Druggebruik

Ik kan in de stad waar ik woon, in de kempen, ook zo vier plekken opnoemen waar er elke dag gekocht en vekocht wordt, laatste jaren echt opvallend, bepaalde parkings in de buurt van cafés, daar doen ze echt de moeite niet eens om nog een beetje de schijn op te houden.

Vorig weekend iets gaan eten en dan in het lokaal (deftig) danscafe terechtgekomen, krijg wat krampen van het eten dus moest gaan kakken.
Heb daar op mijn gemakske gekakt (er is wel maar 1 wc om te zitten), kom buiten uit toilet en staan er daar 2 te vragen aan mij of ik nog bij heb en wil verkopen..
Wtf nee, ik moest gewoon kakken?

Dan zit je inderdaad in een brave bubbel, en wees blij. 9/10 van mijn vrienden gebruikt.
(...)
Ik benijd oprecht mensen die in zo’n kring als de uwe zitten.
Saai hoor! (Nee, echt!) Mijn vaste vriendenkring is erg braaf en saai eigenlijk. Ik zou de coke er bijna bij nemen voor wat meer ambiance haha.

Ik ga wel ook soms uit op plekken waar je wel echt coke verwacht, met wat vagere kennissen dan, maar ook daar valt het mee vind ik. De mensen waar we dan bij zijn doen dan niet, of toch niet dat we het zien/weten. Eén keer 25 jaar geleden eens toilethokje opengetrokken waar ene bezig was (doe de deur dan op slot man, ge zit trouwens op 't vrouwentoilet), en pre-corona eens drie mensen tegelijk een (gelukkig vrij groot) toilet zien binnengaan met een toilettasje... dat zal ook niet om te kakken geweest zijn. En heel uitzonderlijk (of eigenlijk: de laatste jaren wel vaker dan voor corona?) kom je wel eens mensen tegen met knauwende kaken (is dat coke, of iets anders?), of die zich wat hyper gedragen, maar as far as I know kunnen die ook gewoon wat veel gedronken hebben dan soms.

Enfin, mij zegt het ook niks, ook niet als je me uitlegt dat je er meer van kan drinken of dat je er meer zelfvertrouwen van krijgt. Als ik genoeg gedronken heb, heb ik gewoon genoeg gedronken (alcohol is mijn drug). En zelfvertrouwen heb ik genoeg zonder coke. 🤷‍♀️

Ik heb persoonlijk nogal moeite met van de bedenkingen als "waarom is dat een loserdrug"? Goh, omdat je afhankelijk bent van een verboden substantie die een bloedspoor van Latijns-Amerika tot hier achterlaat misschien?
Dat was geen bedenking hoor. Gewoon een vraag aan @Jipser n.a.v. zijn bericht, waarop hij overigens heeft geantwoord.

Mijn ervaringen met drugs zijn zeer sporadisch (als in jointjes op festivals, 20 jaar geleden of zo) en ik kom er ook niet mee in contact. Het is voor mij dan ook wat moeilijk inschatten hoe genormaliseerd cocaïne precies is. Zelf heb ik nog geen coke gezien tijdens etentjes bij vrienden, op feestjes of op café... Enkele (als in 2 personen) vrienden/kennissen van me gebruiken coke, maar die doen dat toch heel discreet en hebben niet-gebruikers nog nooit aangesproken om 's mee te doen.

Maar blijkbaar is coke dus heel erg verspreid in onze samenleving. Er hangt een gigantisch bloedspoor aan illegale drugs dus gebruiken is een bijdrage aan criminaliteit en veel leed. Ik vind het wel goed dat er een documentaire is gemaakt rond de drugsproblematiek.

Nee, het is veel intenser :p

De eerste zakskes “velo” die ik (als niet-roker) onder mijn lip stak deden mij bijna flauwvallen.

Gelukkig is daar die heerlijke adaptatie van het lichaam die wonderen doet 🤣

Snus is trouwens met tabak, dat zal je hier zelden tot nooit zien

Serieus? En dat is dan exact hetzelfde gevoel als roken?

Een enquête van FPA (de spelersvakbond in Engeland) claimt dat 20% van professionele voetballers in Engeland het gebruiken (nicotinezakjes en/of snus) En wat populair is bij voetballers, is populair in het middelbaar.

Nee, het is veel intenser :p

De eerste zakskes “velo” die ik (als niet-roker) onder mijn lip stak deden mij bijna flauwvallen.

Gelukkig is daar die heerlijke adaptatie van het lichaam die wonderen doet 🤣

Snus is trouwens met tabak, dat zal je hier zelden tot nooit zien

Ik wist niet dat er een verschil was tussen snus en die nicotinezakjes. Zal dan die nicotinezakjes zijn dat ik hier wekelijks zie op het voetpad :p.

