Eczeem / huidaandoeningen

Misschien moet je eens voorstellen aan je dermatoloog om de andere ook te proberen?
Is weer ne nieuwe maar nu in het UZ der voor in Maria middelaares en die wisselden dan nog eens om de 6 maand. Niet ideaal om een band mee te krijgen of u goed op te volgen. Ze hebben toen foto's van mij genomen en die spuiten waren direct in orde. De eerste keer moest ik er twee nemen dan was het cava ma nadien 1 per week of twee weken weet het niet zeker niet meer. En toen is het een ramp geworden.

Is weer ne nieuwe maar nu in het UZ der voor in Maria middelaares en die wisselden dan nog eens om de 6 maand. Niet ideaal om een band mee te krijgen of u goed op te volgen. Ze hebben toen foto's van mij genomen en die spuiten waren direct in orde. De eerste keer moest ik er twee nemen dan was het cava ma nadien 1 per week of twee weken weet het niet zeker niet meer. En toen is het een ramp geworden.
Normaal gezien zou je een medisch dossier moeten hebben waar alles instaat, ideaal is idd natuurlijk steeds bij dezelfde kunnen gaan. Ik ga telkens bij de Prof die ook afdelingshoofd is, je betaald meer maar dat is de behandeling wel waard voor mij persoonlijk.
Als je goed opgevolgd wordt kunnen ze daar op inspelen en testen welke behandeling en hoeveelheid best bij jou past.

Nog iets gevonden dat werkt tegen nagel psoriasis, nu zie je er zeker niets meer van.
Vasiline werkt ook tegen exceem en psoriasis.

Nog iets gevonden dat werkt tegen nagel psoriasis, nu zie je er zeker niets meer van.
Vasiline werkt ook tegen exceem en psoriasis.

Bij mijn zoon werkte dat dus niet. De vaseline trok niet in zijn huid, bleef als een film erop liggen.. en alles wat hij zweette bleef ertussen gevangen, wat het exceem dus verergerde..

Vaseline beschermt tegen uitdroging en legt er letterlijk een laagje over. Hydrateren doet het wel niet.
Nagelpsoriasis is weg bij mij sinds ik biologicals gebruik maar nu is het eczeem dat ik in de plaats heb gekregen. Daar helpt enkel cortizone zalf en nadien hydrateren met handcreme van bv Eucerin.

Vorige winter heel wat last gehad van eczeem in het gezicht (rond de mond & ogen).
Deze zomer viel het beter mee (mede door af en toe een klein beetje zalf met cortizone aan te brengen)

Ik dacht ik blijf eens een week weg van die cortizone en bam gans mijn mond en ogen staan terug vol rode vlekken en blaasjes.

Fuck man ik heb het hier echt mee gehad. Alles wat ik probeer buiten cortizone werkt niet.

Om letterlijk gek van te worden.

Eczeem en psoriasis kunnen inderdaad hardnekkig zijn.
Ik heb weer een aantal maanden last ervan op mijn handen en vingers. Enigste dat helpt is cortizone zalf maar mijn handen gaan ervan kapot.
Het probleem is dat ik mijn handen constant gebruik en na een paar dagen dat het min of meer wat beter is begint het weer opnieuw.

Ik heb al enkele jaren last van hardnekkig seborroïsch eczeem naast mijn neus en op voorhoofd.
Al bij diverse dermatologen geweest, iedereen geeft altijd iets anders maar er is gewoon geen wondermiddel. Mijn voorhoofd ziet er letterlijk soms uit als een 14 jarige puber -_-. Cortisone werkt wel (roodheid gaat wel niet volledig weg) maar dat kan ik echt geen 50jaar aan een stuk gebruiken. Anti schimmelmiddelen werken ook wel maar ook daar blijft de roodheid... Zeer frustrerend...

Ik heb al enkele jaren last van hardnekkig seborroïsch eczeem naast mijn neus en op voorhoofd.
Al bij diverse dermatologen geweest, iedereen geeft altijd iets anders maar er is gewoon geen wondermiddel. Mijn voorhoofd ziet er letterlijk soms uit als een 14 jarige puber -_-. Cortisone werkt wel (roodheid gaat wel niet volledig weg) maar dat kan ik echt geen 50jaar aan een stuk gebruiken. Anti schimmelmiddelen werken ook wel maar ook daar blijft de roodheid... Zeer frustrerend...
Ai dat klinkt niet bemoedigend.

Gisterenmiddag nog bij een dermatoloog binnen geraakt.

Het zou volgens haar gaan om 'clownseczeem' en dus zou de oorzaak net het gebruik van de verschillende zalven (met cortizone) zijn.
Heb nu een antibiotica kuur van 8 weken gekregen en rozex zalf. Hopelijk helpt dit effectief.

Nu dus al een paar dagen gestopt met het smeren van die cortizone zalf en het is echt wel aan het uitbreken. Vreselijke timing met dat ik net aan het daten was :p

Gisterenmiddag nog bij een dermatoloog binnen geraakt.

Het zou volgens haar gaan om 'clownseczeem' en dus zou de oorzaak net het gebruik van de verschillende zalven (met cortizone) zijn.
Heb nu een antibiotica kuur van 8 weken gekregen en rozex zalf. Hopelijk helpt dit effectief.

