Dragon Quest VII Reimagined

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
dqvii.png

release: 5 februari 2026
genre: RPG
dev: Armor Project, Bird Studio

Dragon Quest VII remake.

As a bright-eyed young fisherman's son, you've lived your entire life on the peaceful island of Estard. Your journey begins with a simple question: is there more to the world than this small island kingdom?

On a quest for answers, you and your childhood friends discover the Shrine of Mysteries and are swept back in time. There, you uncover the shocking truth that entire lands have been sealed away by a malevolent force.

The fate of the world now rests in your hands.

DRAGON QUEST VII Reimagined builds on the beloved original game, which finds its colorful cast of characters unlocking a one-of-a-kind storyline across multiple islands, discovering the adventure piece by piece. The modern RPG features fresh visuals, refined gameplay and tightened pacing for a truly unforgettable experience. Both returning fans and new players will experience a standalone, epic single-player RPG adventure to save the world, now lovingly reimagined with a hand-crafted aesthetic that makes the game feel like a living storybook.

Meest geanticipeerde game van 2026 alvast voor mij en ik moet er nog geen 5 maanden op wachten. Dragon quest is mijn favoriete franchise en een volwaardige 3D-game is altijd een hoogtepunt voor mij.

7 nog niet gespeeld, buiten de eerste 20 uur op de 3DS-versie, maar dat was zo oncomfortabel voor mij dat ik afhaakte.

Wat ziet het er toch zo goed uit.

Prijskaartje is wel minder tof, 70eu ( op de ps5 toch).
De originele DQ7 is iets van een 70u maar blijf het wel een stevige prijs vinden.

Wat ziet het er toch zo goed uit.

Prijskaartje is wel minder tof, 70eu ( op de ps5 toch).
De originele DQ7 is iets van een 70u maar blijf het wel een stevige prijs vinden.
Bij release mag je daar gerust 10 euro van aftrekken in bepaalde winkels (fysiek).

Heb de demo wat gespeeld gisteren, ben nog niet 100% zeker van deze. Het begin is redelijk saai. Grafisch best mooi. Muziek dik in orde.

Bij release mag je daar gerust 10 euro van aftrekken in bepaalde winkels (fysiek).

Heb de demo wat gespeeld gisteren, ben nog niet 100% zeker van deze. Het begin is redelijk saai. Grafisch best mooi. Muziek dik in orde.
De enige winkel hier in Ierland die nog games verkoopt heeft geen pre-orders voor deze, dus denk dat ze misschien helemaal niet in stock gaan krijgen.
Amazon is altijd te laat met game releases maar heb nog genoeg op de backlog staan + werkloos dus even wachten is misschien ook geen slecht idee.

Het komt inderdaad traag op gang maar ben wel fan van de grafische stijl en de muziek is heerlijk.
Voor velen is DQ7 een van hun favoriete DQ games dus ik heb er wel alle vertrouwen in dat het avontuur in orde gaat zijn eens het op gang is gekomen.

7 is nogal notoir vanwege zelfs naar DQ standaard, een enorm traag begin. Iemand de PSX versie ooit gespeeld? Anderhalf durende intro fmv ofzoiets? Klonk alleszinds.. a bit too much :p

Ik ga de demo vandaag nog proberen, enkel dragon quest 8 gespeeld 11 heb ik ook big liggen maar ook nog niet aangekomen.

7 is nogal notoir vanwege zelfs naar DQ standaard, een enorm traag begin. Iemand de PSX versie ooit gespeeld? Anderhalf durende intro fmv ofzoiets? Klonk alleszinds.. a bit too much :p

Dichter bij 2-3 uur voor uw eerste combat-scenario in de psx-versie. Veel hiervan is te wijten aan een grote focus op verkenning en iedereen en zijn kat aanspreken in dorpjes. Leuk als ge een kind zijt met zeeën van tijd, maar als volwassen denk ik dat velen onder ons de 'streamlining' wel zullen waarderen. Er zullen genoeg mensen zijn op reddit die schreeuwen "MUH CUT CONTENT!!", maar eerlijk: ik denk dat je het gevoel van wonder en verkenning net zo goed kan behouden en tegelijk spelers wat meer kan sturen richting het actuele doel. De objective marker kan je altijd uitschakelen als ge vindt dat het spel uw handje te zeer vasthoudt. Als we openworld-games kunnen berispen voor een shitload aan mapmarkers/gathering/crafing, dan mogen we JRPG's wel vragen om ons niet te overladen vage aanwijzingen en minder interessante verhalen/quests.

