Don't Worry Be Happy

Don't Worry Be Happy

""Soms kom ik pas om elf uur ’s avonds thuis en de volgende dag moet ik vroeg op om nog van alles te doen. Ik heb stress tot en met.”

6f6.jpg

Sommige mensen beseffen niet wat echte armoede is, klagen over 3 maand huurwaarborg maar dan wel een zaal voor de trouw huren want een feest tussen verhuisdozen werkt niet. Die kippen en papegaaien, ja dat is jammer, maar als het aankomt op onderdak voor uw kinderen en onderdak voor uw gevogelte, dan kies je al snel een appartement en zoek je een nieuwe thuis voor de dieren.

Dat zijn geen leuke keuzes, maar iedereen moet in het leven keuzes maken en als je omwille van bepaalde redenen niet zelf kan instaan voor uw inkomen moeten er nog meer keuzes gemaakt worden. Daar moet de maatschappij niet voor opdraaien.

“In de warme maanden werk ik, het overige halfjaar stempel ik. Plezant, zo kom ik onder de mensen. Maar rust geeft het me niet. Soms kom ik pas om elf uur ’s avonds thuis en de volgende dag moet ik vroeg op om nog van alles te doen. Ik heb stress tot en met.”
Een gewone fulltime job doorheen het hele jaar zou hem hier al goed vooruit helpen. Hij heeft zijn armoede hier precies zelf gecreëerd (nauwelijks werken, een hoop huisdieren, niet willen verhuizen of zelf willen kopen, zijn zoon+kleinzoon+schoondochter mee laten inwonen, ...

Ook weer zo typisch Belgisch om een programma te maken over onder andere het leven van beroepsdoppers. :oi22:
Niet toevallig dat wij het land zijn van de leefloners en waar je oneindig in de tijd kan blijven doordoppen.

Ook weer zo typisch Belgisch om een programma te maken over onder andere het leven van beroepsdoppers. :oi22:
Niet toevallig dat wij het land zijn van de leefloners en waar je oneindig in de tijd kan blijven doordoppen.
Dat laatste zou met de nieuwe regering beperkt zijn tot 2 jaar dacht ik. Daarom dat er veel zogezegd te ziek zijn om te gaan werken. Rugpijn kan je bv makkelijk zeggen dat je dat hebt, en kunnen ze nooit bewijzen dat dat niet waar is. De mensen zoeken dus altijd wel hun manier om te krijgen wat ze willen.

Nog wat nieuws over Eddy:

Eddy van ‘de Davidsons’ uit ‘Don’t worry be happy’ staat eind deze maand op straat: “Er wonen nog drie zonen bij me in”
Dat vind ik eigenlijk oprecht erg voor hun. Huren lijkt inderdaad op een sollicitatie met > 20 kandidaten

Terug
Bovenaan