Nu dus al een paar dagen gestopt met het smeren van die cortizone zalf en het is echt wel aan het uitbreken. Vreselijke timing met dat ik net aan het daten was .
Als je ineens met cortisone stopt dan heb je bijna altijd ineens reactie. Je kan dat beter afbouwen eigenlijk.

Ik gebruik sinds een jaar nu Elidel 10mg, vroeger was het een mix van Cortisone en Nizoral crème.
Ik kan mij eigenlijk wel heel goed behelpen met die Elidel nu, misschien eens proberen?

Als je ineens met cortisone stopt dan heb je bijna altijd ineens reactie. Je kan dat beter afbouwen eigenlijk.

Normaal gezien wel, maar als het effectief die 'clownseczeem' is die ik heb dan moet ik net direct stoppen met de cortisone. Iedere nieuwe cortisone maakt het erger.

Ik gebruik sinds een jaar nu Elidel 10mg, vroeger was het een mix van Cortisone en Nizoral crème.
Ik kan mij eigenlijk wel heel goed behelpen met die Elidel nu, misschien eens proberen?

Gebruik ook al enkele jaren Elidel, werkt zeer goed tegen mijn seborroïsch eczeem. Probeer het gebruik wel te beperken, opflakkeringen neerslaan in de T-zone. Blijf wel wat wantrouwig gezien immunosuppresiva de natuurlijke weerstand verzwakken, wat nefast is bij blootstelling aan de zon. Laat mijn tronie nu net hetgene zijn dat het meeste zon ontvangt. Effecten op lange termijn zijn ook nog niet bewezen zoals bij de klassieke corticosteroïden. Maar het helpt ...

Komende woensdag eindelijk afspraak in het UZ, hoop dat ze me kunnen helpen

In de dermatologie is het vaak symptoombestrijding. Genezen zit er bij vele huidaandoeningen niet in. Op zoek gaan naar oorzaken of triggers helpt je natuurlijk al een heel stuk vooruit.

Vorige winter heel wat last gehad van eczeem in het gezicht (rond de mond & ogen).
Deze zomer viel het beter mee (mede door af en toe een klein beetje zalf met cortizone aan te brengen)

Typisch ... bij voldoende zon hier ook weinig last in het aangezicht. Ben nogal bleek en dan valt die roodheid natuurlijk des te harder op.
Bruiner zijn maakt dat de vlekken afsteken tov de rest vd huid. De textuur kan best ruw zijn maar toch valt het op pakweg een meter al veel minder op dan tijdens de wintermaanden.

Gebruik ook al enkele jaren Elidel, werkt zeer goed tegen mijn seborroïsch eczeem. Probeer het gebruik wel te beperken, opflakkeringen neerslaan in de T-zone. Blijf wel wat wantrouwig gezien immunosuppresiva de natuurlijke weerstand verzwakken, wat nefast is bij blootstelling aan de zon. Laat mijn tronie nu net hetgene zijn dat het meeste zon ontvangt. Effecten op lange termijn zijn ook nog niet bewezen zoals bij de klassieke corticosteroïden. Maar het helpt ...
Dat is toch geen corticosteroïden zalf dacht ik? Was mij aangeraden door de dermatoloog omdat het veel beter zou zijn dan mijn vorige cortisone zalf nog te gebruiken, maar dus nu laat je mij wel twijfelen 😅

Dat is toch geen corticosteroïden zalf dacht ik? Was mij aangeraden door de dermatoloog omdat het veel beter zou zijn dan mijn vorige cortisone zalf nog te gebruiken, maar dus nu laat je mij wel twijfelen 😅

Hoe werkt Elidel crème ?​

Pimecrolimus behoort tot de niet-steroid bevattende een groep van geneesmiddelen die specifiek ontstekingen van de huid behandelt. Pimecrolimus bevat géén corticosteroïden (= bijnierschorshormonen (met o.a. een ontstekingsremmende werking)). Het werkt in de cellen van de huid die de ontsteking en de karakteristieke roodheid en jeuk van eczeem veroorzaken.

Ik herinner me nog hoe ik een tweetal jaar geleden last begon te krijgen van schilfertjes rond mijn neus- en snorgebied. Dokter schrijft iets van cortisonedruppeltjes voor om erop te doen. Bij de apotheker vragen ze: "Druppeltjes erop? Dat zal wel voor oraal zijn." Ik neem de druppeltjes oraal. Wat later terug bij de dokter om verslag te doen: "Oei, hebt gij die druppeltjes oraal genomen?"

Intussen komt en gaat dat wat. Ook rond mijn voorhoofd en wenkbrauwen. Heb wel redelijk wat stress gehad en wat over grenzen gegaan het laatste jaar. Hopelijk ligt het daar aan. Het is een vervelend probleempje dat net niet erg genoeg is om grote middelen voor te willen gebruiken. Beetje zalf of een crémeke erop, en heel soms eens de snor afscheren. Minder mannelijk, maar wel tien jaar jonger.

In de dermatologie is het vaak symptoombestrijding. Genezen zit er bij vele huidaandoeningen niet in. Op zoek gaan naar oorzaken of triggers helpt je natuurlijk al een heel stuk vooruit.
Zolang er geen remedie is blijft het idd symptoombestrijding, maar we mogen al blij zijn dat dat toch al bestaat.
Men is wel nog steeds bezig met onderzoeken voor het effectief te genezen (psoriasis dan).

Terug
Bovenaan