Ik heb de demo uitgespeeld op dik 3 uur. Op het gemakske, elk hoekje verkennen, maar niet perse elke npc aanspreken en op geen enkel moment moeten grinden terwijl ik op medium settings speel. Het feit dat uw MP volledig bijvult als ge levelt, helpt natuurlijk enorm om combat interessant en minder grindy te houden.

Het is misschien niet de grafische stijl die ik verwacht had, maar ik vind het zeer charmant. De soundtrack van 7 is in mijn ogen gewoon beter dan die van 11 en misschien zelfs 1/2(, maar niet zo goed als die van 8). Voice-acting is leuk, misschien dat sommige accenten er wat dik opliggen maar voor DQ past het wel.

Bonuspunten voor de interface/menu's: simpel, net stijlvol genoeg, maar functioneel bovenal. Ik heb er een hekel aan hoe bloated/onpraktisch zoveel menu's tegenwoordig aanvoelen in JRPG's tegenwoordig, dus DQ7 is wel een verademing op dit vlak.

Day1-buy voor mij(obviously). Het vooruitzicht van die typische kleine verhaaltjes "per eiland", de luchtige toon, jobs/vocations grinden. :love:

Dichter bij 2-3 uur voor uw eerste combat-scenario in de psx-versie. Veel hiervan is te wijten aan een grote focus op verkenning en iedereen en zijn kat aanspreken in dorpjes. Leuk als ge een kind zijt met zeeën van tijd, maar als volwassen denk ik dat velen onder ons de 'streamlining' wel zullen waarderen. Er zullen genoeg mensen zijn op reddit die schreeuwen "MUH CUT CONTENT!!", maar eerlijk: ik denk dat je het gevoel van wonder en verkenning net zo goed kan behouden en tegelijk spelers wat meer kan sturen richting het actuele doel. De objective marker kan je altijd uitschakelen als ge vindt dat het spel uw handje te zeer vasthoudt. Als we openworld-games kunnen berispen voor een shitload aan mapmarkers/gathering/crafing, dan mogen we JRPG's wel vragen om ons niet te overladen vage aanwijzingen en minder interessante verhalen/quests.

Ik heb de demo uitgespeeld op dik 3 uur. Op het gemakske, elk hoekje verkennen, maar niet perse elke npc aanspreken en op geen enkel moment moeten grinden terwijl ik op medium settings speel. Het feit dat uw MP volledig bijvult als ge levelt, helpt natuurlijk enorm om combat interessant en minder grindy te houden.

Het is misschien niet de grafische stijl die ik verwacht had, maar ik vind het zeer charmant. De soundtrack van 7 is in mijn ogen gewoon beter dan die van 11 en misschien zelfs 1/2(, maar niet zo goed als die van 8). Voice-acting is leuk, misschien dat sommige accenten er wat dik opliggen maar voor DQ past het wel.

Bonuspunten voor de interface/menu's: simpel, net stijlvol genoeg, maar functioneel bovenal. Ik heb er een hekel aan hoe bloated/onpraktisch zoveel menu's tegenwoordig aanvoelen in JRPG's tegenwoordig, dus DQ7 is wel een verademing op dit vlak.

Day1-buy voor mij(obviously). Het vooruitzicht van die typische kleine verhaaltjes "per eiland", de luchtige toon, jobs/vocations grinden. :love:
duurt de demo 3h ? damn

Voor diegene die de prijs op steam hoog vinden, op instant gaming is ie ongeveer 20 euro goedkoper.

Ook de deluxe versie die vanaf deze avond speelbaar is.

Ik ben giga fan van job systemen in rpg's (FFV is mijn favoriet hierdoor). Hoe uitgebreid is dit in deze game? En ik had al gelezen dat je in het origineel de eerste jobs pas krijgt na 20 uur ofzo?

Ik ben giga fan van job systemen in rpg's (FFV is mijn favoriet hierdoor). Hoe uitgebreid is dit in deze game? En ik had al gelezen dat je in het origineel de eerste jobs pas krijgt na 20 uur ofzo?
Dit artikel heeft wat informatie over de vocations (jobs)

Hier krijg je toegang tot nieuwe jobs na +- 10-15u.
Mijn eerste Vocations waren wel al goed maxed out tegen dan, waardoor heel wat vocation points 'verloren" gingen. 😅
Wat verder interessant is in deze remake, is dat je 2 vocations kan combineren dankzij de zogenaamde Moonlight-techniek. En er zitten enkele leuke vocations tussen met opvallende Let loose-abilities 😛

Terug
Bovenaan