Droogkast advies

SkyRed7

Active member
Kweet nie of dat da hier de juiste plaats is.

Maar heeft er hier iemand recommendations ivb met nen droogkast, mss 1tje daj gij hebt en hoelang je die al hebt, goeie merken, is het nuttig om voor goedkopere merken te gaan of gaan die sneller kapot etc... want kheb nu voorlopig ook niet het grootste budget

Koop u eentje met een warmtepomp, die zijn VEEL zuiniger dan zonder. Bosch, Siemens, Samsung hebben allen goede toestellen. Miele natuurlijk ook, maar die zijn duurder. Onze Bosch gaat al 10+ jaar mee.

Koop u eentje met een warmtepomp, die zijn VEEL zuiniger dan zonder. Bosch, Siemens, Samsung hebben allen goede toestellen. Miele natuurlijk ook, maar die zijn duurder. Onze Bosch gaat al 10+ jaar mee.
Zullen ook veel duurder zijn in aankoop waarschijnlijk? Stel dat het dubbel zo duur is in aankoop (800 euro vs 400)

Stel dat je maar 1 keer per week je droogkast gebruikt dan gaat het lang duren tegen je dat terug verdiend hebt?

Wij hebben AEG met warmtepomp is zeker goed, maar de filters moet je wel goed reinigen, hier moet je wel wat gedisciplineert mee omgaan...

Ze draaien wel een pak langer waardoor je toch relatief veel verbruikt. Hier kregen we nog een gewone aangeraden die gewoon een pak sneller droogt.
+1 voor Bosch/Siemens wel als merk

Mijn (niet-warmtepomp) Miele gaat al zeker 15 jaar mee.
Mijn wasmachine is nu een Bosch. Betaalbaarder dan Miele maar ook degelijk.

Ik zou vooral wegblijven van zo'n zelfreinigende (?) toestellen. Onze Bosch vrij snel kapot gegaan hierdoor. Nu een AEG en is qua bediening was goedkoper merk ik, maar werkt wel goed (is pas nieuw van dit jaar). Miele is natuurlijk het topmerk, maar daar betaal je ook voor.

Ze draaien wel een pak langer waardoor je toch relatief veel verbruikt. Hier kregen we nog een gewone aangeraden die gewoon een pak sneller droogt.
+1 voor Bosch/Siemens wel als merk
Ze draaien langer maar verbruiken wel veel minder energie.
Is trouwens ook beter voor de levensduur van de kledij.

Wij hebben hier een warmtepomp droogkast van AEG, doet zijn werk eigenlijk goed voor die paar keer per jaar dat we hem gebruiken. Koop er wel een reiniger setje bij, zoals dit: https://www.amazon.com.be/-/nl/Rein...oner-Airconditioning-Vleugelkam/dp/B0BNH47HXP

Maakt het onderhouden van de filters handiger :)
Oh, ik wou dat ik dit eerder had tegen gekomen heb me zo zitten zotmaken op die samsung met een vork of ijzeren staafje wat ik ook maar kon vinden, tandenstoker ook al eens geprobeerd :ROFLMAO:

Hier zeer tevreden van een Samsung, hebben enkele jaren geleden een nieuw setje (was en droog) gekocht nadat de Whirpool droger kapot is gegaan na 8 jaar. De Beko wasmachine dan maar weggegeven, want was anders geen zicht op 2 verschillende merken op elkaar te gebruiken...

DV90T5240AW

1 à 1,54 kWh per beurt.
800W vs 2200W van de Whirpool.

Het meerprijs verschil haal je er na 3-4-5 jaar al uit op je elektriciteitsfactuur door minder te verbruiken.

Oh, ik wou dat ik dit eerder had tegen gekomen heb me zo zitten zotmaken op die samsung met een vork of ijzeren staafje wat ik ook maar kon vinden, tandenstoker ook al eens geprobeerd :ROFLMAO:

Jammer genoeg kunnen we enkel aan de voorste warmtewisselaar, de achterste is meestal niet zuiver te maken zonder het heel toestel uit elkaar te halen :sop:

Foto van op tweakers:

XnNnrhpqmCGGRk1c5MLUQC8v.jpg

Jammer genoeg kunnen we enkel aan de voorste warmtewisselaar, de achterste is meestal niet zuiver te maken zonder het heel toestel uit elkaar te halen :sop:

Foto van op tweakers:
Kan maar niet begrijpen hoe dit daar allemaal in terechtkomt met die voorfilter voor fijn stof... Is dit dan stof van buitenaf?
Zelfs m'n Whirpool werd nooit zo vuil langsbinnen, toen ik 'm na 8 jaar weg deed was er wel een zeer fijn laagje stof, maar zo dik niet.
Dan zou je haast denken dat de omgeving waarin die machines staan nooit eens gestofzuigd wordt. Wie weet zijn die klagende mensen net gierige nederlandsers die hun huis, of minstens achter de wasmachine & droogkast nooit eens poetsen 😂 ... en dan wel bereid zijn om die toestellen volledig uit mekaar te halen, want ja, het zijn toch tweakers éh... :thinking:

Onze Bosch met warmtepomp en self-cleaning condensator gaat toch ook al een jaar of 8 goed... Je moet wel wat zorgzamer zijn met de (dubbele) pluizenfilters en die goed schoonmaken. Het verschil in prijs is niet zo groot als het verschil in verbruik. Een klassieke droger is een super zware verbruiker, met een elektriciteitsrekening die navenant is. De warmtepompdrogers doen er langer over, maar verbruiken per cyclus toch echt een stuk minder... Ik heb het recent niet meer berekend, maar het was niet zo heel lang om ze terug te verdienen...

Kan maar niet begrijpen hoe dit daar allemaal in terechtkomt met die voorfilter voor fijn stof... Is dit dan stof van buitenaf?
Zelfs m'n Whirpool werd nooit zo vuil langsbinnen, toen ik 'm na 8 jaar weg deed was er wel een zeer fijn laagje stof, maar zo dik niet.
Dan zou je haast denken dat de omgeving waarin die machines staan nooit eens gestofzuigd wordt. Wie weet zijn die klagende mensen net gierige nederlandsers die hun huis, of minstens achter de wasmachine & droogkast nooit eens poetsen 😂 ... en dan wel bereid zijn om die toestellen volledig uit mekaar te halen, want ja, het zijn toch tweakers éh... :thinking:
Dat heel fijn stof gaat gewoon door die fijne filter hoor. En bij veel gebruik.. krijg je wel opstapeling.

Anders zou je al geen stof op die eerste radiator/condensor mogen zien.

Dat heel fijn stof gaat gewoon door die fijne filter hoor. En bij veel gebruik.. krijg je wel opstapeling.

Anders zou je al geen stof op die eerste radiator/condensor mogen zien.
Zo gaat zijn apparaat finaal veelal kapot denk ik. Binnenin hoopt al dat fijn stof zich op en na vele jaartjes kaboem !!

Onze whirlpool is net stuk gegaan: 9,5 jaar oud.
We hebben nu een Bosch gekocht.

Laatst bewerkt:
Is dat wegblazen met een compressor en tegelijk stofzuigen (zonder de vinnen aan te raken natuurlijk) dan geen betere oplossing dan zo'n borstel?

Mijn Miele wasmachine en droogkast al 15 jaar, veelvuldig gebruik en still standing 😎

Onze vorige Miele vaatwas was 21 jaar en ik heb bij renovatie van de keuken nog volledig werkend gratis weggegeven.

Terug
Bovenaan