Het lastigste zal dan nog zijn wat we de naam geven aan die competities. Is dat dan de XX-competitie ?Maar op zich zou een onderscheid tussen XX en XY wel een voorlopige, aannemelijke en min of meer correcte oplossing zijn in dit geval?
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het lastigste zal dan nog zijn wat we de naam geven aan die competities. Is dat dan de XX-competitie ?Maar op zich zou een onderscheid tussen XX en XY wel een voorlopige, aannemelijke en min of meer correcte oplossing zijn in dit geval?
.Het lastigste zal dan nog zijn wat we de naam geven aan die competities. Is dat dan de XX-competitie ?.

Plus daarbij dan het voordeel dat je automatisch hebt, doordat je de puberteit op die manier bent doorgekomen. De tijd waarin je lichaam het meeste verandert.Na mij ingelezen te hebben lijkt me dit ook voorlopig de beste oplossing. Met pakweg testosteron-gehalte kan je je er ook nog ethische vragen bij stellen of het verantwoord is iemand min of meer te verplichten testosteron-blokkers te nemen om tot de juiste categorie te behoren.
Open en Gesloten?Het lastigste zal dan nog zijn wat we de naam geven aan die competities. Is dat dan de XX-competitie ?.
Ik weet eigenlijk niet of dat zo leuk klinkt.Op termijn zie ik sport sowieso evolueren naar spec based playing fields zoals in F1. Gendoping is momenteel nog vrij rudimentair maar in principe is het stilaan mogelijk om met bioengineering toolkits zoals CRISPR/CAS cellen in het lichaam te herprogrammeren op genetisch niveau. ACTN3 en ACE "speed" genen of genen verwant aan endurance of kracht en spierbouw of een mix van allen leveren zoveel prestatievoordeel op dat ze vandaag reeds van nature voorkomen onder goud winners. Zonder maak je geen kans.
Zulke vorm van doping is niet traceerbaar om dat de synthetische introductie niet te onderscheiden valt van natuurlijk voorkomende variatie. Ook de expressie van die genen kan geboost worden voor extra voordeel. Zo is het vandaag reeds het geval dat mannen die geflagged werden in dopingcontroles gewoon van nature meer testosteron aanmaken Dan gemiddeld.
Naarmaate we meer leren en dus te weten komen over de exacte werking van biologische machinerie en onze invloed over het bijstellen en engineeren ervan groeit zal afbakening naar de toekomst toe enkel complexer worden.
Dit klinkt als het einde van topsport.Ik weet eigenlijk niet of dat zo leuk klinkt.
Of toch als iets waar je als sportliefhebber niet meer wil naar kijken. Toch ook niks meer van emotie dan in de sport.Dit klinkt als het einde van topsport.
Vorig jaar is ze uit het WK gehaald na een onduidelijke biochemische test, maar dat gebeurde door de compleet disfunctionele internationale boksbond die niet meer wordt erkend door het Internationaal Olympisch Comité. Als het schoentje ergens wringt in deze kwestie en er onduidelijkheid is ontstaan, dan is het daar.
Het IOC heeft de regels voor DSD- en trans vrouwen overgelaten aan de verschillende sportbonden en serieuze bonden hebben zich daar meteen over gebogen. In het boksen is er geen bond, tenzij die ene die onder controle staat van het Kremlin, meer omdat het IOC die heeft geschorst. De hele heisa lijkt geïnitieerd vanuit de oude bondsstructuren en Rusland, bedoeld om het olympisch bokstoernooi te ontwrichten.
Dit, honderd keer dit. Je kan van mening verschillen over hoe dit aangepakt dient te worden maar de totale ontmenselijking van deze persoon en van een volledige groep mensen die reeds dag in dag uit gekleineerd worden door bepaalde media/ideologieën is echt elke fatsoensnorm voorbij.Ivm die Algerijnse boksster vind ik in elk geval wel dat er weer op een erg betreurenswaardige, agressieve en diep kwetsende manier wordt gepost op het internet over hoe we niet kunnen toelaten dat een man in het teken van sport meppen geeft aan een vrouw. Uiteraard wordt woke er ook weer bij gehaald. Dat is vermoedelijk wel degelijk een vrouw, dat is het hokje waarin we haar hebben geplaatst bij haar geboorte (want we hebben graag dat zaken in een hokje zitten) en nu is die er - door haar topsport - achter gekomen dat de zaken wel wat ingewikkelder liggen dan dat. Daardoor is die persoon niet ineens een man hè.
Wat dat dan betekent voor haar sportieve carrière daar heb ik ook geen goed antwoord op, ik kaart maar gewoon aan wat voor een virulent discours er weer aan opgehangen wordt, hier op het forum maar ook elders op het internet door conservatievelingen wereldwijd die dan ook nog eens de leugen rondsturen dat het hier over een transgender zou gaan.
