Denk je hier anoniem te zijn en vind je dit belangrijk?

Zit je hier anoniem

• Ja - ik let hier zelf ook op

Stemmen: 37 26,2%
  • Ja - al ben ik mij er van bewust dat ik allicht niet voor iedereen anoniem ben

Stemmen: 75 53,2%
  • Nee

Stemmen: 29 20,6%

• Totaal aantal stemmers
    141

Pieterjan94

Well-known member
Ik ben niet de beste opiniepeiler, maar ik vraag het me wel af. Quasi iedereen zit hier met een username en een avatar die geenszins gelijken op de echte naam of gezicht. Sommige usernames zijn door de tand des tijds zelfs gewoon grappig geworden al zeg ik het zelf, maar daar ga ik nu niet op inzoomen.
Nu heb ik onlangs een privébericht ontvangen van een user die dacht dat ik hem probeerde te ontmaskeren door een mopje dat ik maakte, maar het was maar een mopje en iedere gelijkenis met de user beruste op puur toeval*. Met alle gegevens die we over onszelf hier achterlaten, en een groot spoor aan informatie op google, sociale media,... is het denk ik een illusie te denken dat we hier allemaal voor iedereen anoniem zitten. Ik denk bijvoorbeeld van mezelf dat ik zeker niet anoniem zit hier. Ik geef namelijk al mijn voornaam en geboortedatum prijs.

Dus lekker kort: zit je hier anoniem, en vind je dat belangrijk? Hou je actief rekening met wat je hier zegt?

*of niet? Mysterie maakt het leven spannend 👻 👻 👻 👻

Niet belangrijk.
Er mag toch nix illegaals gedaan worden hier dus waarom dan bang zijn?

Gewoon eerlijk zijn en dan hoef je nooit bang te zijn.

Want who knows... na 15 jaar doe je dan eens een meeting en dan komt toch alles naar boven :cheer:

Na mijn eerste post in het 'brutoloon' topic 10!! jaar geleden kreeg ik de dag erna al de vraag van een collega of ik echt zoveel meer verdiende dan hem .. Dus ik maak me geen illusies :woohoo:

Ik maak me daar geen illusies over en wie goed zoekt komt op mijn echte naam uit of kan me zelfs aanspreken irl. Sommige mensen van dit forum heb ik al ontmoet en ongetwijfeld zal ik er nog ontmoeten. Ik ga uiteraard niet alles open en bloot bespreken en als ik met een zéér persoonlijk issue zit zou ik het overwegen om via een mod een dubbelaccount aan te maken om die vraag te stellen, maar ik heb de behoefte nog niet gehad.

Sommige kennen mijn naam, 1 heb ik al ontmoet, een aantal weten waar ik werk. Mijn username is bekend bij heel wat kennissen, dus kunnen mij wel terugvinden.

zeker niet anoniem.
ik denk dat velen wel weten wat mijn (vrij publieke) job is. als collega's hier zouden komen kijken, weten ze direct wie ik ben.

en een aantal hier heb ik irl al eens gezien (JPV bvb van een vorig forum, bepaalde sim-racers van op Francorchamps lang geleden)

zeker niet anoniem.
ik denk dat velen wel weten wat mijn (vrij publieke) job is. als collega's hier zouden komen kijken, weten ze direct wie ik ben.

en een aantal hier heb ik irl al eens gezien (JPV bvb van een vorig forum, bepaalde sim-racers van op Francorchamps lang geleden)
Ik kan je naam nog, maar eerlijk gezegd, zou niet meer weten hoe je eruit ziet. Nu, zelfs dan zou je ferm veranderd zijn :).

Ik weet dat er iemand ooit op de trein zag dat ik als jpv ingelogd was en me zo herkende, maar vond dat vreemd dat die dan niet even goeiedag zei. Verder ken ik hier fysiek nog @quovadis en lang geleden @glashelder gezien, maar dat is het WSS zowat.

Ik ken verder veel hun naam en werkgever, maar da's omdat ze vragen via pm's met loonfiche sturen, dat hou ik niet bij.

M'n broer kent men nick en een collega weet dat ik m'n loon heb gepost op dit forum, en ze weet wat m'n loon is. Dusja.

