Dode bij huiszoeking

Als hier inbrekers zouden binnendringen dan is dat niet omdat ze mij willen vermoorden maar wel omdat ze uit zijn op mijn bezittingen.
Smeken om niet gedood te worden en gewoon braaf meewerken, zouden mijn overlevingskans als burger die niets op zijn geweten heeft én ook geen enkele band met criminele milieus heeft (wat dus uitsluit dat het om een vergelding zou gaan) drastisch doen stijgen in vergelijking met wanneer ik per se mijn bezittingen wil gaan beschermen door die inbrekers tegen te werken en hen te doen panikeren.
Mijn leven en dat van mijn gezin >>> eender welk bezit.
Das dan uw keus.

Maar ik geef ieder mijn respect,als die zijn huis , bezittingen, en gezin wil beschermen tegen indringers.

Bovendien heb je het thuisvoordeel. Je kent je eigen huis dus als de beste.
Dus je bent helemaal nie zo kansloos, ook al zouden ze met 2 of 3 zijn.

Invallen in rechts-extremistisch milieu, waar mogelijk aanslag werd voorbereid: 1 dode bij huiszoeking in Merksem

Benieuwd naar de motieven en concrete plannen. Het feit dat men terug schiet naar de politie terwijl men als ratten in de val zit in die woning doet mij vermoeden dat ze al vrij ver stonden/zaten.
Volgens Farouk Ozgunez waren er helemaal geen concrete plannen.

Enkel wat rechts gedachtegoed en wapenliefhebber.

Ja sorry jonges, kheb ook een Trump vlag en bumper sticker hangen, gaan jullie nu morgen ook binnenvallen bij mij... :)

Gaat er allemaal toch wat over vind ik.
Die verdachte had wellicht nog een blanco strafblad en al. Waarom dan niet gewoon aankloppen met huiszoekingsbevel naar die wapenkast..

Volgens Farouk Ozgunez waren er helemaal geen concrete plannen.

Enkel wat rechts gedachtegoed en wapenliefhebber.

Ja sorry jonges, kheb ook een Trump vlag en bumper sticker hangen, gaan jullie nu morgen ook binnenvallen bij mij... :)

Gaat er allemaal toch wat over vind ik.
Die verdachte had wellicht nog een blanco strafblad en al. Waarom dan niet gewoon aankloppen met huiszoekingsbevel naar die wapenkast..
Farouk is mss een goed journalist maar nog altijd geen politieambtenaar of procureur/onderzoeksrechter.

Nogmaals... Het dossier is niet openbaar. Er mag gedebatteerd worden over nieuwsfeiten maar gaan we nu echt naar een maatschappij waarin wat de media print of post standaard de waarheid is?

Ik mag niet hopen dat het al dan niet hebben van een strafblad er voor zou moeten zorgen dat een potentiële verdachte anders zou benaderd moeten worden in deze casus? Ronald Jansen had ook geen strafblad. En zo zijn er nog wel enkele die nu op de lijst staan van grootste criminelen in de geschiedenis van dit land.

Of moeten we een slapende cel rustig laten etteren en groeien tot ze strijdklaar zijn alvorens in te grijpen?

Edit: trouwens Farid le Fou voordat hij gekend stond als "de gek" heeft toen ook door de deur geschoten en politiemensen geraakt toen ze kwamen aankloppen. Daar sta je dan schoon met uw papiertje voor een huiszoeking.

Ok ik wacht het onderzoek verder af en post niets meer.
Hopelijk beken ik achteraf fout. En waren er effectief acute dreigingsplannen.

Maar zoals het er nu uit ziet, lijkt mij dit echter een 2e jurgen konings gevalletje.
Extreem rechts, een andere ideologie en wapenliefhebber. Maar een echte killer lijkt me dit allesbehalve.

Maar goed. Laat ons inderdaad afwachten en misschien ben ik verkeerd..

Ik weet nu professioneel wel iets meer, zonder hier verder iets over uit te wijden, over de schietpartij/onderzoek en alles lijkt me wel gerechtvaardigd. De rest zijn aannames en veronderstellingen.

Je bedoelt die extreem-rechtste militair die wapens had meegenomen uit een kazerne, die bedreigingen had geuit aan politici en virologen? Die dreigde met een aanslag tegen het regime? Die een deel wapens achterliet en zijn wagen voorzag van een boobytrap? Dus dan toch terecht actie ondernomen in dit geval? Of bedoel je nog iets anders?