Dit, honderd keer dit. Je kan van mening verschillen over hoe dit aangepakt dient te worden maar de totale ontmenselijking van deze persoon en van een volledige groep mensen die reeds dag in dag uit gekleineerd worden door bepaalde media/ideologieën is echt elke fatsoensnorm voorbij.
Ik doel daarmee niet op Khelif persoonlijk maar hoe media en influencers het onderwerp van mensen die afwijken van de norm (zoals Khelif) aanwenden om op grote schaal morele verontwaardiging op te wekken. Vaak nog gebaseerd op fake news of halve waarheden. Die headlines van de Daily Mail of JK Rowling zijn echt schaamteloos en krijgen tientallen miljoenen views.Ik geef u 100% gelijk dat de manier van hoe er hier mee omgegaan wordt alle fatsoen voorbij is.
Maar ik vraag me oprecht af of hetgeen je zegt, dat ze dag in dag uit gekleineerd worden, effectief klopt.
Laat ons ook eerlijk zijn als je foto’s van Khelif opzoekt met iets langer haar en wat make-up dan is ze geen Kim Kardashian, maar toch ook niet dat je haar zo beschuldigen van een “echte man” te zijn.
Misschien had zij tot 2 weken geleden in feite geen enkel probleem met haar lichaam, en haar omgeving ook niet.
Ik vermoed dat het niet het hele artikel is dus ik reageer hier mss op iets out of context, maar geen boksbond? Er zijn er verdikke minstens een half dozijn toch? En IBA is dan waarschijnlijk nog de minst bekende van den hoop.Hans Vandeweghe, in DeMorgen, maakt een aantal goede punten over de boxbond. Een cynicus zou denken dat Poetin achter de discussie zit:
(de opmerking van de link met Rusland wordt hier ook gemeld)
Amateur vs professioneel boksen misschien?Ik vermoed dat het niet het hele artikel is dus ik reageer hier mss op iets out of context, maar geen boksbond? Er zijn er verdikke minstens een half dozijn toch? En IBA is dan waarschijnlijk nog de minst bekende van den hoop.
Ik vind dat nu ook wel zaken die krom zijn rechtpraten. Oprechte verontwaardiging van onwetende en misleide mensen...mja die zouden evengoed hetzelfde doen bij een XX vrouw waar niets buiten de norm aan is dan er mannelijk uitzien dan? Type Mauresmo. Sorry maar het is niet omdat een kapotte klok twee keer per dag juist is dat ze "oprecht" is.Achter al dat vitriool wat je online leest zit natuurlijk ook een oprechte verontwaardiging van mensen die misleid worden door clickbait en gebrekige kennis anderzijds, die beelden zien die gewoon verkeerd aanvoelen... en laten we de verantwoordelijkheid van de Olympische Spelen zelf ook eens erkennen: ze gaan louter af op een stempel in een paspoort, terwijl ze vroeger wél geslachtstesten deden, maar daar vanaf gestapt zijn omdat ze geen slecht nieuws (over intersekse aandoeningen) wouden brengen bij topatleten? Tja, je oogst wat je zaait... ze hebben destijds duidelijk de verkeerde keuze genomen.
De Internationale Boksfederatie IBA speelt hier toch een vuil spel in een poging om de zaak verder op de spits te drijven:(de opmerking van de link met Rusland wordt hier ook gemeld)
Tegenstander krijgt plots 100.000 dollar compensatie, maar IOC verdedigt veelbesproken boksster: "Er was nooit twijfel"Een opvallend bericht vanuit Parijs: de Internationale Boksfederatie (IBA) heeft boksster Angela Carini beloond met een premie van 100.000 dollar.
(...)
"Ik kon niet meer", vertelde Carini na afloop van haar verloren kamp tegen Khelif. "Ik had veel pijn aan mijn neus. Dan is het beter om niet te blijven boksen. Het had de wedstrijd van mijn leven kunnen zijn, maar op dat moment moest ik mijn leven beschermen."
Een dag later excuseerde de Italiaanse zich wel omdat ze Khelif achteraf geen hand gaf. "De controverse maakt mij verdrietig en ik heb ook medelijden met mijn tegenstander. Zij kan er ook niet aan doen en is hier, net als ik, om te vechten."
Maar de IBA liet het daar niet zomaar bij. Het trekt zich het lot van Carini erg aan en gaf zaterdag aan haar te zullen compenseren op dezelfde manier als olympische kampioenen.
Ter info: goudenmedaillewinnaars in Parijs krijgen van de boksbond 100.000 dollar (ongeveer 92.000 euro), inclusief 25.000 dollar voor de federatie en 25.000 dollar voor de coach.
Ja, het lijkt ondertussen wel sterk op stoken vanuit het IBA (met een Russische voorzitter, en Gazprom als hoofdsponsor).De Internationale Boksfederatie IBA speelt hier toch een vuil spel in een poging om de zaak verder op de spits te drijven: