Diablo Immortal

Diablo Immortal

Joeri

Redacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
diabloimm.png

release: 2 juni 2022
genre: MMORPG
dev: Blizzard

/!\ free-to-play

Diablo Immortal. Ontworpen voor mobile, maar ook op PC te spelen.

Battle against ancient evils and discover the untold story between Diablo II and Diablo III in this all-new massively multiplayer online action RPG.

The Archangel Tyrael is presumed dead, and mankind is left to deal with the aftermath of his actions. Fragments of the shattered Worldstone, still embued with great power, are tainting the land. Diablo’s minions hope to harness that power to allow the Lord of Terror to return.

Had het inderdaad op reddit gelezen, en is ook verdewenen uit mijn lijst met games op de google store. Ook verschillende nederlanders die al bevestigd hebben dat het in nederland sinds begin mei verdwenen is uit de stores.

toch een chance dat wij een overheid hebben die ons beschermt tegen lootboxen in games .. :sarcastic:
en dat allemaal omdat er een bende "verantwoordelijke" ouders hun visa kaart aan hun "verantwoordelijke kinderen" geven

apenland gewoon

toch een chance dat wij een overheid hebben die ons beschermt tegen lootboxen in games .. :sarcastic:
en dat allemaal omdat er een bende "verantwoordelijke" ouders hun visa kaart aan hun "verantwoordelijke kinderen" geven

apenland gewoon
Ge kunt onze overheid veel kwalijk nemen, maar toch niet dat ze gokmechanismes weren uit media met een grote focus op minderjarigen...

Warcraft Arclight Rumble wrs ook niet dan??
Hangt ervan af he. Overwatch heeft ook lootboxes, maar aangezien die puur cosmetic zijn, maakt dat niet uit. Het is vooral als je er een voordeel uithaalt tov anderen, maar dat het random is (=gokken) dat het niet mag. Heisa is destijds begonnen met Battlefront II.

Ge kunt onze overheid veel kwalijk nemen, maar toch niet dat ze gokmechanismes weren uit media met een grote focus op minderjarigen...
yep, en de gaten in de media worden dan vrolijk gevuld door nationale loterij, die volgens hun ceo geen gokbedrijf is ...
en sinds wanneer komen games gelijk lost ark of diablo immortal in onze media?

yep, en de gaten in de media worden dan vrolijk gevuld door nationale loterij, die volgens hun ceo geen gokbedrijf is ...
Het is niet omdat A fout is maar toegelaten, dat B ook maar ok moet zijn? Ik vind dat maar een rare logica.
Daarnaast is de loterij voor volwassenen (mogen kinderen dit kopen? Weet ik eigenlijk niet), en zijn games voor o.a. kinderen.

(voor de rest ben ik akkoord over de loterij, maar dat is een andere discussie)

en sinds wanneer komen games gelijk lost ark of diablo immortal in onze media?
Games = media...

Normaal kan je dit pas kopen vanaf 18 jaar. Uiteraard ga ik ervan uit dat niet iedere winkel hier even streng op toeziet…

lol, een kind van 12 kan een lotto of een krasbiljet gaan halen bij een krantenwinkel ...

Over hoeveel % van de spelers spreken we eigenlijk dat een probleem met gokken "zouden kunnen hebben"? heb er zelf geen idee van ...
maar het lijkt me redelijk lui om de game voor alle gamers te verbieden omdat een paar % er mogelijks een probleem mee zou hebben

dus nee, ik ben absoluut geen voorstander om games tout court te verbieden ...
en sommige games die in belgië niet speelbaar zijn, hebben een rating van waar duidelijk is dat deze niet bedoeld zijn voor kinderen, bv. lost ark heeft een "Mature" rating, staat gelijk aan 18+ als ik die esbr rating beetje probeer te interpreteren
Dus why moet deze game dan ook al weer verboden worden?

Laatst bewerkt:
Denk dat het een gigantische markt is die gepaaid word met lootbox praktijken. Gokken op zich(sport etc) en alles recreatief daarbuiten(poker) is denk ik de laatste 20 jaar ook belachelijk gegroeid. Makkelijk om neerbuigend over te doen maar van mij mogen ze zelfs nog een pak strenger zijn. Het doet me ook veel plezier dat Activiblizz hier dus geen voet aan de grond krijgt. Ik wil graag zeggen dat dit soort taferelen geen plaats heeft in "gamen" maar de cijfers vermorzelen die idealistische kijk. Wacht gewoon op Diablo 4. Be dissapointed. En begin dan met Grim Dawn.

lol, een kind van 12 kan een lotto of een krasbiljet gaan halen bij een krantenwinkel ...
Dat is toch wat ik zei? Wettelijk gezien mag je zoiets niet verkopen aan kinderen/jongeren onder de 18. Maar ik ben ervan overtuigd dat je in krantenwinkels dat wel zou kunnen (wat het zeker niet correct maakt).

Dat is dus inderdaad wat @Timberwinter zei, en dan komen we gewoon terug uit bij mijn originele punt =>
Het is niet omdat A fout is maar toegelaten, dat B ook maar ok moet zijn? Ik vind dat maar een rare logica.

Over hoeveel % van de spelers spreken we eigenlijk dat een probleem met gokken "zouden kunnen hebben"? heb er zelf geen idee van ...
maar het lijkt me redelijk lui om de game voor alle gamers te verbieden omdat een paar % er mogelijks een probleem mee zou hebben
Ik heb geen cijfers, maar ik volg @Koonut zijn mening wel over gokken. Gij kijkt duidelijk anders naar gokken, en dat mag.
Ik kan u eventueel nog volgen dat ze het moeten toestaan als de game duidelijk gelabeld is als 18+ en "gokmechanismes included" ofzo.

dus nee, ik ben absoluut geen voorstander om games tout court te verbieden ...
en sommige games die in belgië niet speelbaar zijn, hebben een rating van waar duidelijk is dat deze niet bedoeld zijn voor kinderen, bv. lost ark heeft een "Mature" rating, staat gelijk aan 18+ als ik die esbr rating beetje probeer te interpreteren
Dus why moet deze game dan ook al weer verboden worden?
Kleine nuance, maar de game an sich wordt niet verboden, maar het gebruik van gokmechanismes (zeker in media gericht op minderjarigen) wordt verboden. Als Bilzzard hier aan voldoet mogen ze het spel hier uitgeven.

je zegt opnieuw "media gericht aan minderjarigen", als de game een rating heeft van 18+ is dit niet gericht op minderjarigen
ik ga wel akkoord dat het ook luiheid is van publishers en devs om aanpassingen te doen, want met een paar kleine aanpassingen zouden ze wel kunnen releasen

@Jersy

Lootboxes zijn gevaarlijk, omdat het een verdoken vorm van gokken is. Bijkomend komen minderjarigen hier veel te makkelijk mee in contact. Ik ben dus heel blij dat ze dit in België verboden hebben.

Waarom kunnen game producenten (als ze toch willen bijverdienen met microtransacties) niet gewoon een model implementeren waarbij de gamer weet wat hij aankoopt?

Terug
Bovenaan