Ik weet nu professioneel wel iets meer, zonder hier verder iets over uit te wijden, over de schietpartij/onderzoek en alles lijkt me wel gerechtvaardigd. De rest zijn aannames en veronderstellingen.
Bedoel je dan de reden dat ze opgepakt werden, de reden dat er geschoten is of de reden om 's nachts op die manier bij hem binnen te komen?

wat is het extreem-rechtse eigl in deze zaak ? Iemand die anti-overheid is , anti-coronamaatregelen is per definitie extreem-rechts ? Iemand die in complotten gelooft is extreem-rechts ?

Ik weet niet precies wat ik van deze zaak moet vinden .
Inderdaad, ik kan me hier in vinden. Dit heeft meer met psychologie dan met ideologie te maken lijkt me.

Das dan uw keus.

Maar ik geef ieder mijn respect,als die zijn huis , bezittingen, en gezin wil beschermen tegen indringers.

Bovendien heb je het thuisvoordeel. Je kent je eigen huis dus als de beste.
Dus je bent helemaal nie zo kansloos, ook al zouden ze met 2 of 3 zijn.
Home Alone is geen documentaire hé.

Gij negeert ook gewoon letterlijk alles wat er hier al besproken is he…

Met 'het lijkt me niet...' en 'en vrij onwaarschijnlijk dat...' en 'ik denk écht niet dat...' als onderbouwing van je argumenten kom je uiteraard ook niet ver.
Alsof de veiligheidsdiensten iemand maanden gaan volgen en in het oog houden als die persoon niets op zijn kerfstok heeft (gepland)

Met 'het lijkt me niet...' en 'en vrij onwaarschijnlijk dat...' en 'ik denk écht niet dat...' als onderbouwing van je argumenten kom je uiteraard ook niet ver.
Alsof de veiligheidsdiensten iemand maanden gaan volgen en in het oog houden als die persoon niets op zijn kerfstok heeft (gepland)
En niet vergeten dat ie op de lijst van staatsveiligheid stond. Daar kom je niet op te staan als je af en toe 4 peren en een fiets pikt.

Ze kunnen natuurlijk altijd mis zijn. Maar persoonlijk zou ik hen toch het voordeel van de twijfel gunnen.

Op sociale media regent het ondertussen al complottheorieën. Ik blijf erbij dat ze die goed zaak moeten onderzoeken omdat het mogelijks niet de beste zet was om een goudhandelaar zijn deur 's nachts te gaan uitblazen en dan in het Frans op hem te gaan schreeuwen, maar ik zag al zaken voorbij komen dat die 'walen' hem geëxecuteerd hebben om zijn goud te kunnen stelen (precies of er liggen daar pakjes goud rond zijn bed), ... .

Op sociale media regent het ondertussen al complottheorieën. Ik blijf erbij dat ze die goed zaak moeten onderzoeken omdat het mogelijks niet de beste zet was om een goudhandelaar zijn deur 's nachts te gaan uitblazen en dan in het Frans op hem te gaan schreeuwen, maar ik zag al zaken voorbij komen dat die 'walen' hem geëxecuteerd hebben om zijn goud te kunnen stelen (precies of er liggen daar pakjes goud rond zijn bed), ... .

Ik weet niet of een andere aanpak enig verschil had gemaakt.
Gemiddeld gezien is de gemiddelde complottheorist zo ver in zijn waanideeën dat alles wat ze zien hun beeld op de wereld bevestigt.
Dat hebben we met Jurgen Conings ook gezien.

Ik weet niet of een andere aanpak enig verschil had gemaakt.
Gemiddeld gezien is de gemiddelde complottheorist zo ver in zijn waanideeën dat alles wat ze zien hun beeld op de wereld bevestigt.
Dat hebben we met Jurgen Conings ook gezien.
Vraag hem om naar het politiebureau te komen? Die gast heeft legale wapens en is goudhandelaar. Het is heel normaal dat ze hem zouden vragen om eens langs te komen op het bureau. Eens wat nummers van zijn wapens checken, een transactie van goud nagaan,... op zich is dat niet abnormaal en hij zou niet beginnen vluchten. Het is niet eens abnormaal dat ze bij hem zouden aanbellen om een controle op zijn wapens door te voeren. Als er geen directe dreiging is van hem (uiteindelijk was het meer een vermoeden dat zij mogelijks ergens in de toekomst wel eens iets zouden kunnen plegen) is het totaal onnodig om zo 's nachts binnen te stormen. Die jongen is gewoon van op een normale manier politie te zien en ermee om te gaan, niet zoals terroristen die direct zouden beginnen flippen als er een combi voor hun deur stopt. Desnoods rijdt je hem overdag ergens klem, als hij niet achter een gepantserde deur ligt te slapen in een kamer propvol wapens.

