Duitser (?) wil m'n tweedehands auto kopen: scam?

Onze defender is toch ook voriig jaar verkocht aan een candees die hem verscheept heeft naar california. Netjes op voorhand 29k ontvangen zonder dat koper hem gezien had. Afgehaald door transportfirma. Zoals Salder zegt : geen geld is niet meegeven.

Ja die iemand die jij kent is dan die 0,01% die de regel bevestigd :)

Ja. Toch wanneer dit in combinatie is met de eerdere punten die ik aanhaal.

Je moet niet op mijn oordeel vertrouwen hoor. Ik weet alleen dat ze mij op die manier niet liggen zullen hebben. :)
Ben het er wel mee eens. Bij mij moeten ze ook niet afkomen met overschrijving o.i.d., want dat geld staat vaak niet onmiddellijk op de rekening. Instant overschrijvingen hebben bij verschillende banken limieten (bij Argenta bvb 500 euro). Cash heb je meteen in handen en kan je snel checken op echtheid. Cash is de enige manier waarop je zeker bent dat je je geld hebt en je de auto met een gerust hart kan meegeven. Of BTC natuurlijk, daarmee mogen ze me ook betalen.

Gelukkig ga ik niet boven de 10k om een auto te kopen, dus bij het verkopen al helemaal niet. Zo blijven het nog relatief weinig briefjes. Het wordt tijd dat de briefjes van 500 euro terugkomen, want die zie je steeds minder. Fiat wordt aan een hoog tempo minder waard en tegelijkertijd worden de "grote" briefjes eruit gehaald.

Terug
Bovenaan