Ecocheques

Dat lijkt mij onmogelijk. Die eco's kunt ge voor de ballen bezigen & die consumptie dinges voor letterlijk alles.
Net de monizze app geopend en ik kan nu inderdaad uitgaven transfereren tussen eco- en consumptiecheques. Spijtig genoeg kan ik de maaltijdcheques niet omzetten naar consumptiecheques, daar zit ik nog met een enorm saldo...

Net de monizze app geopend en ik kan nu inderdaad uitgaven transfereren tussen eco- en consumptiecheques. Spijtig genoeg kan ik de maaltijdcheques niet omzetten naar consumptiecheques, daar zit ik nog met een enorm saldo...
MC's die zijn altijd op bij mij hoor. Iedereen moet eten eh, dus da's geen probleem.

EC's daarentegeen moet ik vrijwel altijd in de digitale vuilbak zwieren zo'n paar weken, soms dagen voor ze vervallen.
Staat altijd de 500 EUR ('t maximum) op, waarvan 250 EUR altijd met een 'dude, dat gaat hier weer vervallen' deadline zit.

De volgende 250 EC's verdampen in mijn geval weer binnen 5 maand.

Elke keer ik er iets mee probeer te kopen dat ik ook effectief kan bezigen ... is 't al njet geweest. Dus 't blijft een belachelijke toestand.

Dat lijkt mij onmogelijk. Die eco's kunt ge voor de ballen bezigen & die consumptie dinges voor letterlijk alles.
Als er een defect in hun software zit dan kan dit wel hé. ;)

Gisteren ne whatsapp gekregen van ne collega. Hij betaalde met consumptie cheques maar hij had niet voldoende saldo erop staan.
Toch slaagde de betaling. Nadien bleek dat het resterende saldo van de ecocheques was afgetrokken.

Blijkbaar kan het huidige systeem dus effectief niet het verschil zien.

Dus ik zou zeggen: Als je nog ecocheques hebt, snel ermee in de winkel betalen voor Monizze het defect gefixed heeft. Want dat dit kan/lukt gaat blijkbaar snel als een lopend vuurtje rond nu, dus ik vermoed dat ze hier iets aan gaan doen in de nabije toekomst.

Je hebt blijkbaar gelijk. Ne collega is er gisteren ook in geslaagd om ermee te betalen in de winkel.

leuk om de topic jaarlijks te zien terugkomen.
Mijn trucje voor dit jaar was in de ikea. Ik moest nog een hele hoop kasten kopen.

Eerst een 5-tal kranen gekocht, deze kan je betalen met eco-cheques (ook bv keukentoestellen, etc). Daarna direct na de kassa naar rechts en de artikelen retourneren. Ze bekijken je wel eens scheef maar kunnen er niets tegen doen.

Hierna krijg je een aankoopbon (let op, wel geen cash) terug voor de aankoop van andere ikea artikelen.

Iemand een idee of je ergens een luchtfilter voor binnen kan kopen met ecocheques? Heb al op coolblue gekeken maar daar vind ik niet meteen iets. Het zou vooral dienen om fijn stof tgv de houtkachel wat te filteren (dus best met HEPA- filter vermoed ik).

MC's die zijn altijd op bij mij hoor. Iedereen moet eten eh, dus da's geen probleem.

EC's daarentegeen moet ik vrijwel altijd in de digitale vuilbak zwieren zo'n paar weken, soms dagen voor ze vervallen.
Staat altijd de 500 EUR ('t maximum) op, waarvan 250 EUR altijd met een 'dude, dat gaat hier weer vervallen' deadline zit.

De volgende 250 EC's verdampen in mijn geval weer binnen 5 maand.

Elke keer ik er iets mee probeer te kopen dat ik ook effectief kan bezigen ... is 't al njet geweest. Dus 't blijft een belachelijke toestand.
Euroshop & Supra Bazar zijn nogal euhm... flexibel, als het op Ecocheques aankomt. Er moet toch wel IETS zijn dat je ermee kan?

Worst case scenario koop je pakweg een fiets GPS voor die ecocheques en knal je dat ding op 2dehands voor 80-85% kostprijs. Zal snel genoeg weg zijn en het is beter dan ze gewoon te laten verdampen.

Je kan normaal ook tweedehands games kopen bij gamemania. Kan interessantn zijn voor de gamers hier.

(En ze hebben ook een omruilgarantie voor echt geld iirc)

Ik ben er wandelschoenen mee gaan kopen in de AS Adventure, enkel wel fysiek in de winkel gaan maar ze nemen ze aan voor alle schoenen.

Ik ben er wandelschoenen mee gaan kopen in de AS Adventure, enkel wel fysiek in de winkel gaan maar ze nemen ze aan voor alle schoenen.
Hoe raar, vorige zomer ook expliciet in de winkel gevraagd en wandelschoenen konden toen niet betaald worden met ecocheques (wat ik inderdaad vreemd vond).

Hoe raar, vorige zomer ook expliciet in de winkel gevraagd en wandelschoenen konden toen niet betaald worden met ecocheques (wat ik inderdaad vreemd vond).
Ik had nu wel mijn AS Adventure fanclub kousen aan en daar konden ze niet naast kijken bij het maken van de voetscan.
(Voor ik er ging passen wel expliciet gevraagd dat ik er wil die ik met ecocheques kan betalen en de vriendelijke man zei dat ze dat allemaal zijn, dan aan de kassa wist die persoon - ook wel vriendelijke man - dat niet maar toen ik zei dat de man boven me dat had wijsgemaakt was het allemaal in orde)

Hier een koelkast gekocht. Was niet echt een goed label, dus moest er gewoon een spaarlamp bijkopen en het ging dan wel :unsure:

Terug
Bovenaan