Ik mag hopen dat ze zo een nachtelijke raids enkel doorvoeren op mensen die echt gevaarlijk zijn en niet bij zeer vage vermoedens. Ik denk werkelijk dat van alle arrestatiemethodes dit werkelijk de slechtste was

En ik hoop echt dat ze snel publiekelijk uitleg geven waarom ze dat zo gedaan hebben. Yannick mag een gek geweest zijn, hij mag mijlenver van mijn persoonlijke mening hebben gezeten over hoe de maatschappij in elkaar zit, maar we kunnen niet zo onvoorzichtig omgaan met het leven van die mensen. Deze arrestatie volgens dit scenario, daar weet je gewoon weg dat dom is om zoiets uit te voeren. Je gaat een deur uitblazen en dan Frans beginnen schreeuwen tegen iemand die vreest voor overvallen en met een pistool onder zijn hoofdkussen slaapt... . Echt topidee!

Ik vind het verder oorverdovend stil in de media. Eerst een hele dag heisa over een vermeend extreemrechtse aanslagdreiging en nu niets... . Trouwens Yannick was niet eens extreemrechts maar een extreem libertariër. Een extreme versie van JM De Decker dus. Wat een zwakke vorm van journalistiek weeral...

De gemiddelde complottheorist is trouwens niet gevaarlijk, die zit gewoon van achter zijn computer onzin te verkopen en te zeggen dat vaccins jou in een soort X-men veranderen.

Laatst bewerkt:
Er is hier een dode gevallen die niets gewelddadig gedaan had of gepland heeft.
Hij was niet onschuldig, maar dood geschoten had hij toch niet mogen worden ?
Ja het is een een ongeluk/misverstand, maar bij zo een situaties/fouten horen toch consequenties ?
Als er een dodelijk werfongeluk gebeurd dan rollen er ook koppen en worden er bedrijven gesloten (op zijn minst voor maanden als het onderzoek loopt), ook al waren er geen grove fouten gemaakt.

Dus ik vind wel dat in zo een situatie de agenten in kwestie op non actief mogen gezet worden, of toch in elke geval nooit meer van die missies zouden mogen meedoen (hetzelfde voor degene die hier de go heeft gegeven voor die missie). Spijtig voor hun, maar ik denk voor de maatschappij beter dat over van die dingen niet licht word gegaan.

En Fransen gebruiken om van die invallen te doen in Vlaanderen lijkt me ook al helemaal fout gezien onze dislike naar elkaar...

Waarom

Reactie met enige kennis van zaken of gewoon om maar iets te zeggen?
Wapenwet verstrengen is altijd een populaire maatregel voor politici die niets ten gronde kunnen veranderen. Dit terwijl de wapenwet al bijzonder streng is, tot in het belachelijke toe. De aandacht op het "arsenaal" door de media doet er ook niets goed aan. Het is trouwens perfect wettelijk om een verzameling wapens aan te leggen. En een illegaal wapen er tussen krijgen is ook niet moeilijk, aangezien de overheid zelf illegale wapens creëert door amnestieregels stop te zetten.

Ik vraag me af of er geen betere manier was om die in te rekenen.
Waarom snachts bij hem thuis waar hij toegang heeft tot wapens?
Konden ze overdag hem niet inrekenen op weg naar werk of dergelijke? Een weekje schaduwen en een goede moment uitkiezen? Natuurlijk kan er op de openbare weg de kans bestaan dat onschuldigen getroffen worden.

Edit what @Patj said

Ok ik wacht het onderzoek verder af en post niets meer.
Hopelijk beken ik achteraf fout. En waren er effectief acute dreigingsplannen.

Maar zoals het er nu uit ziet, lijkt mij dit echter een 2e jurgen konings gevalletje.
met alle respect ik weet dat Jurgen Conings in bepaalde milieu's een heldenstatus heeft verworven, maar da's toch echt een heel ander verhaal, tbh.

die kerel had rechtstreekse bedreigingen geuit naar bepaalde personen, was zonder verlof uit zijn legerkazerne vertrokken, en had zonder toestemming zwaar materiaal mee genomen. als ge dat al niet meer als serieuze dreiging moogt beschouwen, dan moet er ook niet meer gezaagd worden na een moslim-aanslag als "er duidelijke signalen waren", imo.

en die mens heeft zichzelf gedood he. daar is een ongelooflijk overdreven klopjacht op georganiseerd (met internationale samenwerking), maar uiteindelijk was het een boswachter die zijn lijk gevonden heeft.

dit verhaal is toch anders: directe confrontatie met de politie, waarbij de verdachte doodgeschoten is. de motieven voor het onderzoek zijn vrij vaag, en dus is er al zeker de vraag waarom er zelfs zo'n raid nodig was. (al denk ik dat het meer te maken heeft met de 3 die nog vast zitten en zijn contacten met hun, dan met hem zelf)

Terug
Bovenaan