Destiny 2

Destiny 2

Wij zijn er na enkele jaren met ons groepje (uit miserie door gebrek aan goeie coop games) terug mee begonnen en dan sta je wel voor een gigantische hoop content om toe te werken naar een zestal raids. Toch wel nog altijd echt de moeite hoor.
Wie dit non-stop gespeeld heeft, zal inderdaad wel bevestigen dat het ver op zijn einde is, maar wie is dit in godsnaam nog altijd aan't spelen dan:)

Moesten jullie TFS spelen, en dan vooral de raid, en jullie hebben een extra speler nodig, moogt mij altijd inviten/vragen (denk dat ik u nog in mijn lijst heb).

Roadmap voor het komende jaar:

Vandaag al een gratis nieuwe spelmode.

Rite of the Nine offers a fresh take on dungeon diving for both veterans and those stepping into them for the first time. Featuring the Prophecy, Spire of the Watcher, and Ghosts of the Deep dungeons, the event introduces unique twists to familiar encounters, including refreshed dungeon weapons with a striking Nine-inspired look. Guardians will reconnect with Orin, the mysterious Emissary of the Nine, closing the narrative gap until The Edge of Fate arrives.

Een nieuwe grote expansion op 15 juli:

En nog eentje op 2 december, in samenwerking met Star Wars:

"Legacy" collection zit momenteel in de Humble Choice.. destijds zowel door het origineel als begin van deel 2 gecharmeerd door de gunplay en de world building. Live service ish bleef het geheel wel geweldig onaantrekkelijk maken. Zeker met content die vervliegt als het ware.

Maar dit is dus wat er momenteel ook speelbaar is? Da's wat, een paar 100u? :p
The Final Shape Standard Edition*
Lightfall Standard Edition*
The Witch Queen Standard Edition*
Beyond Light Pack**
Shadowkeep Pack**
Forsaken Pack
30th Anniversary Pack
Pit of Heresy Dungeon
Shattered Throne Dungeon
Grasp of Avarice Dungeon

*Dungeon Keys for The Final Shape, Lightfall, and The Witch Queen are sold separately.

**The Beyond Light and Shadowkeep campaigns are open to all players in Destiny 2 and are not included in this pack.
Is het nog demoeite om de stap te nemen als "casual" die gewoon wat wilt knallen? Ga waarschijnlijk geen zak om het verhaal geven. Maar moet toegeven, Bungie knows gunplay en het level en enemy design was toch serieuze stap weg van het "play mobile esque-uh" Halo.

Wij speelden met vrienden de oude raids op easy (wij waren serieus overlevelled omdat we te weinig spelen om te grinden voor builds) maar blijkbaar zijn deze sinds de laatste update gelijk aan eigen level dus tot zover het casual gamen. Als ik wat comments lees van de diehards, is de laatste update wel een punt waar het voor iedereen ophoudt. Vooral door het grinden (iedereen moest weer van op level 0 beginnen) en het bijhorend gebrek aan rewards.
Maar om deze gratis of zeer goedkoop na jaren terug op te pikken is er wel heel veel te doen en zeker de moeite, zeker met 2 vrienden.

9 Juni krijgen we de laatste destiny 2 update. Game blijft speelbaar voorlopig maar ze stoppen met development.

As our focus turns towards a new beginning for Bungie, we will begin work incubating our next games. To that end, on June 9, 2026, we will release the final live-service content update for Destiny 2 to begin that new journey as a studio.

Though active development may be concluding, we will ensure that Destiny 2 remains playable, just as the original Destiny is today. Many changes in this final update will aim to ensure that Destiny 2 is a welcoming place for players to return to.

9 Juni krijgen we de laatste destiny 2 update. Game blijft speelbaar voorlopig maar ze stoppen met development.

Dan kan ik het eindelijk deleten van de PS5... good riddance. Nu ja, de "Star Wars" DLC was best wel heel leuk om te spelen. Log soms nog eens in van tijd tot tijd om wat vanguard alerts te doen met mijn lightsaber.

Het was een haat-liefde verhouding maar voor ons toch de mooiste co-op raidmomenten die sindsdien nooit meer geëvenaard werden. Hopelijk toch nog een D3 op de PS6 aangezien Marathon de verwachtingen niet heeft ingelost?
Edit: net gelezen dat er veel ontslagen volgen en dat D3 (nog) niet in ontwikkeling is.

Laatst bewerkt:
Spijtig, toch graag en veel gespeeld, zeker de witch queen expansion. Vind het nog altijd vreemd dat ze niet gewoon verder gaan met expansions.

Ze waren het al jaren aan het rekken met gerecycleerde content voor €40 t stuk dus daar mocht wel zeker een eind aan komen. Maar ik had het einde van Destiny 2 liever gezien als een aankondiging van den 3 maar dat is blijkbaar helemaal het geval niet.
Het blijft online en er is meer dan content genoeg om dit later nog eens op te pikken met vrienden maar de geldklopperij van DLC's vond ik wel een schande hoor. Soms was dit echt een campaign van 1 uurtje, een oude raid met wat D1 raidwapens en een kut gamemode met waves opnieuw van onder 't stof halen waar niemand op zit te wachten. Ahja en een nieuwe levelcap om iedereen weer een reden te geven om te grinden.
En toch uitkijken naar hopelijk een D3 binnen enkele jaren, puur voor de co-op.

D1 heel veel gespeeld maar bij D2 afgehaakt omdat de PVP niet goed voelde voor mij. Dan een paar keer willen terugkeren voor het verhaal maar met hun vaulted expansions was mijn zin snel over. Hopelijk trekken ze er lessen uit voor D3.

Edit: net gelezen dat er veel ontslagen volgen en dat D3 (nog) niet in ontwikkeling is.
Zie het hier ook en dat het van Jason Schreier komt betekent dat het allicht waar is. Aangezien hij *de* game journalist is.

Bungie is toch de definitie van mismanagement in de game wereld.
Wat een gemist potentieel, echt jammer.

En Sony die zoveel betaalde en nu enkel Marathon heeft, wat het slechter doet dan D2.
Bedenkelijk of ze geld blijven pompen in Bungie...

Zie het hier ook en dat het van Jason Schreier komt betekent dat het allicht waar is. Aangezien hij *de* game journalist is.

Bungie is toch de definitie van mismanagement in de game wereld.
Wat een gemist potentieel, echt jammer.

En Sony die zoveel betaalde en nu enkel Marathon heeft, wat het slechter doet dan D2.
Bedenkelijk of ze geld blijven pompen in Bungie...
ze hebben te veel betaald, ze gaan heus Bungie niet sluiten, de studio kleiner maken dat kunnen ze wel.

Tja D1 en D2 in de tijd heel veel plezier aan beleefd, momenten die me gaan bijblijven met de raids zeer jammer dat het zo achteruit is gegaan met die game.
Ergens hoop ik dat ze hem gaan terugbrengen als D3 maar ik denk dat hun focus nu gaat liggen op Marathon, die eigenlijk let's face it een flop is.

Terug
Bovenaan