Digi Belgium

Update over de levering van je simkaart
Hallo,
Onze excuses voor de vertraging van je simkaart levering, de launch was enorm succesvol. We verzekeren je dat je kaart onderweg is.

Zodra je de simkaart ontvangt, kan je die activeren door ons te bellen op 0800 41 001.

Wij doen er alles aan om je simkaart zo snel mogelijk tot bij jou te krijgen. Heb je ondertussen je simkaart ontvangen, dan mag je deze mail negeren.

Bedankt voor je geduld en begrip.
Vriendelijke groeten,
Het DIGI Team

Hier ook gisteren mijn simkaart ontvangen. Nog geen tijd gehad om ze effectief te gebruiken.
Is het ondertussen gelukt bij jou?

Mijn oud nr wordt niet herkend als ik het probeer over te zetten (telefonisch). In mijn digi-account ook nog steeds 2 contracten terug te vinden (nieuw + huidig nummer).

Vooralsnog geen succes hier, Digi. Eerst een week niets gehoord of gezien. Dan plots een mail dat ze mijn adres nodig hebben want dat was niet ingegeven bij de registratie. Hoezo dan. Je kan heleamal niet registreren zonder je adres in te typen.

Dat beloofd.

Zo zie je maar dat een wereld met alleen Proximus en Telenet bv zéér slecht is voor ons. Geef ons liever 10 spelers die mekaar kapot concurreren. Ik haat monopolies, dat sowieso.
FYI elkaar kapot concurreren is hoe dat er monopolies ontstaan hé.
Geef mij maar gewoon gezonde concurrentie. Ik ben alvast blij met de komst van DIGI op dat vlak.
Ik wacht nog een paar maandjes af voor ik eventueel overschakel.

Na een week mijn simkaart gehad, niet slecht met de eindejaarsdrukte.

0800 nummer proberen bellen om nummeroverdracht in gang te zetten. "nummer niet herkend"...

Hun website heeft een knop voor contact op te nemen die gewoon blijft loopen naar dezelfde support pagina ook al zeggen ze duidelijk dat je kan mailen...

Ik vraag me af of dergelijke bedrijven bewust zo een fout op hun website laten staan of denken van "aaaah shit, tis te druk, schakel de mails maar even uit want we krijgen ze niet allemaal verwerkt!"

Zoals ik al zei. Goedkoop is duurkoop.
Hier ondertussen Digi-gebruiker en wel tevreden. (Voor mijn privé-gsm) Simkaart de week na aanvraag ontvangen. Vrijdag de verdere stappen gedaan die er bij zaten. Aan de telefoon zeiden ze al dat het even kon duren door het weekend maar sinds maandagnamiddag werkt alles perfect. Ook de nummeroverdracht is goed verlopen 🙂

Is het ondertussen gelukt bij jou?

Mijn oud nr wordt niet herkend als ik het probeer over te zetten (telefonisch). In mijn digi-account ook nog steeds 2 contracten terug te vinden (nieuw + huidig nummer).
Door de vakantie (en dan vooral de kindjes) ben ik er gisteren pas toe gekomen om de simkaart te activeren. Ik had ondertussen al twee (vriendelijke) extra mails ontvangen dat ik nu toch echt wel mijn kaart moet ontvangen hebben en hoe ik ze moet activeren. :biglaugh:

Soit, gisteren gebeld naar dat nummer, 24 uur gewacht, en de overdracht lijkt goed gelukt te zijn. Deze morgen bevestigingsmail gehad van stopzetting bij mijn vorige provider.
Ik heb wel mijn gsm eens moeten herstarten na het instellen van de APN, alvorens mijn mobiele data effectief werkte. (Geen idee of dat aan Digi ligt, ik meen me te herinneren dat ik dat ook heb moeten doen bij mijn vorige providerswitch). So far so good dus.

In mijn Digi account staan nog steeds beide contracten. Als ik naar My products ga zie ik wel netjes het 15 GB mobiel abo staan, met mijn gsm nummer erbij.

Hier ben ik ondertussen al sinds kerst aan het wachten om de nummeroverdracht te laten doen. Nog steeds bereik van de andere provider dus dat zal nog niet in orde zijn.

Door de vakantie (en dan vooral de kindjes) ben ik er gisteren pas toe gekomen om de simkaart te activeren. Ik had ondertussen al twee (vriendelijke) extra mails ontvangen dat ik nu toch echt wel mijn kaart moet ontvangen hebben en hoe ik ze moet activeren. :biglaugh:

Soit, gisteren gebeld naar dat nummer, 24 uur gewacht, en de overdracht lijkt goed gelukt te zijn. Deze morgen bevestigingsmail gehad van stopzetting bij mijn vorige provider.
Ik heb wel mijn gsm eens moeten herstarten na het instellen van de APN, alvorens mijn mobiele data effectief werkte. (Geen idee of dat aan Digi ligt, ik meen me te herinneren dat ik dat ook heb moeten doen bij mijn vorige providerswitch). So far so good dus.

In mijn Digi account staan nog steeds beide contracten. Als ik naar My products ga zie ik wel netjes het 15 GB mobiel abo staan, met mijn gsm nummer erbij.
Maandag 23/12 geprobeerd toen om mijn nummer over te zetten, maar dat werd niet herkend.
Heb het dan tot vrijdag 27/12 laten liggen omdat we op vakantie waren en ik geen zin had in klodden. Toen dus opnieuw geprobeerd en het ging op 1-2-3. Binnen het half uur ook bericht van Base dat mijn contract werd stopgezet en de overdracht naar Digi was toen in orde. Tot op heden nog geen problemen ervaren.

Bellen vanaf ons vast toestel (VoIP via OVHcloud) naar het 0451-nummer is nog steeds niet mogelijk. Andersom lukt het wel.

Ik krijg trouwens vaak Roemeense reclame te zien en te horen in bepaalde apps (o.a. Spotify). Een IP-check geeft aan dat ik een Roemeens IP-adres heb.

Het lijkt er dus op dat men Roemeense IP-adressen aan het recycleren is, maar dat de geolocatie nog niet overal is aangepast?

Terug
Bovenaan