Ik pas vaak situaties in posts aan of laat details achterwege om de anonimiteit wel wat te bewaren, ben altijd wat paranoïde geweest op dat vlak. Waarschijnlijk het meest belachelijke wat ik doe op dat vlak is dat wanneer ik op dit forum ventileer over iets, ik actief vermijd om er irl (of toch zeker in groep) over te praten. :laugh: Ik doe/deed dat op alle fora waar ik gezeten heb, ook al heb ik serieus wat mensen van andere fora irl ontmoet.

Irl ben ik een open boek, behalve dan over het 'online dubbelleven'. Ik scheid die twee wereld compleet van mekaar. Dat is volgens mij begonnen met dat ik een kleine 20 jaar geleden online fora en gamen gebruikte als vlucht voor de werkelijkheid waar ik in het echte leven weinig aan probeerde te denken en vice versa (wat uiteraard paradoxaal is met het feit dat ik actief nadenk over hoe ik verhalen uit het echte leven zo moet formuleren dat ik er niet aan gelinkt kan worden). Die online anonimiteit ervoer ik als een vorm van veiligheid. Niemand online kwam erachter met welke problemen ik sukkelde en omgekeerd kon ik m'n gedachten zo verzetten als ik weer een slecht moment had irl.

Ondertussen is het een gewoonte van me om op fora anonimiteit te bewaren en ga ik ook niet actief m'n best doen om daar iets aan te veranderen zolang me dat nergens een voordeel voor oplevert. 🤷‍♂️

Laatst bewerkt:
Ik kan je naam nog, maar eerlijk gezegd, zou niet meer weten hoe je eruit ziet. Nu, zelfs dan zou je ferm veranderd zijn :).

Ik weet dat er iemand ooit op de trein zag dat ik als jpv ingelogd was en me zo herkende, maar vond dat vreemd dat die dan niet even goeiedag zei. Verder ken ik hier fysiek nog @quovadis en lang geleden @glashelder gezien, maar dat is het WSS zowat.

Ik ken verder veel hun naam en werkgever, maar da's omdat ze vragen via pm's met loonfiche sturen, dat hou ik niet bij.
Ik krijg jou soms als vriendensuggestie op facebook :oi22:

Ik gebruik dit forum wel als een rant plek/spiegel of voor onozele vraagjes dus liever anoniem. Gewoon om onzinnig te kunnen doen.

Ben er oke mee dat er zo'n 5 tal mijn echte naam kennen en weten wie ik ben, maar ik verkondig niet in mijn privé dat ik op dit forum zit.

Ik weet van verschillende mensen wie ze zijn en zij meestal van mij. Waarschijnlijk ook wel een paar waarvan ik weet wie zij zijn, maar zij niet van mij en omgekeerd ook.

Ik ben er zeer beducht voor om eerlijk te zijn.

Ik post hier veel persoonlijke zaken. Soms teveel. Maar ik doe het dan toch omdat ik merk dat het een uitlaatklep is. Mijn vrienden zijn ook een goede uitlaatklep, maar sinds de kinderen zie ik die minder. En bovendien moet je bij vrienden soms ook wel eens op gevoeligheden letten. Soms gaat het ook gewoon OVER mijn vrienden zelf. :p

Mochten naaste familie of vrienden hier een actieve gebruiker zijn, zouden ze mij makkelijk kunnen ontmaskeren. Maar ik ga er vanuit dat die kans zeer klein is. Voor de rest probeer ik ervoor te zorgen dat de informatie voldoende verspreid is over verschillende topics zodat ik niet kan ontmaskerd worden met een simpele Google search en dan te belanden op één post met alle informatie in.

Dus mocht iemand mij denken te kennen in real life: gelieve mij dit te laten weten in PM aub. Dank u.

Ik ken hier nog 1 of 2 enkelingen van de ATTN Studententhread op 9lives van jaren 2010-2015 die ik toen een paar keer in het echt heb ontmoet, voor de rest redelijk anoniem denk ik.

De meesten hebben het forum ondertussen ook verlaten.

Ik probeer er wel over te waken om anoniem te blijven ja, al zal je als je mijn 20 jaar postgeschiedenis uitkamt mij wel kunnen identificeren. Maar ik ga hier nooit mijn naam schrijven, of mijn job/werkgever benoemen.

Terug
Bovenaan