Digi Belgium

In dat opzicht is het toch echt wel een historisch gemiste kans dat men de uitrol van het Fiber netwerk in Vlaanderen niet via Fluvius heeft uitgevoerd. Hoewel ik ook wel snap dat dat waarschijnlijk niet zou lukken zonder een 3de partij die privé kapitaal in brengt.
Enfin, Fluvius doet wel een stukje maar in een JV met Telenet en ondertussen is Proximus (soms parallel) zijn eigen netwerk aan het uitrollen. Het zijn dus weer dezelfde 2 spelers die het netwerk zelf in handen krijgen... In welke mate een bedrijf als Digi de nodige bandbreedte op die reeds bestaande fiber aan een eerlijk prijs ter beschikking krijgt is nog maar de vraag.
Orange heeft ooit voorgesteld om dat samen te doen. Is toen geweigerd geweest door Proximus...

Op fiber is genoeg plaats voor 10 spelers.
Persoonlijk heel benieuwd hoe Digi denkt winst te maken.
Oh maar dat er "plaats" is, daarover is geen discussie... het probleem is vooral dat bedrijf X van bedrijf Y bandbreedte moet kopen om klant Z te bedienen die bedrijf X dan van Y zou afsnoepen.

Das eigenlijk zoals dat mijnen buur nu brood gaat halen bij den bakker en dat ik morgen dan tegen den bakker ga zeggen: "gij moet mij brood verkopen dat ik ga doorverkopen aan mijnen buur (die dan niet meer rechtstreeks van u koopt). Oh én je moet mij een stevige korting geven want ik wil véél goedkoper zijn én ik moet mijn overhead afdekken én liefst ook nog winst maken"...

Het is niet dat Digi éxtra klanten/nieuwe business genereerd. Het grootste deel van hun potentiële klanten zijn klanten die nu rechtstreeks klant zijn bij Telenet/Proximus.

Orange heeft ooit voorgesteld om dat samen te doen. Is toen geweigerd geweest door Proximus...
Uiteraard, waarom zou je een potentiële monopolie positie willen delen?

Omdat ze miljarden moeten uitgeven en cash flow voor jaren kapot is. En er nu toch concurrenten opgetreden zijn

Ja, zorg dat alle comboboxen zoveel mogelijk ingevuld zijn (niet in grijs). Dat hielp bij mij.
Hey! stond wel niet in het lijstje providers, dus dan maar Orange geselecteerd.

Kan voorlopig ook nog niet inloggen precies. Wel bevestigingsmail gekregen.

Werk je nu via een e-sim bij Orange? Ik wil wel overstappen, maar heb nu een esim, wat Digi momenteel nog niet lijkt aan te bieden.

Mijne cozze mocht al een tijdje niet zeggen aan welk project hij aan het meewerken was, tot vandaag. Ik wacht nog even af, maar aan die voorwaarden ben ik ook wel tempted...

Het aanbod eens van naderbij bekeken, paar kleine dingen die opvallen:

- Geen voicemail.
- Geen eSIM-ondersteuning.
- Beperkt tot zes simkaarten per account. Wie als zakelijke klant er meer nodig heeft wordt doorverwezen naar Citymesh.
- 5G enkel mogelijk via het eigen Digi-netwerk (activering start begin 2025). Anders 4G via Proximus-netwerk.
- Onbeperkt = FUP van 6000 belminuten en 6000 sms'en per maand.
- Na overschrijden 15 GB data betaal je €0,0006 per MB. Budgetcontrole mogelijk via MyDigi (€0/20/50/75 of €100)
- Goedkope data roaming voor Verenigde Staten (€0.0005 per MB), Thailand en Zwitserland (beide €0,0009 per MB).
- Digi Internet Box (fiber) (10 Gbps) is een ZYXEL AX7501-B0 afkomstig van een Taiwanees bedrijf.
- Digi Internet Box (fiber) (500 Mbps/1Gbps) is een ZTE H3601P/H3600P (indien in combinatie met telefonie).
- Digi TV Box is een ZTE R1A TV Box draaiende op Android.
- Digi netnummer = 0451xxxxxx.

Laatst bewerkt:
Ik zit al jaren bij Mobile Vikings:
€29
onbeperkt bellen sms internet
factuur
Sim in Iphone

Volgend jaar eens kijken wat Digi voor mij kan doen. Ik veronderstel dat ik toch wat kan besparen. Moet juist eens kijken dat ik al mijn contacten niet kwijt ben (belangrijk als zelfstandige)

Ik zit al jaren bij Mobile Vikings:
€29
onbeperkt bellen sms internet
factuur
Sim in Iphone

Volgend jaar eens kijken wat Digi voor mij kan doen. Ik veronderstel dat ik toch wat kan besparen. Moet juist eens kijken dat ik al mijn contacten niet kwijt ben (belangrijk als zelfstandige)
Heb jij nog een Nokia 3310 met contacten op je sim kaart ? :p

Het aanbod eens van naderbij bekeken, paar kleine dingen die opvallen:

- Geen voicemail.
- Geen eSIM-ondersteuning.
- Beperkt tot zes simkaarten per account. Wie als zakelijke klant er meer nodig heeft wordt doorverwezen naar Citymesh.
- 5G enkel mogelijk via het eigen Digi-netwerk (activering start begin 2025). Anders 4G via Proximus-netwerk.
- Onbeperkt = FUP van 6000 belminuten en 6000 sms'en per maand.
- Na overschrijden 15 GB data betaal je automatisch €0,0006 per MB. Geen verlaagde snelheid.
- Goedkope data roaming voor Verenigde Staten (€0.0005 per MB), Thailand en Zwitserland (beide €0,0009 per MB).
- Digi Internet Box (fiber) (10 Gbps) is een ZYXEL AX7501-B0 afkomstig van een Taiwanees bedrijf.
- Digi Internet Box (fiber) (500 Mbps/1Gbps) is een ZTE H3601P/H3600P (indien in combinatie met telefonie).
- Digi TV Box is een ZTE R1A TV Box draaiende op Android.

Waar had je gezien dat er geen esim ondersteuning was? Vond ik niets over terug.

Net een brief van proximus dat ze mijn pakket gratis en voor niks upgegrade hebben van 50 gig mobiele data naar 85. Zouden ze al schrik hebben van Digi?

Da's zever in pakskes die fiber internet, ge denkt toch niet dat ge onbeperkt internet v 1 gbps hebt voor 15€ . Het is 15€ per 250 gig .
Reken maar uit verbruik 1 TB zit ge al aan 60€ per maand.
Zo werkt het in Spanje.

De vraag is toch vooral wanneer Digi effectief internetklanten gaat kunnen aansluiten, momenteel enkel in Kuregem, zo'n uitrol over heel BE kost jaren en véél geld.

Terug
Bovenaan