Drugs in het verkeer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

blijkbaar nieuwe test methode's op komst

Hopelijk dan ook accurater. Voor mensen die avond voordien een joint hebben gerookt en daags nadien naar hun werk rijden, vind ik niet dat er nog moet geverbaliseerd worden (als daar pakweg 12u tussen zit)

Hopelijk dan ook accurater. Voor mensen die avond voordien een joint hebben gerookt en daags nadien naar hun werk rijden, vind ik niet dat er nog moet geverbaliseerd worden (als daar pakweg 12u tussen zit)
Als ze nog altijd onder invloed zijn, dan moet er wel geverbaliseerd worden.

Maar ik ben dan ook 0 tolerance voor drugs. Heb meerdere maten er de dieperik door zien ingaan.

Tja onder invloed. daar zeg je het.

Ik vind niet dat , van zodra iets waarneembaar is in je bloed of speeksel, daarom wil zeggen dat je onder invloed bent.

Daar zal wel een bepaalde concentratie noodzakelijk voor zijn, zoals ook bij alcohol. Ik zie dan ook niet in waarom een speekseltest niet kan verifiëren of je boven of onder die grens zit.

Daar zal wel een bepaalde concentratie noodzakelijk voor zijn, zoals ook bij alcohol. Ik zie dan ook niet in waarom een speekseltest niet kan verifiëren of je boven of onder die grens zit.
Speekseltest is gewoon streepje , of geen streepje. (zoals de zwangerschapstest dus :p)

hoeveelheid wordt daar volgens mij niet op weergegeven.

De pakkans blijft imo te klein. Gebruikers mijden controles via Waze en de uren waarop men controles doet moeten gebruikers nog aanzetten naar hun feestje 🙄.

Tja onder invloed. daar zeg je het.

Ik vind niet dat , van zodra iets waarneembaar is in je bloed of speeksel, daarom wil zeggen dat je onder invloed bent.
Dat klopt, maar als er grenswaarden zijn waarboven is aangetoont dat het invloed kan hebben op rijgedrag is dat imo voldoende om te verbaliseren. Of dat dan 5minuten, 12u of 36u geleden is dan compleet niet relevant.

Speekseltest is gewoon streepje , of geen streepje. (zoals de zwangerschapstest dus :p)

hoeveelheid wordt daar volgens mij niet op weergegeven.
Neen, maar het bepaalt of men een verdere test gaat uitvoeren op de bureau waar juist kan geverifieerd worden of je boven die waardes zit.

Het wordt juist ingevoerd omdat een bloedonderzoek doen bij iedereen erover is.

Terug
Bovenaan