Een blik achter de schermen bij musical Lelies

Lelies is de nieuwe musicalproductie van InTeam Producties die op 8 september 2024 in première zal gaan in de Rode Zaal van het Fakkeltheater. De cast van Lelies combineert ervaren musicalnamen met opkomend talent. Zo schittert Tim Saey als Simon Doucet, Hannes Vandersteene in de rol van Bisschop De Bilodeau en Brecht Callewaert als de charismatische Gravin De Tilly. Deze rij wordt verder aangevuld door Rudi Giron en Florian Slangen. Wout Puimège als de jonge Simon en Ruben Santens als Vallier vertegenwoordigen dan weer de nieuwe lichting musicaltalenten. Nog in de cast: Joppe Dekoker als jonge Bilodeau. En Thomas Servranckx als ensemblelid.

Regisseur Niels de Valk sprak zijn enthousiasme uit over het proces: “Het is fantastisch om te zien hoe de cast zich vol overgave stort in dit complexe verhaal. Hun energie en inzet zijn inspirerend, en ik heb er alle vertrouwen in dat Lelies opnieuw zijn iconische status in het Vlaamse musicalwereldje zal waarmaken."

Lelies wordt voorzien van muzikale begeleiding, uitgevoerd door een zevenkoppig orkest onder leiding van Charles Vanden Broucke. De muziek, gecomponeerd door Sam Verhoeven, bevat klassiekers zoals 'Uit de mist', 'Heb me lief' en 'Als ik ga'.

Gebaseerd op het toneelstuk "Les Feluettes" van de Canadese schrijver Michel Marc Bouchard, speelt Lelies zich af in een gevangenis in de jaren '50. Onder leiding van Simon Doucet voeren gevangenen een toneelstuk op voor Bisschop Jean Bilodeau. Wat aanvankelijk een schuldbekentenis lijkt, verandert al snel in een dramatische onthulling over schuld, onschuld en wraak.

De musical Lelies is te zien van 6 september 2024 tot en met 6 oktober 2024 in de Rode Zaal van het Fakkeltheater. De voorstellingen vinden plaats elke vrijdag en zaterdag om 20.00 uur en elke zondag om 15.00 uur. Tickets zijn beschikbaar via de website van het Fakkeltheater.

Info en tickets via www.in-teamproducties.be

Foto's: ©Steven Hendrix

Over

Bron

1. Persbericht

Terug
Bovenaan