Diablo IV

Diablo IV

Yes happy hier.
Ik was net sinds vorig weekend weer wat D2 resurrected beginnen spelen.
Nu nog meer zin. :)

De nieuwe poe-like stash aanpassingen zijn ook heel welkom.
Nieuwe class staat me ook heel erg aan in D2.
Leuke mix van minion en magic build.

Als ze nu ook nog de in het verleden gecancelde D2 expansie met de cleric class zouden achter de hand houden zou het super zijn. (Act 6)
Toen ze gisteren in het begin van de voorstelling het woord 'Salvation' lieten vallen zat ik al op hete kolen omdat ik dacht dat het van dat was. :biglaugh:

expansion hype?
ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd, sowieso starten met een warlock gezien deze belachelijk op gaan zijn :D

Launch trailer online van gisteren.

Previews van testers zien er alleszins goed uit.
Paar websites plakken er ook scores op en ook allemaal in de lijn van die meningen.

Iemand een samenvatting wat de veranderingen nu effectief zijn?
Meer build mogelijkheden
Story naar het schijnt wel echt goed.
Loot filter
2 nieuwe classes
Nieuwe items

Voor mij is het eigenlijk de perfecte arpg met 3 kleine kinderen kan perfect alles doen in een season, met andere arpg gaat dit wat moeilijker door soms lang te moeten grinden.

Is Diablo 4 de moeite om te kopen ? Heb vroeger een beetje D2 gespeeld en redelijk veel Diablo 3. Speel op dit moment soms nog eens een season van D3 voor de fun maar twijfel nog over de aankoop van D4 omdat ik er toch mixed reviews over lees.

Alsook:

Horadric Cube en Talisman set bonuses, beetje in de stijl van D3.
De nieuwe region campaign zou 5-7 uurkes zijn afgaande op testers.
Fishing, maar kweet niet wat de integratie daarvan in het spel is.
Nieuwe endgame. (aka Warplans)
Nieuwe/uitgebreide talent trees voor alle classes.
Echoing hatred. Endgame gauntlet-like activity.
Uniques hebben geen fixed seconday stats meer, die rolls zijn nu random. (crit damage, strength, max life etc)
Uniques kunnen nu ook tempered worden.
Een overlay map.

Deze avond is er een blizzard stream/voorstelling, denk rond 20h00 onze tijd.

Meer build mogelijkheden
Story naar het schijnt wel echt goed.
Loot filter
2 nieuwe classes
Nieuwe items

Voor mij is het eigenlijk de perfecte arpg met 3 kleine kinderen kan perfect alles doen in een season, met andere arpg gaat dit wat moeilijker door soms lang te moeten grinden.
Ik dacht meer aan endgame mogelijkheden?
Wat kan je allemaan doen?
En ik heb de vorige expansion bv niet gespeeld, stel dat ik deze expansion wel koop en wil spelen gaat dat? Want de vorige expansion was een beetje zwakjes en totaal geen zin om die te spelen lol

Als je deze uitbreiding koopt krijg je de vorige ook.

Ben hierdoor ook wel geïnteresseerd. 30eu voor de 2 uitbreidingen valt mee, ook al is D4 zelf maar middelmatig imo. Hopelijk met meer builds en paladin en warlock dat het leuker gaat zijn.
De campaign doorspelen is wel eens de moeite vond ik maar daarna was het gewoon niet interessant.

Je kan ook gewoon kiezen om enkel de nieuwe uitbreiding te spelen dacht ik.
Edit: in de YouTube clip van fextralife zegt hij dat inderdaad op 0:40

Hoe hard is D4 eigenlijk veranderd tegenover Vanilla/launch? Ik heb bij launch een paar uurkes gespeeld, maar werd afgeleid. Denk dat de skill-tree mij toen ook niet echt aansprak.

Hoe hard is D4 eigenlijk veranderd tegenover Vanilla/launch? Ik heb bij launch een paar uurkes gespeeld, maar werd afgeleid. Denk dat de skill-tree mij toen ook niet echt aansprak.

Laat het me zo zeggen, je kan een skelet niet veranderen, maar wel een liposuctie en nose correction doen. Er zijn veel verbeteringen/veranderingen, maar in de kern blijft het hetzelfde natuurlijk.
De skilltree is bijvoorbeeld visueel nog even chaotisch en onaantrekkelijk, maar je hebt nu meer interessante keuzes om te maken, waardoor het toch wel duidelijk beter is

Toch wel enorm is veel meer fast paced geworden is imo wel de moeite nu je krijgt zoals hierboven al gezegd de vorige expansion erbij.

Als je deze uitbreiding koopt krijg je de vorige ook.

Ben hierdoor ook wel geïnteresseerd. 30eu voor de 2 uitbreidingen valt mee, ook al is D4 zelf maar middelmatig imo. Hopelijk met meer builds en paladin en warlock dat het leuker gaat zijn.
De campaign doorspelen is wel eens de moeite vond ik maar daarna was het gewoon niet interessant.

Je kan ook gewoon kiezen om enkel de nieuwe uitbreiding te spelen dacht ik.
Edit: in de YouTube clip van fextralife zegt hij dat inderdaad op 0:40
Is toch alles behalve middelmatig omdat het niet zo complex is als poe2 is het opeens meh, is echt wel een deftige game waar je toch makkelijk je uren uithaalt en genoeg te doen is imo.

Cool, merci voor de uitleg allebei. Ik heb hem toch gekocht op launch en €30 voor 2 Blizzard-uitbreidingen klinkt deftig. Toont wel maar weer eens aan hoe het loont om niet op launch te spelen/kopen. :p

Terug
Bovenaan