Ik heb het nog niet gebruikt.
Het 'snus gevoel' is een mix van
opwinding, ontspanning en verhoogde concentratie, veroorzaakt door nicotine, met een licht tintelend gevoel onder de lip. Effecten zijn onder meer een hogere hartslag en bloeddruk, maar bij overmatig gebruik of gevoeligheid kunnen duizeligheid, misselijkheid en een gestrest gevoel optreden. Dit effect is tijdelijk, waarna snel een verlangen naar meer nicotine ontstaat, wat leidt tot verslaving.

Waar worden al die drugs zoals speed eigenlijk nog geconsumeerd hier in België? Dat zijn nu toch eens drugs die vroeger onlosmakelijk verbonden waren met discotheken en afterclubs, maar die hele scene is toch dood?
Ik gebruikte dat tegen vermoeidheid van de depressie, om in het professioneel leven te kunnen presteren, en als laatste om aandachtig en stil te kunnen zitten. Één keer in het uitgaansleven gebruikt, 3 dagen continue gedanst en kon erna bijna niet meer stappen. Maar lijkt me niet echt een party drug of wel?

Saai hoor! (Nee, echt!) Mijn vaste vriendenkring is erg braaf en saai eigenlijk. Ik zou de coke er bijna bij nemen voor wat meer ambiance haha.

Ik ga wel ook soms uit op plekken waar je wel echt coke verwacht, met wat vagere kennissen dan, maar ook daar valt het mee vind ik. De mensen waar we dan bij zijn doen dan niet, of toch niet dat we het zien/weten. Eén keer 25 jaar geleden eens toilethokje opengetrokken waar ene bezig was (doe de deur dan op slot man, ge zit trouwens op 't vrouwentoilet), en pre-corona eens drie mensen tegelijk een (gelukkig vrij groot) toilet zien binnengaan met een toilettasje... dat zal ook niet om te kakken geweest zijn. En heel uitzonderlijk (of eigenlijk: de laatste jaren wel vaker dan voor corona?) kom je wel eens mensen tegen met knauwende kaken (is dat coke, of iets anders?), of die zich wat hyper gedragen, maar as far as I know kunnen die ook gewoon wat veel gedronken hebben dan soms.

Enfin, mij zegt het ook niks, ook niet als je me uitlegt dat je er meer van kan drinken of dat je er meer zelfvertrouwen van krijgt. Als ik genoeg gedronken heb, heb ik gewoon genoeg gedronken (alcohol is mijn drug). En zelfvertrouwen heb ik genoeg zonder coke. 🤷‍♀️

Ik stotter hard bij coke en geeft me helemaal geen zelfvertrouwen. Ik vind dat raar dat velen dat effect wel benoemen. Ik wil wel meer zelfvertrouwen haha. Daarentegen, hoor ik stemmen waarvan ik niet kan uitgaan of ze echt zijn of niet. Alsof agenten over mij staan te spreken ofso. Misschien een lichte psychose? Allesinds niets voor mij. Het enige leuke vind ik het wakker gevoel en de focus. Kan dan heel veel lezen en schrijven.

Ik gebruikte dat tegen vermoeidheid van de depressie, om in het professioneel leven te kunnen presteren, en als laatste om aandachtig en stil te kunnen zitten. Één keer in het uitgaansleven gebruikt, 3 dagen continue gedanst en kon erna bijna niet meer stappen. Maar lijkt me niet echt een party drug of wel?
En dan kon je wel deftig slapen als je het gebruikte om te werken?

aangezien hier wat kenners zitten:
als ge dagelijks een dosis cocaïne nodig hebt, hoeveel zijt ge dan op een maand kwijt aan €?

als ge dagelijks een dosis cocaïne nodig hebt, hoeveel zijt ge dan op een maand kwijt aan €?
Depends wat een dosis is eh. Als hij 1 klein lijntje bij zijn cornflakes deed, 150 per maand.

Als hij elke dag behoorlijk doorging: €3000 per maand

Laatst bewerkt:
Toen ik uitging waren het al speed en xtc wat de klok sloeg.

Veel, dat is een straatje zonder einde denk ik. Groot inkopen en doorverpatsen om zo uw eigen fix te kunnen betalen en ondertussen al uw eigen spaargeld er ook door jagen.
En ondertussen lig je met een constant voorraad thuis waardoor de verleiding groot is om meer te gaan gebruiken en de verslaving erger wordt.

Terug
Bovenaan