet evident meer, want die regels zijn recent veranderd en ik zou het dus allemaal eens moeten uitzoeken.

Ik heb vorig jaar mijn Ordu gekocht. Ik heb de aerobottle vervangen door een gewone cage en bottle en de bottle cages (genre xlab mini wing) van mijn partner haar TT achter het zadel. Nu ben ik aan het twijfelen om zelf iets te kopen. Tips?

Algemene indruk: alles is superduur. 😅 De meest eenvoudige (en goedkope) oplossing is hetzelfde systeem achter het zadel te kopen.

Alternatief is een mount aan het zadel, maar dan riskeer je niet te mogen deelnemen door de fairing.
De oplossing tussen de armen is ook niet evident meer, want die regels zijn recent veranderd en ik zou het dus allemaal eens moeten uitzoeken.
Ik heb nu de ez gains set up die toch wel serieuze aero claims maakt. Overmorgen voor de eerste maal in wedstrijd testen.
Voordeel is daar dat je uw bottles (1 of 2) kan schuiven dieper of dichter. Die staan ook iets hoger dan een standaard bts systeem waardoor ze in principe iets eenvoudiger toegankelijk moeten zijn.

Ik heb nu de ez gains set up die toch wel serieuze aero claims maakt. Overmorgen voor de eerste maal in wedstrijd testen.
Voordeel is daar dat je uw bottles (1 of 2) kan schuiven dieper of dichter. Die staan ook iets hoger dan een standaard bts systeem waardoor ze in principe iets eenvoudiger toegankelijk moeten zijn.

Ik heb die ook. Heb de indruk dat de prijs al hoger is dan toen ik ze kocht een jaar geleden.

Ervoor had ik één van Profile Design, waarbij de drinkbussen meer rechtop zitten. Dat vond ik wel iets makkelijker om in en uit te halen.
Nu moet ik wat verder reiken.

Voorbije weekend was de eerste wedstrijd van het seizoen. City triatlon Leuven. Eerste keer een een massastart vanuit het water. Wat een oorlog die eerste 100-150m. Er toch in geslaagd om mijn tempo van 11 maand geleden (2:50/100m) met een minuut te verbeteren. 2 Ronden fietsen met een parcours in 2 delen. Binnenstad met toch wat draaien en keren, keizersberg en vlakker stuk richting Wijgmaal. 37,5km/u avg. Bergop werd ik steeds voorbij gereden om dan op het vlakke weer dezelfde achter te laten. Had het eerder andersom verwacht door mijn kleinere lichaamsbouw. Lopen 3 ronden van 3,3km. Continu op en af met 3x Sint-antoniusberg op en Ramberg af. Binnen gekomen net onder de 40min. Gefinisht ergens rond de 80ste plaats van de 800.

2 Weken terug ook mijn nieuw frame aangekregen. Helaas de verkeerde maat ontvangen en nu opnieuw 3-tal weken wachten. (Quick Pro TR: one maat S, wordt binnenkort dus te koop aangeboden :)) Volgende wedstrijd is Zolder dus hopelijk tegen dan de SL7 inruilen voor de TT fiets. Wel benieuwd welk verschil dit gaat geven.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan