Diablo IV

Diablo IV

Dit is toch echt dikke zever om zoveel mogelijk centen uit te geven, je kiest toch zelf als je cosmetics wilt kopen of niet ik die store zelfs nooit open.

Soit diablo 4 komt van ver maar is wel een goede game geworden vind kurast city zelfs beter dan de maps van Path of exile.
Schoon efkes negeren dat je 70€ betaalde hebt voor een halfbakken spel vorig jaar. :)

En Path of Exile is wat, 12 jaar oud intussen? 't Zou al erg zijn mocht het niet beter zijn. Hell, het zou 5 keer beter moeten zijn. Gelukkig hebben ze eerst een paar jaar Diablo Immortal gemaakt voor op de telefoon omdat de melkkoe nog niet ver genoeg uitgezogen was.

Schoon efkes negeren dat je 70€ betaalde hebt voor een halfbakken spel vorig jaar. :)

En Path of Exile is wat, 12 jaar oud intussen? 't Zou al erg zijn mocht het niet beter zijn. Hell, het zou 5 keer beter moeten zijn. Gelukkig hebben ze eerst een paar jaar Diablo Immortal gemaakt voor op de telefoon omdat de melkkoe nog niet ver genoeg uitgezogen was.
Ik heb nooit 70 betaald 50 euro heb ik betaald en kreeg je een degelijke game van dat te kort kwam in de Endgame, moesten ze gewoon uit zijn op het geld zouden ze er niet zo veel tijd ingestoken hebben om het te fixen.

Dus we kunnen nu wel ophouden dat het een game is die enkel op geld uit is de devs toch zeker niet, de bazen daarentegen wel natuurlijk.

Maar zeggen dat het een cashgrab is wanneer je gewoon de BASE game gespeeld hebt en geen enkele season met de fixes die gedaan zijn kun je echt niet zeggen.

Ik heb alleszins ook al mijn uren plezier gehad aan het geld dat ik uitgegeven heb aan mijn game + expansie.
(cosmetics boeien me niet en nog nooit geld aan uit gegeven)
Wat niet wegneemt dat veel opmerkingen en frustraties correct zijn.

Maar ik vind die geld gerelateerde opmerkingen ook altijd zo dubbel.
Veel 60-70 euro games hebben maar een speelduur van pakweg 20-50 uurkes, en spelen we nooit meer eens erdoor.
En dat zal zo zijn voor veel gamers onder ons.
Op D4 had ik al 100+ uren voor het eerste season gestart is.

De meeste die veel/jaren POE spelen zijn trouwens ook al snel dat bedrag kwijt.
Ik heb ieder POE season gespeeld en heb ongeveer 700 points gespendeerd aan stash tabs. De rate is 200 points voor 20 euro.

Om nog maar te zwijgen hoeveel spelers er ieder season die POE supporter packs kopen enkel en alleen al voor de skins.
En de gameloop is al vanaf begin "doe heel die lange campaign maar eerst opnieuw" :biglaugh:

En de gameloop is al vanaf begin "doe heel die lange campaign maar eerst opnieuw" :biglaugh:

Echt hé, enorme PoE fan maar op dat punt heeft D4 een provincie voorsprong . Gewoon bij het maken van een nieuwe char "Skip Campaign" en bam meteen Hell Tides in monstertjes doodmeppen heerlijk :D

Hopelijk leert PoE 2 hier van.

Het is een bug, die ook negatieve effecten heeft op de servers. Als teveel spelers die evade bug spammen groepscontent zoals bv Helltide dan lagt de ganse boel. Kunnen dus niet anders dan het fixen.

Ze doen trouwens niks aan de damage die gaat dus nog altijd keihard slaan en gewoon een S-Tier build blijven.

edit
van mijn hart een steen gemaakt, alle evade items dismantled en opnieuw begonnen voor overpower quil volley build
zit nog maar aan de helft van masters en zit al 15bil crits te doen :')

hoogste crits door streamers momenteel op 500triljoen , blijven gaan ..

Laatst bewerkt:
Kan er iemand die op de pc versie speelt en een videokaart gebruikt met de DLSS optie actief ingame, eens controleren of dat nog zo is?
Ik heb de DLSS optie plotseling niet meer zichtbaar staan in de game opties.
Enkel de 2 fsr opties en de intel scaling optie.

Als ik google vind ik precies wel artikels terug dat ze bepaalde DLSS opties hebben gedeactiveerd begin oktober wegens issues met bvb frame generation, maar nergens dat heel DLSS zou uitgeschakeld zijn.

Voor zekerste ook eens een repair uitgevoerd van de client en erna ook nog eens een hele uninstall en reinstall gedaan maar die optie komt voorlopig niet meer zichtbaar.

Ik heb ook een aantal andere games opgestart om te zien of het toch zeker geen lokaal issue is maar daar is het overal nog selecteerbaar.

Laatst bewerkt:
Kan er iemand die op de pc versie speelt en een videokaart gebruikt met de DLSS optie actief ingame, eens controleren of dat nog zo is?

Als ik google vind ik precies wel artikels terug dat ze bepaalde DLSS opties hebben gedeactiveerd begin oktober wegens issues met bvb frame generation, maar nergens dat heel DLSS zou uitgeschakeld zijn.

Voor zekerste ook eens een repair uitgevoerd van de client en erna ook nog eens een hele uninstall en reinstall gedaan maar die optie komt voorlopig niet meer zichtbaar.

Ik heb ook een aantal andere games opgestart om te zien of het toch zeker geen lokaal issue is maar daar is het overal nog selecteerbaar.
Mss te maken met crashes die veel spelers de laatste tijd ervaren ?

DLSS is inderdaad tijdelijk gedesactiveed.

Aangekomen in torment 5 met men Barbarian, moet wel zeggen in torment merk je pas het verschil in damage je doet tegen over een Spiritborne het is echt abnormaal 🤣

Nu amuseer ik mij wel nog altijd maar weer niet of torment4 toch zeker bosses echt te doen is op men Barbarian of moet toch al ferme gear hebben.

Aangekomen in torment 5 met men Barbarian, moet wel zeggen in torment merk je pas het verschil in damage je doet tegen over een Spiritborne het is echt abnormaal 🤣

Nu amuseer ik mij wel nog altijd maar weer niet of torment4 toch zeker bosses echt te doen is op men Barbarian of moet toch al ferme gear hebben.
barb heeft wel een goeie build, mighty clap als ik het mij goed voor heb, maar damage verschil is inderdaad enorm.
de meeste classes geraken heel moeilijk boven tier 100 en dat met perfecte gear.
spiritborn gaat vlotjes boven de 100 zonder zelfs moeite te moeten doen... volgend seizoen zal je zien dat die heel hard generfd zullen worden

barb heeft wel een goeie build, mighty clap als ik het mij goed voor heb, maar damage verschil is inderdaad enorm.
de meeste classes geraken heel moeilijk boven tier 100 en dat met perfecte gear.
spiritborn gaat vlotjes boven de 100 zonder zelfs moeite te moeten doen... volgend seizoen zal je zien dat die heel hard generfd zullen worden
Gisteren met een upheavel barb gespeeld one shotte iedere baas op torment 4 wist niet wat ik zag, zelfs de Spiritbornes waren er niets tegen.

Gisteren met een upheavel barb gespeeld one shotte iedere baas op torment 4 wist niet wat ik zag, zelfs de Spiritbornes waren er niets tegen.
nerf plz :D
nee serieus, barb heeft altijd wel ergens zo een build die enorm hard kan critten.

vind trouwens dat blizz heel stil blijft, i mean echte patches nog niet echt gehad

Seizoen 7 "season of the witch" komt eraan, lijkt mij persoonlijk een reskin van season 2 met andere namen en kleuren maar kom.
en de armory
that's it voor content, carry on plz :)

Ik heb gisteren het nieuwe season gespeeld, zo vliegen en zoveel loot. Niet meer gewend na wat poe spelen :biglaugh:
Level 50 op +- 3 uurkes (solo - gestart op hard), enkel door de season quest te volgen en het killen in die nieuwe groene zones.

Ik heb gisteren het nieuwe season gespeeld, zo vliegen en zoveel loot. Niet meer gewend na wat poe spelen :biglaugh:
Level 50 op +- 3 uurkes (solo - gestart op hard), enkel door de season quest te volgen en het killen in die nieuwe groene zones.
Ik speel ook iedere season hoe speelt spiritborn nog altijd op of niet vorige season throwbarb gespeeld

Ik speel ook iedere season hoe speelt spiritborn nog altijd op of niet vorige season throwbarb gespeeld
Geen idee, ik ben nog eens een necromancer aan spelen, en zal bij deze wel blijven tot ik het weer beu ben :)
Maar volgens mij is er iets mis met deze versie build.
Tis nog nooit zo snel gegaan en ik kreeg gold drops van elites die soms meer dan 300k zijn :biglaugh:
Ik ben nu level 55 en heb al 11 miljoen gold, en ik heb nog niets anders gedaan dan die season zones te doorlopen.
Nog geen enkele dungeon gedaan, of helltide etc.

Geen idee, ik ben nog eens een necromancer aan spelen, en zal bij deze wel blijven tot ik het weer beu ben :)
Maar volgens mij is er iets mis met deze versie build.
Tis nog nooit zo snel gegaan en ik kreeg gold drops van elites die soms meer dan 300k zijn :biglaugh:
Ik ben nu level 55 en heb al 11 miljoen gold, en ik heb nog niets anders gedaan dan die season zones te doorlopen.
Nog geen enkele dungeon gedaan, of helltide etc.
heb al gelezen dat ze harder de casual kaart trekken maar geen idee of dat de goeie weg is. Als je alles kan clearen in 5 dagen dan zit je daar ferm met een seizoen van 3 maand :)

Ik heb net op level 60 ineens het pit level 20 gedaan om T1 te unlocken, komende van hard mode.
De rest ertussen geskipped.
En mijn game afgesloten op paragon 25 en pit level 25 nog geen uur later.
Nog altijd met volledig legendary equip, geen uniques en geen ancestrals.
En ondertussen 40 miljoen gold.
Denk dat mijn total play time nog onder de 10 uren zit.

Tis een beetje te eigenlijk maar ook wel fun :)
Ik was toch niet van plan om het lang te spelen met alle andere releases die eraan komen.

Kzit al aan paragon 60ish. Gaat idd enorm vlot (beetje te vlot eigenlijk). Komende van POE2 is hier nu wel geen echte uitdaging meer. Blijft wel leuk om te blasten tho.

Terug
Bovenaan