Directive 8020

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
8020.png

release: 12 mei 2026
genre: horror
dev: Supermassive Games

Van de makers van Until Dawn en The Quarry.

Earth is dying and humanity is running out of time. 12 light years from home, Tau Ceti f offers a small sliver of hope. When the colony ship Cassiopeia crash lands on the planet, its crew soon realize they are far from being alone.

Hunted by an alien organism capable of mimicking its prey, the crew of the Cassiopeia must outwit their pursuers to make it home alive. As they battle to survive, they are confronted with the hardest choice of all: to save themselves, they must risk the lives of everyone on Earth.

For the first time in a Dark Pictures title, players can rewind the story to key decision moments and change the outcomes. And for players who want the full-pressure experience, Survivor Mode keeps things unforgiving with no rewinds.

Laatst bewerkt:
Dus ook in het genre van The Quarry en Until Dawn dan ( maar dan in space )? Of is dit echt onderdeel van die Dark Picture series?

Hmm dan zou het kunnen dat ik deze laat voorbij gaan. Ik weet niet waarom, maar ik ben fan van dit type games, maar liever toch die stand alone verhalen en ervaringen. Ik weet dat je elke Dark Picture kan op zichzelf spelen, maar met dat da als een serie wordt uitgegeven vind ik dat dan gelijk toch een verplicht nummertje dat net iets te veel en te lang is voor goed te zijn. Misschien een rare kronkel bij mij, maar kweet niet het voelde altijd wat raar aan.

Hmm dan zou het kunnen dat ik deze laat voorbij gaan. Ik weet niet waarom, maar ik ben fan van dit type games, maar liever toch die stand alone verhalen en ervaringen. Ik weet dat je elke Dark Picture kan op zichzelf spelen, maar met dat da als een serie wordt uitgegeven vind ik dat dan gelijk toch een verplicht nummertje dat net iets te veel en te lang is voor goed te zijn. Misschien een rare kronkel bij mij, maar kweet niet het voelde altijd wat raar aan.
Raren.

:p

De teaser van deze had het nog over "de eerste game van het nieuwe seizoen" van The Dark Pictures, maar in alle nieuwe informatie van gisteren is daar nergens nog sprake van. In de trailer, het logo, het persbericht, op de Steam-pagina, de website, etc. Nergens is nog sprake van The Dark Pictures.

't Lijkt er dus op dat ze - om potentiële spelers niet af te schrikken - afstappen van dat concept. Op een soort van overkoepelende vertelstem na, hadden die games toch niks met elkaar te maken.

De teaser van deze had het nog over "de eerste game van het nieuwe seizoen" van The Dark Pictures, maar in alle nieuwe informatie van gisteren is daar nergens nog sprake van. In de trailer, het logo, het persbericht, op de Steam-pagina, de website, etc. Nergens is nog sprake van The Dark Pictures.

't Lijkt er dus op dat ze - om potentiële spelers niet af te schrikken - afstappen van dat concept. Op een soort van overkoepelende vertelstem na, hadden die games toch niks met elkaar te maken.
Snap het wel, wat het bij mij gewoon is, door dat in een serie te gieten geeft mij dat snel het gevoel dat ik ze allemaal moet hebben en spelen ook al weet ik dat het niet uit maakt voor de games zelf, maar het is een blijft een serie... Moesten dit allemaal losse games zijn met andere namen en stijlen ookal zijn het dezelfde games zou ik sneller kijken naar, ok die scoorde goed en die niet dus ik speel enkel de betere. Again, I know this raar, maar het zou echt een verschil zijn voor mij xD

In het Nederlandstalige persbericht staat het wel nog vermeld:

"Supermassive Games kondigt het nieuwe sci-fi survival horror avontuur “Directive 8020” aan, een nieuwe Dark Pictures-game voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X|S."

Maar inderdaad, ze lijken dus te zijn afgestapt van dat concept.

Terug
Bovenaan