Dilemma

Wat zeg je?

• "Geef mij maar 25 000 EUR"

• "Waar is dat muntstuk? "

• "Koop jezelf eens wat deftige kleren van dat geld' en je gooit de deur dicht

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik ga ook voor de 25k, dat is voor veel mensen meer dan een jaarinkomen he....
Je mag dat, volgens mij, zelfs veel straffer stellen. Dat is voor meer dan 90% van de mensen meer dan een jaarlijks "disposable" inkomen. Hiermee bedoel ik, het inkomen wat overblijft na alle noodzakelijke kosten.

Ik zou voor de gok gaan.

Stel dat die 25 k is wat je verdient op een jaar (puur hypotetisch). Heb je wel een kleine voorsprong maar als je de gok waagt en je hebt 'geluk' ga je er meerdere jaren op vooruit als je het zo berekent. Daarentegen als je verliest heb je 'maar' een jaar verloren. Dat is althans hoe ik het hypothetisch bekijk.

Als de met zekerheid te winnen waarde stijgt, zou ik vanaf 250 k gaan voor de zekerheid (louter arbitrair). Dat is genoeg voor vastgoed aan te schaffen wat een cruciale basisbehoefte is en een investering die zich hoogstwaarschijnlijk terugbetaald.

Het muntstuk. Een minuut ervoor wist ik niet dat die man bestond, nu heb ik 50% kans om 200k te winnen.
Dus als ik na een minuut de deur toe gooi met 0 euro, dan heb ik toch niks verloren.

Het muntstuk. Een minuut ervoor wist ik niet dat die man bestond, nu heb ik 50% kans om 200k te winnen.
Dus als ik na een minuut de deur toe gooi met 0 euro, dan heb ik toch niks verloren.
Met 1 euro hé, je moet de stelling wel grondig lezen.

wanneer je kop gooit krijg gewoon alle geld, 200 000 EUR dus. Bij munt mag je het euro muntstuk houden

Terug
Bovenaan