Een nieuwe keuken

De eettafel is niet gek ver verwijderd en we gaan er dus niet echt met 4 zitten, 1-2 eerder. Of als er vrienden komen eten, tijdens de laatste voorbereidingen ofzo. Stoelen eettafel zijn donkergrijs, maar die worden op korte termijn ook vervangen. Denk dat donkergrijs te donker gaat worden. Ik ben akkoord met 3, anders staan de poten amper 5 centimeter van elkaar.

Misschien ook nog noemenswaardig dat er een zwarte 1m60 hoge giraffe standbeeld staat in de hoek aan de vensters en langst de keukenwand links een zwart tafeltje met een lamp op. Dus de keuken is echt wel zwart/zwart.

Zetels:
53262017908_460e16a7dc_z.jpg

Staal dat mijn vrouw mooi vond:
53262026468_1d98a9d5bb_n.jpg

Vind 250 euro voor een barkruk ook best veel geld, mijn vorige waren 165 euro, ook volledig zelf samen te stellen. Die waren zelfs van leder, we zouden nu voor stof gaan.

Ik zou ook eerder voor het grijs gaan, de groene zetel is wel leuk als eyecatcher en dat effect wordt minder als je dat groen dan in de keuken laat terugkomen denk ik.

Heeft iemand hier een idee wat de maat toleranties zijn bij het plaatsen van een keuken (etc.).
En dan voornamelijk in functie van het werkblad.

Onze keukenbouwer heeft in mijn ogen toch ruimschoots de plaatsing van onze keuken verkloot. Het werkblad van het schiereiland sluit niet mooi aan op de muur. Aan 1 zijde staat deze 6mm van de muur en aan de andere kant 2.
Die 2 mm, heb ik geen probleem mee, als je dat afkit is het opgelost. die 6mm zie ik echter niet goedkomen.

Heeft iemand hier een idee wat de maat toleranties zijn bij het plaatsen van een keuken (etc.).
En dan voornamelijk in functie van het werkblad.

Onze keukenbouwer heeft in mijn ogen toch ruimschoots de plaatsing van onze keuken verkloot. Het werkblad van het schiereiland sluit niet mooi aan op de muur. Aan 1 zijde staat deze 6mm van de muur en aan de andere kant 2.
Die 2 mm, heb ik geen probleem mee, als je dat afkit is het opgelost. die 6mm zie ik echter niet goedkomen.
Kan je het niet opzoeken in een tabel buildwise?

6mm... sheez. Ik zou al ontevreden zijn met 2 over de hele lijn.
Idd. Die pannekoek die dit geplaatst heeft, past er zelf tussen.

Ik ga dit ook niet aanvaarden, maar zou graag normen willen hebben alvorens ik me (echt) kwaad ga maken. (Voorlopig ben ik nog braaf geweest, gezien het via een SOD verloopt, ga ik er vanuit dat zij dit oplossen. Het is uiteraard al doorgegeven aan de SOD door mij )

Ik zou ook eerder voor het grijs gaan, de groene zetel is wel leuk als eyecatcher en dat effect wordt minder als je dat groen dan in de keuken laat terugkomen denk ik.

We hebben 3 stuks besteld met zwarte poten en licht grijze zit omdat dat beter aansluit bij de stoelen voor de eettafel...
Mijn vrouw heeft ook ingezien dat groen in een geheel zwarte keuken toch niet zo een goed idee is.

Nee, de keuken is toch alleen maar voor show, we gaan alle dagen gaan eten.

Het is een Bora vuur met ingewerkte dampkap 😉
Nice, volledig mijn stijl. Als ik 1 raad mag geven, voorzie voldoende stopcontacten voor staafmixer, eierkoker, airfryer, gsm oplader,... Ik zie er op de render geen enkele aan het kookvuur en aan het eiland, maar dat ligt mss aan de render.

Nice, volledig mijn stijl. Als ik 1 raad mag geven, voorzie voldoende stopcontacten voor staafmixer, eierkoker, airfryer, gsm oplader,... Ik zie er op de render geen enkele aan het kookvuur en aan het eiland, maar dat ligt mss aan de render.
Er gaan er inderdaad voldoende komen, staat niet op de render, een beetje zoals spiegels op een concept car :)

Waarom het kookvuur niet op het eiland? Is mijn inziens veel leuker om te koken met uw rug naar de muur ipv andersom. Zeker bij een open keuken.

Waarom het kookvuur niet op het eiland? Is mijn inziens veel leuker om te koken met uw rug naar de muur ipv andersom. Zeker bij een open keuken.
Dit is iets heel persoonlijks denk ik. Ik ben bijvoorbeeld heel blij dat we dat niet hebben gedaan. Hier zijn we precies toch altijd meer bezig met de voorbereidingen dan echt aan het vuur staan bijvoorbeeld. Ook het hebben van een spatwand in plaats van gewoon alles open vind ik ook wel aangenamer.

Dit gaat onze toekomstige keuken worden, benieuwd om het in het echt te zien.

keuken.jpg
Prachtig. Waar gekocht/besteld? Jammer genoeg vindt mijn vriendin dit maar niks, heeft liever landelijk met handvaten op de deuren...

Wij hebben niet erg veel plaats, en om meer kastruimte te hebben overwegen we de frigo in de berging naast de keuken te zetten. Maar ik weet niet of dat heel praktisch zou zijn. Iemand hier ervaring mee? :unsure:

Prachtig. Waar gekocht/besteld? Jammer genoeg vindt mijn vriendin dit maar niks, heeft liever landelijk met handvaten op de deuren...

Wij hebben niet erg veel plaats, en om meer kastruimte te hebben overwegen we de frigo in de berging naast de keuken te zetten. Maar ik weet niet of dat heel praktisch zou zijn. Iemand hier ervaring mee? :unsure:
Goossens in Oostkamp, de verkoopster dacht wel mee. De nis in de rechterwand was bvb haar idee.

Een koelkast zou ik echt wel in de keuken houden, is het dan niet beter om extra kastruimte te voorzien in de berging voor gerief dat je minder gebruikt? Je koelkast gebruik je vrijwel constant als je in de keuken bezig bent.

Dit is iets heel persoonlijks denk ik. Ik ben bijvoorbeeld heel blij dat we dat niet hebben gedaan. Hier zijn we precies toch altijd meer bezig met de voorbereidingen dan echt aan het vuur staan bijvoorbeeld. Ook het hebben van een spatwand in plaats van gewoon alles open vind ik ook wel aangenamer.

Met zo een dampkap die bvb omhoog komt is dat al minder.
Wij hebben het vuur wel in het eiland, gelukkig is dat breed genoeg zodat alle vet op het eiland blijft. Weinig verschil met het tablet af te wassen of de spatwand, je moet dat toch dagelijks doen.

Denk dat zo een dampkap in het vuur beter is, vrees dat het hier nietmeer gaat, wij hebben onze tegen het plafond hangen (op 2,7m dus) en dat is hoog. Onze dampkap maakt heel veel lawaai om genoeg kracht te hebben om de damp nog te vangen. Gelukkig is dat maar een minderheid van de tijd.

Onze keuken werd recent op de Instagram pagina van VDB Kitchen Diest gezet.
't Is die zwarte vastgepinde bovenaan. Ook nog enkele foto's in het 6de vakje.

Wel een heel avontuur geweest.
Op moment dat we afspraak wilden inplannen voor plaatsing, bleek de winkel failliet te zijn gegaan, voorschot van 30% kwijt, etc.
De winkel werd dan een paar maanden later overgenomen, de nieuwe eigenaars wilden uit goodwill (want ze waren niet verplicht) de keukens alsnog leveren.
En dus uiteindelijk toch gewoon zonder enig verlies de keuken gehad. Werd begin dit jaar geplaatst.
En maar goed ook dat zij het eerst nog eens grondig hebben nagekeken. De afmetingen waren niet correct, schuiven zouden niet open gegaan zijn, etc.
Maar alles dus goed afgelopen :)

Veel opbergruimte, veel schuiven, kastjes tot tegen het plafond (2m70), 2 x frigo/diepvries combo tegen elkaar, werkblad en spatwanden in dekton,...
Koken ook tegen de muur, niet op het eiland. Inderdaad vanwege het spatten + niet overtuigd van dampkap in het kookvuur of dampkap die dan nog boven het kookeiland zou moeten voorzien worden. Maar voorbereiding koken (en vriendin bakt ook geregeld) gebeurt op het eiland, dus voldoende contact.

Allee, snel wat foto's ☺️

Laatst bewerkt:
Met zo een dampkap die bvb omhoog komt is dat al minder.
Wij hebben het vuur wel in het eiland, gelukkig is dat breed genoeg zodat alle vet op het eiland blijft. Weinig verschil met het tablet af te wassen of de spatwand, je moet dat toch dagelijks doen.

Denk dat zo een dampkap in het vuur beter is, vrees dat het hier nietmeer gaat, wij hebben onze tegen het plafond hangen (op 2,7m dus) en dat is hoog. Onze dampkap maakt heel veel lawaai om genoeg kracht te hebben om de damp nog te vangen. Gelukkig is dat maar een minderheid van de tijd.
Nja van de paar dat soort dampkappen dat ik in werking heb gezien ben ik niet overtuigd. Kunnen ook slechte modellen geweest zijn natuurlijk.

Ik weet wel dat we ook lang overwogen hebben rond kookplaat in het eiland of toch aan de muur, is ook wel een belangrijke beslissing natuurlijk.

Terug
Bovenaan