Digimon Story: Time Stranger

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
digimon.png

release: 3 oktober 2025
genre: RPG
dev: Media.Vision

Na lange tijd nog eens een grote Digimon game.

Digimon Story Time Stranger is an RPG with monster-taming elements that explores the deep bond between humans and Digimon in an epic story that unravels the mystery of the world’s collapse.

Journey between the parallel human world and the Digital World: Iliad where Digimon reside. See the Digital World and its intricately detailed realms like never before, with interactive elements and special quests to explore.

Enjoy dynamic turn-based combat that combines strategic elements with evolved battle components. An incredible variety of Digimon and deep customization options provide limitless ways to approach the challenges of battle and reveal the strength of the bonds formed with your Digimon.

Laatst bewerkt:
Overzichtje van de mechanics.

Let’s learn more about the Phase Electron Lifeforms known as Digimon!
  • Obtaining Digimon: Scan Digimon in battle to convert Digimon equivalent of DNA into binary code and create more Digimon!
  • Training Digimon: Equip Skills and Equipment to strengthen your Digimon. Achieve certain conditions to Digivolve Digimon into other forms.
  • Digifarm: A place where Digimon can grow and train on their own. Give them food to increase bonds!
  • Agent Skills: Gain Anomaly Points to unlock abilities for your Digimon.
  • Battles: Master the synergies between Attributes and Elements to be victorious in battle. Agents can assist in battle with Cross Arts to turn the tide.

Positieve ervaring precies.

Enig idee of de demo voortgang geeft in de uiteindelijke game?

Enig idee of de demo voortgang geeft in de uiteindelijke game?

Deels.

Experience the beginning of the story and get a glimpse of what awaits when the game launches on 3 October 2025.
Save data from the demo will be transferable, allowing players to seamlessly continue their adventure once the game is released.

Upon completing the demo, players will unlock Adventure Trial Mode in Central Town, allowing them to explore additional areas and dungeons within the vibrant Digital World of Iliad. Please note that progress made in Adventure Trial Mode will not transfer to the full version of the game.

iemand die deze speelt? hoe is de game? heb nooit digimon gespeeld maar ik neem aan dat de mechanics ongeveer hetzelfde zijn als Pokemon, heb ook de review gelezen maar ben nog niet echt overtuigd.

iemand die deze speelt? hoe is de game? heb nooit digimon gespeeld maar ik neem aan dat de mechanics ongeveer hetzelfde zijn als Pokemon, heb ook de review gelezen maar ben nog niet echt overtuigd.
Heb de demo gisteren gespeeld, spel komt vandaag binnen dus dacht er al aan te beginnen. Heb de vorige Digimon story wel gespeeld en ziet er grotendeels hetzelfde uit.

In vergelijk met Pokémon is de gameplay wat simpeler qua mechanics qua stats enzo (als je hardcore in Pokémon gaat toch), maar ingewikkelder omdat je steeds met 3 vecht. Het schaar-steen-papier principe is hier véél kleiner. Je moet hier ook wel rekening houden met je digivolutions en teambuilding omdat je zotter kan gaan en je veel zal wisselen. Dus voor mij iets interessanter dan Pokémon omdat het ook wat moeilijker is qua moeilijkheidsgraad en ik graag aan teambuilding doe.

Ben er vrijdag aan begonnen maar het spel is een beetje traag.
Traag in de zin van ik heb bv al meer dan 3h gespeeld, de story dus maar ik kan nog altijd geen agent skills kiezen, digimon kunnen alleen 1 keer evolueren, en merendeel van die 3h dat ik gespeeld heb zijn eigenlijk gewoon battles met mijn digimon omdat ik ze sterker wil maken. de game is fun. ik kijk al uit om wat meer van de mogelijkheden te krijgen en ook wat sidequests hopelijk.

Terug
Bovenaan